Permalänk
Medlem

Canon LBP 2900 + Windows 7 x64 = ???

Hej gubbs!

Bestämde mig för att kolla upp läget igen med Canon, det vill säga; om de fått fingrarna ur röven och släppt ett par drivisar till Windows 7. (De släppte ju inga till de diverse RC versionerna av Win7)

Anyways, hittade till min glädje R112 drivisar på deras hemsida för att sedan se att det endast var 32 bitars.

Vilket är ett problem då de inte går att installera på x64 versioner.

Enligt följande sida http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Hardware&p=Canon%20Laser%20Shot%20LBP2900%20Laser%20Printer&v=Canon&uid=0017B009&pf=0&pi=0&s=lbp2900&os=64-bit står det att LBP2900 endast behöver en liten nerladdning för att fungera för 64 bitars versioner av deras nya fina OS..

Tyvärr så leder länken till en totalt oempatisk sida där det inte alls finns några drivrutiner. Inte ens sökningar på "2900" i deras sökfällt ger något.

--

Att ändra kompabilitetsläge på Setup.exe (till 32 bitars drivisarna) funkar inte det heller, då den är låst till Vista.

Lite osäker på vad som kan göras, någon som har några idéer?

//Eriand

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Ingen som har hittat någon lösning än?

Permalänk
Medlem

Har samma problem med LBP-1120.

Jag kollade på "Windows 7 Compatibility Center" innan jag skaffade win7 och då var den kompatibel. Numer står det bara "information coming soon"

När jag installerat win7 ligger skrivaren under "ospecificerat" som "Canon CAPT USB printer".......:confused:

Hur svårt kan det vara för Canon att göra drivisar till win7?????

Johan

Permalänk
Medlem

Mailade nyss Canon Sverige. Vi får se vad de svarar....

Permalänk
Medlem

Canon skiter fullständigt i sina kunder som inte har de senaste modellerna och har inte någon som helst kundvård på den fronten.

Har varit i kontakt med både Canon Sverige och USA.
Deras policy verkar vara köp nytt eller lev med det.

Har gjort mig av med både färglaser och scanner till fördel Samsung som kan förse sina kunder med uppdaterade drivrutiner.
Kommer aldrig mer välja Canon, för kan nån skita i sina kunder kan Canon.

Permalänk
Medlem

Jag fick följande svar från Canon Sverige:

"Vi skull gärna vilja veta när eller om det kommer uppdateringar på drivrutiner och programvaror, men det gör vi tyvärr inte? Man får ha lite koll på nerladdnings sida.
(Jag vet att uppdateringarna är försenad och att det kommer mer uppdateringar i mitten av december.)
http://software.canon-europe.com/"

Permalänk
Medlem

W7 har samma drivrutiner för skrivare som Vista, så har Canon drivrutiner för Vista x64 så funkar dom med stor sannolikhet, men det verkar ju som att de inte har det (enadst Vista x32?).

Så om de valt att inte supporta Vista x64 så kan jag inte se att de kommer supporta W7 x64 eftersom skrivaren är ytterligare 3 år äldre nu.

Tråkigt & dåligt iofs...

Permalänk
Medlem

Jag brukar googla efter drivare till min lbp2900 nån gång om året i hopp om att det ska dyka upp. Jag bytte till x64 för åratal sedan och sen dess har min skrivare fått stå och samla damm.

Idag upptäckte jag att Canon faktiskt släppte drivrutiner för x64 till windows 7 och vista för bra precis 14 dagar sedan.

Tänkte att jag kanske kunde glädja någon med den upplysningen.

Ladda hem här:
http://software.canon-europe.com/software/0038030.asp?model=