Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Beroendeframkallande spel

Permalänk

Beroendeframkallande spel

Jo jag undrar om ni kunde berätta vilka spel ni tycker är mest beroendeframkallande som ni varit med om. Ni kan också berätta hur länge ni spelade spelet i sträck osv.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Garrysmod, i ett år kanske.

eller menade du timmar i sträck på en dag?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Måste utan tvekan bli Diablo 2. Kan som starka kandidater även nämna t.ex. Sim City 2000, Warcraft 2, Starcraft och Heroes of Might and Magic-serien.

Permalänk

De flesta MMORPGs är gode beroende framkallande. Tibia t ex, det ser ut som skit, har tråkig och seg combat, finns inget attributssystem, talent points eller något sånt, tar goode länge att träna upp skills, _alla_ bottar, urusel community och så vidare

Men ändå blir man fast i det

Permalänk
Medlem

första veckan när wow släpptes kunde det blir ett tiotal timmar per dag utan problem.

utöver det så är det fasen starcraft , warcraft & RA2 i multiplayer.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tror TS menar ''Flash spel''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

WoW, 20 timmar i sträck kanske.

Några tusen timmar fördelade på 3 år efter releasen. Tog mig ur skiten som tur är.

Visa signatur
Permalänk

Oblivion! Har lirat sen det släpptes typ 2006. Mod-communityn och storleken är ganska oslagbar, vilket håller det vid liv än idag. Jag är bara inne på min tredje karaktär, och lirar väl iaf någon gång i veckan i dagsläget. När man väl sitter och lirar så blir det oftast hela natten Finns fortförande massor i spelet som jag inte har gjort eller upptäckt än, sjukt nog.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Team fortress 2.
Kört över 2k timmar totalt sen release för två år sedan. Känns alltid som att det finns något man kan göra bättre.
Jag ser det mer som en sport än ett spel på ett visst sätt.
Det är som med fotboll, visst tröttnar man på gräsmattan och själva bollen, men eftersom det är olika lag, olika taktiker och riktiga motståndare är aldrig någon match den andra lik.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ingen som testat Big Brain Academy på DS ser jag, helt menlöst spel, men man spelar det som fan ändå.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

CS 1.6 har man slösat bort många många timmar på och sen hela GTA serien har det gått åt några 1000 timmar på

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Diablo 2, och antagligen bara Diablo 3 som kan ta tronen där för mig

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Ja jag menade timmar i sträck på en dag. Nej, inte flash-spel. Riktiga spel.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Då är det nog HoMM 3 för min del, längsta MP matchen jag körde mot en polare varade i 32h i sträck.
2 min turns också om det nu skulle spela någon roll, sov gott efteråt med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

WoW har jag spenderat jävligt mycket tid i. Inte så mycket det senaste året...

Sen är det väl Dragon Age som är den senaste drogen

Permalänk

Fallout 3, runt 16 timmar på lan
så sjukt kul!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

CS från beta 4.0 till 1.6. Många år och många timmar. Men det var länge sedan nu.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Diablo 2 utan tvekan spelat det sen jag kom, med nån månad paus ibland, kan inte sluta lira helt enkelt,

komsi komsi Diablo 3 bara

Permalänk
Medlem

DIABLO 2 FTW, ahahhaa diablo 2 utan tvekan, 3-4 år sammanlagt , väntar nu in diablo 3 så man kan nöta ännu mer

Permalänk
Medlem

Diablo 2 eller WoW. De är båda tunga kandidater. På tredje plats hamnar väl CS tror jag... något jag slutade med för lääänge sen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Bf2 och 2142 båda var jag starkt beroende utav för några år sedan köpte båda vid lanserienge. Funderar på att installera igen men vet inte. Är det många som kör dom fortfarande?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Bf2 och 2142 båda var jag starkt beroende utav för några år sedan köpte båda vid lanserienge. Funderar på att installera igen men vet inte. Är det många som kör dom fortfarande?

Ja det är en hel del som spelar fortfarande,Speciellt på Gotland servers!
Jag var lite tveksam jag med men har installerat det igen och spelar med polare.

Annars har dom nu släpt Booster packs gratis i den nya patchen Dvs du får Euroforces och Armored Fury Gratis!

om nått så är Battlefield 2 mer levande än det sketna BF2142.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Pokemon: Blue och Gold till Gameboy, Roller Coaster Tycoon till pc. Fan typ 500timmar på båda spelen xD

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Jo, Diablo är ju det värsta av dom alla. Ma kan inte sluta spela.
Just nu spelar jag Torchlight, också lite jobbigt för man vill fortsätta o spela hela tiden. Sen kanske jag ska erkänna att jag spelat Pokemon Ruby på GameBoy 24h i sträck ungefär.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

quake live .... arena online )) anno 1404 har jag spelat som max 20t ...

Visa signatur

Ocean 12

Permalänk
Medlem

WoW, helt klart. Längesen jag spelade, men vilka minnen
Det är ett spel som man helt enkelt kan spela till sin riktiga gräns.

Permalänk
Medlem

WoW har nog spelat runt 70 timmar i sträck.
Fast man gick till köket och fixa mat osv.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

hade 200+spel timmar i veckan i några veckor förra sommaren / cs source

Det spelet jag spelat längst i sträck totalt är diablo 2, spelade 46 eller 47 timmar i sträck

Permalänk
Medlem

Eve-Online lirade i 4 år blev upp till 40 timmar per vecka. Nu håller jag mig till icke mmo. Just nu Dragon Age Origins. Spelat ca 8 timmar igår ^^

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Donkey Kong.. Fast det vet väl inte ni under 30 vad det är....

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu