Moddare bygger Hackintosh i Xbox-skal

Permalänk
Medlem

Fy satan vad GALET!! Fasiken va credz till snubben som kom på iden och genomförde den! Önskar ja vore helften så "uppfiningsrik som han. Den där verkstan var inte den sämsta heller !:O 100000 poäng!

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk

Najs bygge...10p lätt, speciellt med den bygg loggen....:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt!imponerande.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Har aldrig i mitt liv sett ett sånt coolt projekt! Sjukt bra filmning också. Kan hålla med om att vissa delar av musiken var rätt kassa xD. Nästan så han borde bli regissör

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Inaktiv

Första gången jag såg en bygglogg i video. Den var fint gjord! Fattar inte dock, körde han triple boot med Ubuntu, OS X och W7? Trodde det skulle vara en renodlat Hackintosh. Snyggt att få in allt det på en SSD, lär inte vara mycket plats kvar på systemdisken...

Permalänk
Medlem

Sjukt säger jag bara.
sååå sjuukt snyggt gjort av honom, btw, någon kanske vill lägga upp en guide hur man gör likadan bootscreen som han andvänder på 0:48 i denna film:
http://www.youtube.com/user/UnknownLobster#p/a/u/0/pA8_LmwvnY...

Permalänk

Sjukt snyggt, och bästa byggloggen jag sett. Enda jag muttrade lite över var att han borde borstat och slipat till hårddiskburen ^^

Permalänk
Medlem

Killen ska ha creed för att byggandet. En miljon poäng för det, men jag personligen hade fått ett psykiskt anfall när jag upptäckte att apple hade släppt en imac med quad-core. Inte en chans att jag lagt ner den tiden på bygget när det finns ett alternativ som är några tusen dyrare.

Den hemma byggda bock maskien va inte dum annars:)

Permalänk
Medlem

Skulle varit snyggare med chassit i "Applevitt"

Permalänk
Medlem

väldigt duktig kille, han vet hur man moddar

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk

För dom som inte orkar kolla in hans kanal:

http://www.youtube.com/watch?v=sWLSKaNu3p0

Ett till bygge som i alla fall jag tycker är ännu häftigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille123
För dom som inte orkar kolla in hans kanal:

http://www.youtube.com/watch?v=sWLSKaNu3p0

Ett till bygge som i alla fall jag tycker är ännu häftigare.

Helt sjukt vilka byggen han gör! Killen har talang för filmning/redigering också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Japp.

Eller igentligen är det ju ett 360 chassi, den snurrar ju runt i filmen!

Jadu, det har du iofs rätt i. Haha!

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

sjukt skillad. den som bara hade verktyg ock tålamod...

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Resultatet blev sjukt grymt! Gillar monteringsplatsen för diskarna och nätagget.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och bra video!!

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Permalänk

Helt klart imopnerande bygge, gillar sånt här mera moddar till folket

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

nerdasm..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Snyggt får jag säga! Dock rätt 'ondöigt' bygge men han tyckte det väl var kul så mycket jobb i 'onödan' men det är detaljer som gör mycket och den såg nästan ut som något dell skulle ha kunna släppt. fast mer renodlat o snyggare

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
"Lite" oklart hur han fick in OS X Hackintosh så där snabbt?!

Han satte in en Efix i datorn --> installera OSX --> klart

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Killen ska ha creed för att byggandet. En miljon poäng för det, men jag personligen hade fått ett psykiskt anfall när jag upptäckte att apple hade släppt en imac med quad-core. Inte en chans att jag lagt ner den tiden på bygget när det finns ett alternativ som är några tusen dyrare.

Den hemma byggda bock maskien va inte dum annars:)

Var det inte ett par tusen dollar det handlade om?
så är det ju värt det, enligt mig iaf

Visa signatur

-

Permalänk

En riktig datorälskare, en riktigt begåvad kille som verkligen kan sin grej!!! 100 poäng.. helt fantastiskt

Permalänk
Proffsmoddare

Det som var mest imponerande var hur han hade filmat allt! Måste dock säga att musiken var lite sådär...

Grym mod förövrigt

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Jag är så förbaskat avundsjuk på folk som har såna där resurser hemma att bygga roliga saker med.

Riktigt läckert jobb med bottenplattan där, och slutprodukten för sjukt snygg. Jag är mäkta imponerad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 16:9
fattade principen med att bygga en låda, men kunde han inte bara köpt eller hittat ett fult gammalt chassi och slängt in dom där grejerna och sedan installera OS X på eller vad? Missade jag något här ;)?

Då hade det inte blivit någon cool film ju!!

Permalänk
Medlem

Han var duktig, ogillar dock krysslådan, ful skit är vad det är.
Uppskattade snarare hantverket. Härligt, mer sådana här byggloggar, kanske inte lika seriösa, men videos är roligare än FÖRE/EFTER-bilder. Jävligt enformigt.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt projekt.... Sånt vill vi se mer av

Permalänk
Medlem

Jag skulle då aldrig vilja förstöra min gamla kryssbox för att få in OS X i den :S

Men cred till snubben för ett nice jobb!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

Riktigt skoj att han gjort en video, då förstår man verkligen hur mycket det krävs för göra ett hemmabygge. Rolig idé och slutprodukten blev riktigt nicem