Permalänk
Medlem

gpu load 0%

Tjena, en polare köpte ett av mina två hd 4870 och jag fixa ihop det i hans dator. Han köpte nytt nätagg också.

Installera sen 9.11 och vi skulle testa spel Modern Warfare 2. Men det laggar som fan och då jag alt tabbar står gpu load på 0% hela tiden. Samma sak i multiplayer..

ingen aning om vad det beror på.

nån annan som någon gång haft det problemet?

Alla kablar är intryckta och han har 4GB ram och en av dom första core 2 quad processors.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

När man Tabbar ur så är man inte i spelet = Windowsaktivitet på graffet = väldigt lite (typ 0%). Vad har han mer exakt i hårdvaruväg + OS och SP (Service Pack)?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
När man Tabbar ur så är man inte i spelet = Windowsaktivitet på graffet = väldigt lite (typ 0%). Vad har han mer exakt i hårdvaruväg + OS och SP (Service Pack)?

Det är ju en graf i GPU-Z som visar, den går aldrig upp förutom väldigt lite. Fast vi vart inne i spelet i några minuter.

Windows Vista Home Premium 32bit, SP vet jag inte.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken Catalyst har ni lagt in? Testat med 3dmark för att kolla om detta går bra så det inte bara är dåligt spel ni testar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Lade in 9.11 direkt från deras hemsida, samma som jag har på min dator.

Vi testade mest Modern Warfare 2 men även i Sims 3 som han råkade ha på datorn var det samma sak.

Ska testa 3Dmark imorgon då!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Någon fler som har haft detta problem?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

har du tankat hem GPU Z? kolla vad som står där...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det blir drivrutinskonflikter? Tog du bort hans gamla drivrutiner ordentligt?

En av de första quaddarna, säger du? Inte mkt att hänga i granen, skulle jag tippa.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
har du tankat hem GPU Z? kolla vad som står där...

Kolla vad jag skrev tidigare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Kan det vara så att det blir drivrutinskonflikter? Tog du bort hans gamla drivrutiner ordentligt?

En av de första quaddarna, säger du? Inte mkt att hänga i granen, skulle jag tippa.

Körde driversweeper

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

Vad står det i GPU-Z då? Fullt ös medvetslös? Bild kanske?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vad står det i GPU-Z då? Fullt ös medvetslös? Bild kanske?

Kan inte ge en bild från hans dator eftersom jag är hemma nu och försöker hitta saker jag kan testa. Har frågat han om det blir jobbigt för han att formatera om han har mycket saker eller om det inte gör nått.

Är ju i störst sannolikhet ett mjukvaru fel någonstans så formatera bör ju fixa då Windows får känna av hela datorn igen och då finns det ju inga spår från förra grafikkortet.

Men i GPU-Z i Senors tabben,"grafen" blir ju röd då den används. Så då vi testade spela vart alla saker röda. Tex fläkt RPM, temps osv. Men inte gpu load.

Edit: Skulle bara lägga till att han spelar nu Modern Warfare 2 fast i 800x600 istället för 1680x1050 och lite andra låga inställningar. Verkligen inte vad ett 4870 ska klara av.. funkade ju felfritt för mig.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tanka furmark och kör igång, ta printscreen med furmark + GPU-Z igång samtidigt. Eller ja, be honom göra det.