Hur visar man att det är ett ursprungsfel?

Permalänk
Medlem

Hur visar man att det är ett ursprungsfel?

Jag funderar på att reklamera min nu 2 år gammla hp tx2020eo eftersom jag inte kan använda mig av en extern skärm då bilden på den saknar röda färger och har ett gamma som är helt åt helvete.

Men hur ska jag kunna visa att det är ett srsprungsfel? Det som måste ha hänt är ju att någon lödning har gått åt helvete.

Visa signatur

/me

Permalänk
Medlem

När jag lämnat in saker som gått sönder för ursprungsfel så har det alltid gått igenom.

Så länge produkten du ska lämna in är i välvårdat skick bör det inte vara några problem. Normalt slitage är ju inget att oroa sig för, men om den ser våldtagen ut kan det bli problem.
Om dom dock nekar dig och att du är rädd om dina saker fråga då vad dom anser felet är. Stå på dig om du vet att mjölet i påsen är rent

Finns tyvärr inte så mycket mer att göra vad jag vet.

Visa signatur

pff

Permalänk

Lämna den till en auktoriserad verkstad och få en bekräftelse på att det är ett ursprungligt fel.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

OK, var kan man hitta en auktoriserad hp-verkstad som inte är hp själv? som jag förstår av deras hemsida så är det som själv som utför alla reperationer.

Då återstår alltså bara att gå till siba och hoppas på det bästa.

Visa signatur

/me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltcola
Jag funderar på att reklamera min nu 2 år gammla hp tx2020eo eftersom jag inte kan använda mig av en extern skärm då bilden på den saknar röda färger och har ett gamma som är helt åt helvete.

Men hur ska jag kunna visa att det är ett srsprungsfel? Det som måste ha hänt är ju att någon lödning har gått åt helvete.

-----------------------------------------------------------------------
Det blir extremt svårt, faktiskt.
Kan likväl vara så att du själv haft en skärm inkopplad till den och råkat klämma kontakten, så att det blir ett självorsakat fel, dvs yttre påverkan.

Försöker bara påvisa att det är hur lätt som helst för tillverkaren att påstå motsatsen gentemot tillverkningsfel.

Sen har jag aldrig hört talas om en verkstad som kan bekräfta ett ursprungligt fel som detta TrumJalle.. ge mig en källa på det för då har jag ett gäng datorer som jag vill lämna in där och sen reklamera

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Men om det är yttre påverkan borde det vara högst osanolikt att exakt samma stift har blivit skadat på både vga och s-video porten...

Och nu när jag tänker på det, kan någon gissa hur det kan vara att bilden på den vanliga skärmen är hur bra som hellst när den e katastrof på extern skärm? det kan väl bara betyda att felet ligger i kontakten?

Visa signatur

/me