installera windows 7 boot problem???

Permalänk

installera windows 7 boot problem???

Tja, laddade ner ett windows 7 och brände ner ISO filen på en dvd skiva. men när ja sätter in den och ska installera så startar jag om datorn men sen så vill den inte lixom hitta skivan när den ska boota, den stannar upp ett tag men det händer ingenting sen så går den vidare och startar vanligt. jag har ändrat Boot ordningen i bios men den vill ändå inte hitta skivan, har bränt ut 3 olika, testat att packa upp dom men ändå funkar det inte. vad kan felet vara?.

Jocke

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har ju inte bränt skivorna rätt...

Du ska bränna dem som iso/image/whatever det kan stå och inte packa upp (som alla verkar tro...)

Permalänk

det står ju att jag har gjort det där uppe?, jag har testat båda 2

Permalänk
Medlem

Är det ett köpt Win7?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

"Tja, laddade ner ett windows 7". eftersom jag laddade ner det så är det inte köpt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har inte alls bränt rätt`?

har du bränt dem som iso och på låg hastighet, samt inte packat upp?

Du skrev du brände isofilen på dvd, inte som en iso..

Permalänk

jag brände ner iso filen ( de var bara den som kom med när jag tankade ner), På lägsta hastighet och har inte packat upp, och jag skrev att jag brände det på en DVD SKIVA, finns det något som heter ISO SKIVA?

Permalänk

blir snart galen. asså varför hittar den inte skivan?? :S

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem och detta löste jag genom att använda F12 tangenten och då kunde jag välja CD/DVD som boot enhet.

Jag tror att det var min DVD spelare som var för långsam att starta upp skivan med Windows 7 ISO och därför efter några sekunder valde datorn istället HDD som boot enhet.

Visa signatur

janee