Permalänk

Ljud i olika enheter

Jag undrar om man kan skicka t.ex. ljudet från spotify bara till mina högtalare som jag kopplar via optisk utgång på mitt ljudkort, och sedan bara har ljudet från skype med mera i mina hörlurar som jag kopplar i det vanliga uttaget för hörlurar på ljudkortet.

(Jag kör med windows 7 64-bitars operativsystem om det gör någon skillnad

Permalänk
Medlem

Undrar precis samma sak, fast jag har tänkt koppla högtalarna via dem vanliga 3.5 (?) utgångarna. Någon som har en lösning?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Medlem

mitt problem är att jag inte kan få ljud i mina inkopplade hörlurar men baran när jag snackar skype

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alleGThatsMe
Jag undrar om man kan skicka t.ex. ljudet från spotify bara till mina högtalare som jag kopplar via optisk utgång på mitt ljudkort, och sedan bara har ljudet från skype med mera i mina hörlurar som jag kopplar i det vanliga uttaget för hörlurar på ljudkortet.

(Jag kör med windows 7 64-bitars operativsystem om det gör någon skillnad

Det ska inte vara något problem, så länge som det går att ställa in i spotify vilken utgång man vill använda.

Så först får du aktivera digitalt ljud i windows, om det inte redan är gjort. Tror det brukar vara avslaget från början. Detta görs nog under ljud i kontrollpanelen.
Ställ in att det analoga ljudet ska vara standard/primary (de program som det inte går att ställa in ljudutgång på kommer använda denna)

Nu använder jag inte spotify så det kanske inte går, men om det finns nån ljudinställning i spotify så borde det gå att välja ljudutgång, du väljer då digital out.

Så då ska de program/spel/osv som du inte manuellt ställer in ljudutgång i skicka ljudet till dina hörlurar medans spotify skickar genom det digitala.

PS. Har Vista x64 och inte Windows 7, men det bör vara samma procedur.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Det ska inte vara något problem, så länge som det går att ställa in i spotify vilken utgång man vill använda.

Så först får du aktivera digitalt ljud i windows, om det inte redan är gjort. Tror det brukar vara avslaget från början. Detta görs nog under ljud i kontrollpanelen.
Ställ in att det analoga ljudet ska vara standard/primary (de program som det inte går att ställa in ljudutgång på kommer använda denna)

Nu använder jag inte spotify så det kanske inte går, men om det finns nån ljudinställning i spotify så borde det gå att välja ljudutgång, du väljer då digital out.

Så då ska de program/spel/osv som du inte manuellt ställer in ljudutgång i skicka ljudet till dina hörlurar medans spotify skickar genom det digitala.

PS. Har Vista x64 och inte Windows 7, men det bör vara samma procedur.

det funka tyvär inte för mig, det är också så att man inte kan ändra vilken utgång man kan ha spotify på.