Tips på schysst brandvägg till Win?

Permalänk
Medlem

Tips på schysst brandvägg till Win?

Har nästan alltid kört hårdvarubrandvägg (router) men bor nu på ett ställe där det inte finns någon sådan, så jag har extern IP direkt.

Har ni tips på nån rätt säker men resurssnål och trevlig brandvägg? En del påstår att Norton är bra men vad jag minns så är det bra segt och onödigt datorkrävande. Vill inte hålla på få upp varningar så fort jag öppnar ett program.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Tips på schysst brandvägg till Win?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Har nästan alltid kört hårdvarubrandvägg (router) men bor nu på ett ställe där det inte finns någon sådan, så jag har extern IP direkt.

Har ni tips på nån rätt säker men resurssnål och trevlig brandvägg? En del påstår att Norton är bra men vad jag minns så är det bra segt och onödigt datorkrävande. Vill inte hålla på få upp varningar så fort jag öppnar ett program.

Norton Internet security 2010 är bra, deras bästa sofar..

fattar inte varför så många hänger upp sig på skit för 4-5 år sen?

Varför inte pröva olika brandvägger å se vilken som passar bäst? alla har ju testversioner på sina hemsidor och kolla genom edgrens säkerhetstråd.

Mkt bra skit i den

Permalänk
Medlem

tcntad: Visst är det bästa att testa en massa själv, men då vet man ju inte om den är säker eller inte, bara om man gillar programmet eler inte.
Sen har jag väldigt ont om tid och är därför tacksam för tips på bra brandväggar så jag slipper testa 100 st innan jag hittar nån vettig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
tcntad: Visst är det bästa att testa en massa själv, men då vet man ju inte om den är säker eller inte, bara om man gillar programmet eler inte.
Sen har jag väldigt ont om tid och är därför tacksam för tips på bra brandväggar så jag slipper testa 100 st innan jag hittar nån vettig.

True..

Comodo firewall om du vill ha gratis eller t.om win7's brandvägg, vet ej hur bra den är dock.

Norton internet security 2010 och kaspersky internet security är i topp av köpprogrammen..

Permalänk
Vila i frid

Windows inbyggda brandvägg duger mer än väl. Har du behov av annan typ av brandvägg är det ju redan för sent, dvs redan smittad av virus/trojaner.

Personligen skulle jag ivfsh ha installerat en router mellan WAN och LAN för att vara SIP och NAT'ad och inte ha direktkontakt med nätet.

Permalänk
Medlem