GTA IV PC - Funkar det att installera för två?

Permalänk
Medlem

GTA IV PC - Funkar det att installera för två?

Hej.:)

Jag skulle vilja köpa GTA IV till PC men min kompis har redan en som han aldrig har använt för han behöver lite hjälp med massa registrera konton o.s.v.

Men om jag installerar hans GTA IV på min data och registrerar mitt konto, kommer han också kunna installera det på hans data och skapa konton(han vill ju också ha det(jag hjälper honom;))) även om det är samma spel/cd-nyckel?=/

Tacksam för Snabba Svar!:up:

Permalänk
Avstängd

Ni kan ha 2 olika sparfiler dock startar spelet i den sparfilen som var spelad på senast så man får då (när spelet laddat klart där) ladda upp hans/din sparfil om ni inte redan är på rätt. Men ni kan inte lira samtidigt online eller registrera en nyckel på 2 konton.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Som mupp sa

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ni kan ha 2 olika sparfiler dock startar spelet i den sparfilen som var spelad på senast så man får då (när spelet laddat klart där) ladda upp hans/din sparfil om ni inte redan är på rätt. Men ni kan inte lira samtidigt online eller registrera en nyckel på 2 konton.

Lät lite komplicerat men jag tror jag fattade rätt

Permalänk
Medlem

Men behöver man cd-nyckel till offline konto? Om inte kan jag väl ha ett eget offline-konto?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DSi
Men behöver man cd-nyckel till offline konto? Om inte kan jag väl ha ett eget offline-konto?

Behöver ingen nyckel för offline konto vad jag vet, ni får inga achievements etc då, men kan iaf spara.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Behöver ingen nyckel för offline konto vad jag vet, ni får inga achievements etc då, men kan iaf spara.

Men det behövs inte, jag har redan GTA IV till PS3, anledningen till att jag vill ha det på datan är att jag vill ''modda'' spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DSi
Men det behövs inte, jag har redan GTA IV till PS3, anledningen till att jag vill ha det på datan är att jag vill ''modda'' spelet.

Aha, modda på ni bara Om ni har en rätt bra dator så fixa Textur modden på 4.5gb.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Men ni kan inte lira samtidigt online eller registrera en nyckel på 2 konton.

FAIL.

Jag brukar låna ut min nyckel åt kompisar som är här på lan. Då lirar vi på internet.

Först startar den ena spelet med skivan, sedan tar vi ut skivan och i den andra datorn och startar. Allt funkar som vanligt. På samma nyckel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
FAIL.

Jag brukar låna ut min nyckel åt kompisar som är här på lan. Då lirar vi på internet.

Först startar den ena spelet med skivan, sedan tar vi ut skivan och i den andra datorn och startar. Allt funkar som vanligt. På samma nyckel.

I GTA IV? Då nyckeln är låst på Games for Windows Live kontot så, om ni inte kör offline mode så funkar det ju dock.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

gta 4 kostar typ 70 spänn på steam nu. inte så himla farligt... köpte det själv.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
gta 4 kostar typ 70 spänn på steam nu. inte så himla farligt... köpte det själv.

Precis köp! det kostar ju 70 spänn som sagt:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
gta 4 kostar typ 70 spänn på steam nu. inte så himla farligt... köpte det själv.

Haha, köpte det på Steam och tänkte skriva in att jag skulle strunta i allt och köpa det på Steam för det kostar 7,49€. Men det var visst några som hann före mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
I GTA IV? Då nyckeln är låst på Games for Windows Live kontot så, om ni inte kör offline mode så funkar det ju dock.

Det spelar ingen roll, bugg i Live är att man behöver bara en giltig nyckel till valfri spel.

T ex. så har jag bara skrivit in Halo2 nyckel men kör ändå spel som Gears of War, GTA4 och en hel del andra spel online.

Jag startar Halo2, loggar in på Live, stänger ner och startar en annan spel.. Live loggas inte ut

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
I GTA IV? Då nyckeln är låst på Games for Windows Live kontot så, om ni inte kör offline mode så funkar det ju dock.

