Hjälp att identifiera spel.

Permalänk
Medlem

Hjälp att identifiera spel.

Hej sweclockers!

Som rubriken säger behöver jag hjälp att identifiera ett spel som jag brukade spela på familjens gamla Windows 98 för åtminstone 10 år sedan.

Det jag kommer ihåg av det:
Jag fick för länge sedan en DEMO skiva med någon tidning som jag fått med ett spel där man spelade som en manlig karaktär, i början föll man ner i en grotta.
Det är first person och man hade inga vapen vad jag kommer ihåg men jag kan ha fel, man slogs och sparkades i alla fall. Det var väldigt "puzzle" aktigt så som att man ska klicka på en knapp och sen ska man springa på några plattformar för att sedan komma in i en dörr som stängs efter några sekunder.

Jag kommer ihåg slutbossen på DEMO versonen, det var en sten boss som satt med nederdelen av sin kropp i en lava pool och kastade stenar på en, man skulle undvika dom och hoppa ifrån div eld klot och strålar som kom flygandes.

Jag har suttit hela kvällen med en vän och funderat på vad det kan vara för spel, jag har googlat på alla möjliga vis, på bossen jag kommer ihåg och på detaljer etc men ingen av oss kan hitta/komma på vad det kan vara för spel så nu vänder jag mig till er, tacksam för svar!

Spel det INTE är:

Turok 3
Quake
Duke Nukem
Serious Sam
Thief
Strife

Permalänk

Hmm, låter väldigt bekant...det enda fps:et jag kan tänka på i nuläget är Montezuma's Return som är väldigt puzzle aktigt i den bemärkelsen. Man slåss och sparkas i början och hoppar på plattformar som du beskrev, men jag vet dock inte om det är spelet du är ute efter? Hoppas det var till någon hjälp iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheRavensNest
Hmm, låter väldigt bekant...det enda fps:et jag kan tänka på i nuläget är Montezuma's Return som är väldigt puzzle aktigt i den bemärkelsen. Man slåss och sparkas i början och hoppar på plattformar som du beskrev, men jag vet dock inte om det är spelet du är ute efter? Hoppas det var till någon hjälp iaf.

Namnet plingade direkt när jag läste det!! Rätt spel, är spelet jag brukade spela , Tack för hjälpen!

Permalänk

Varsegod Jag brukade också spela det, jag kommer ihåg att jag klarade ut det då jag hade hela spelet. Kommer ihåg att vi fick det till datorn som var ny då. Alltid roligt med lite nostalgi

Permalänk
Medlem

Körde också det... ganska rolig spel men det skulle sitta bättre med en rocketlauncher istället för att sparka runt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Körde också det... ganska rolig spel men det skulle sitta bättre med en rocketlauncher istället för att sparka runt

Of course Att inte jag tänkte på det!