Köpa nytt ljudsystem till datorn

Permalänk
Medlem

Köpa nytt ljudsystem till datorn

Tja!

Lyckades igår ha i sönder mina högtalare när jag nös och drog alla fyra i golvet på något magiskt vis >_>

Så nu är jag på jakt efter något nytt och spännande. Jag är inte superkräsen men det skadar ju inte om man får ett bra ljud och bra bas för en hyfsad peng liksom.

Det enda jag har kollat närmre på är Logitech Z-5500 mest för att det är de enda jag känner till. Har ingen aning om det är prisvärt eller ej. Ser gärna en 5.1 lösning i ungefär samma prisklass.

Alla förslag och idéer välkomnas starkt.

Permalänk
Medlem

kan starkt rekomendera Logitech z 5500 grymt bra ljud

Permalänk
Musikälskare

Har med Z-5500 och kör de med toslink, funkar hur bra som helst

Men är man kräsen med ljud så ska man kolla på annat, rekommendationer lär komma nedan

EDIT: Köp Z-5500 begagnat, inte lönt att köpa nytt... Då är det inte värt det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Z-5500 riktigt bra till spel, mindre bra till musik och film (dialoger hörs dåligt). De är sämre på musik och film pga det klena mellanregister de har.

Z-5500:
Bas: bra men mullrar lite väl ibland.
Mellanregister: Riktigt dålig. Funkar men inte mkt mer.
Diskant: Skarp och väldigt klar, på hög volym slår diskanten och basen över och det skär sig/mullrar.

Komplett ljudsystem: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=336261 ska vara "bra" dock få anslutningar kan inte mätas med riktiga surround Hi-Fi anläggningar men de kostar ca 10 000:-

P.s: har hört på vanlig samsung anläggning för 2500:- som slår Z-5500 på alla områden förutom bas iallfall i kvaliè på ljudet och helhet.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb