Speldator under 10k, klara alla spel på högsta inst.

Permalänk

Speldator under 10k, klara alla spel på högsta inst.

Hejjsan alla på Swec!

Jag har letat igenom hela galleriet här och hittat mycket snygga datorer. Så snygga att jag fick för mig att köpa ny. Därför vill jag ha råd, vilken ska jag välja? Det finns ju tusentals datorer på en massa olika sidor.
Datorn ska kunna prestera bra på höga inställningar i ALLA spel. NFS, Crysis, COD6 alla nya! Den ska med på Dreamhack. Tänkt på att jag inte kan allt om datorer så inga nörd saker som jag inte förstår

Den får gärna vara ny eller från Blocket. Det spelar ingen roll, bara den inte är äldre än 1år. Dammfri
Min budget ligger på ca 10k mer eller mindre. Någon som har tid och slänga ihop ett par exempel?
Den behöver inte vara over kill.

GÄRNA BYGGD AV NÅGON HÄR PÅ SWEC!

*Dator med snyggt chassi och bra kylning (neon är ett +)
*Skärm på minst 19''
*Tangentbord & mus.

= ca 10 000kr.

MVH Emil

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk

Det finns redan trådar i forumet för detta ämne.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk

Jag är ny på forumet och hade inte kollat igenom hela forumet. Hittade väldigt mycket Fortsätter leta!

Tack!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||