Den var nog förut, men dom har släppt på så mycket lås (bla att du bara kan installera 4 grr eller va de nu va)

Att det funkar endå.

Vi spelade ONLINE med samma cdkey.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
Den var nog förut, men dom har släppt på så mycket lås (bla att du bara kan installera 4 grr eller va de nu va)

Att det funkar endå.

Vi spelade ONLINE med samma cdkey.

Man måste iaf revoka licensen vid avinstallation, annars får SecuRom hets ryckningar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Man måste iaf revoka licensen vid avinstallation, annars får SecuRom hets ryckningar.

Man måste inte göra det. Jag har iallafall aldrig gjort det. Och trots att jag gjort ÖVERDRIVET många ominstallationer så fungerar alla de spelen som jag har köpt. Trots att de är "drabbade" av kopieringsskydd som många klankar ner på.

Men som sagt... det finns så oändligt många olika konfigurationer av ett PC-system... så man kan inte säga att något som hände för en person GARANTERAT kommer hända för den andra.

EDIT: För övrigt så är mitt exemplar av GTA IV som jag köpte via STEAM registrerat på TVÅ Windows Live-konton. ^^

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Man måste inte göra det. Jag har iallafall aldrig gjort det. Och trots att jag gjort ÖVERDRIVET många ominstallationer så fungerar alla de spelen som jag har köpt. Trots att de är "drabbade" av kopieringsskydd som många klankar ner på.

Men som sagt... det finns så oändligt många olika konfigurationer av ett PC-system... så man kan inte säga att något som hände för en person GARANTERAT kommer hända för den andra.

EDIT: För övrigt så är mitt exemplar av GTA IV som jag köpte via STEAM registrerat på TVÅ Windows Live-konton. ^^

Sålänge datorn inte har ändrats så går det att avinstallera utan att Revoka. Har mist en nyckel pga att jag glömt Revoke'a, har bytt delar här & där.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Sålänge datorn inte har ändrats så går det att avinstallera utan att Revoka. Har mist en nyckel pga att jag glömt Revoke'a, har bytt delar här & där.

Då kan tilläggas att jag installerat spelet på TVÅ olika datorer samtidigt. Både den bärbara och stationära.

Och även ifall man nu råkar ut för en nekning av aktivering på grund av att man inte gjorde det i samband med avinstallation... ja då går det att göra en "manual revoke" av sin nyckel.

Men GTA IV kan väl installeras på FEM olika datorer samtidigt? Eller vart har jag fått det ifrån? Vill iallafall minnas att det är vad jag sett på diverse sidor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Då kan tilläggas att jag installerat spelet på TVÅ olika datorer samtidigt. Både den bärbara och stationära.

Och även ifall man nu råkar ut för en nekning av aktivering på grund av att man inte gjorde det i samband med avinstallation... ja då går det att göra en "manual revoke" av sin nyckel.

Men GTA IV kan väl installeras på FEM olika datorer samtidigt? Eller vart har jag fått det ifrån? Vill iallafall minnas att det är vad jag sett på diverse sidor.

"manual revoke" är väl ändå Revoke License? Enda revoken som jag vet om, och vill du hitta fler som haft problemet med aktiveringar som tagit slut så finns det på deras forum, många.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

dom hade max 5 installs eller nåt sånt. Vilket jag förbrukade.

Jag tror dom slöppt på tyglarna nu på sistonde. Det var ett helvete att aktivera spelet i början, in på massa sidor hit å dit.

Nu är det bara att skriva in koden och börja spela typ. Tydligen har dom släppt "lite väl" mycket på tyglarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
"manual revoke" är väl ändå Revoke License? Enda revoken som jag vet om, och vill du hitta fler som haft problemet med aktiveringar som tagit slut så finns det på deras forum, många.

Japp, men det finns ju som sagt två olika. En som görs automatiskt i samband med avinstallationen. Men ifall man bara formaterar datorn utan att avinstallera program och spel först så får man använda sig av den manuella varianten istället... men bara ifall man nu inte kan aktivera ändå.

Som tur är så har man ju sluppit alla sådana problem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro