Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Win XP Bluescreen, startar om och om igen

Permalänk
Medlem

Win XP Bluescreen, startar om och om igen

Som rubriken lyder. Startar datorn och väntar tills den ska ladda klart (windows xp) men den fortsätter tills det blir bluescreen. Detta problem upstog efter att datorn fick en åsk kortslutning.Har försökt reparera hårddisken ett antal gånger men inga framsteg. Felsäkert läge fungerar inte heller.Har testat HirensBoot men inget +. Vill helst reparera hårddisken så jag inte tappar all bokföring och sådant.

Jag tackar för all hjälp jag kan få!

MVH //KLAViN

Permalänk

ajdå, din hårddisk verkar ganska körd ;<
Testa med att installera ubuntu ^^ , eller testa med att installera Windows 7 64bit.
Vissa hårddiskar kan köra 64bitars os faktiskt, även om de är rätt förstörda ^^

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Hur ska jag installera ubuntu? På den krashade hårddisken eller på en annan hårddisk/dator som fixar ubuntu därifrån?

Permalänk
Medlem

Re: Win XP Bluescreen, startar om och om igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klavin
Som rubriken lyder. Startar datorn och väntar tills den ska ladda klart (windows xp) men den fortsätter tills det blir bluescreen. Detta problem upstog efter att datorn fick en åsk kortslutning.Har försökt reparera hårddisken ett antal gånger men inga framsteg. Felsäkert läge fungerar inte heller.Har testat HirensBoot men inget +. Vill helst reparera hårddisken så jag inte tappar all bokföring och sådant.

Jag tackar för all hjälp jag kan få!

MVH //KLAViN

Har du fått åskan på besök , då kan flera komonenter ha sett sin sista dag om du har otur. Sätt HDD i en annan dator om du inte lyckas boota med ubuntu.

Visa signatur

If you are going through hell, keep going!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klavin
Hur ska jag installera ubuntu? På den krashade hårddisken eller på en annan hårddisk/dator som fixar ubuntu därifrån?

Du kan köra Ubuntu från cd/dvd-spelaren utan att påverka datorns hårddisk, du behöver inte installera det på disken.

Visa signatur

If you are going through hell, keep going!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klavin
Hur ska jag installera ubuntu? På den krashade hårddisken eller på en annan hårddisk/dator som fixar ubuntu därifrån?

Testa att göra det på den "kraschade" disken

Visa signatur

Apple Mac Mini