Hjälp Ir-Mottagare

Permalänk
Medlem

Hjälp Ir-Mottagare

Asså ja har letat och letat men ja kan inte hitta var fan kan man köpa en Ir-mottagare hällst via USB

Visa signatur

l Chassi - In Win Fanqua l MDK - Asus P8Z68-V PRO GEN3 l CPU - Intel i5 2500k l GPU - NVIDIA gtx 680 soc l RAM - Kingston 16 GB 1600 MHz (4 GB x4) l HDD - WD 1 TB l l Nätagg - Silent Pro M2 620W

Permalänk
Permalänk
Medlem

För fjärrka

Visa signatur

l Chassi - In Win Fanqua l MDK - Asus P8Z68-V PRO GEN3 l CPU - Intel i5 2500k l GPU - NVIDIA gtx 680 soc l RAM - Kingston 16 GB 1600 MHz (4 GB x4) l HDD - WD 1 TB l l Nätagg - Silent Pro M2 620W

Permalänk
Medlem

Sätt ihop en själv för serieport, om du har nån, använd sen HIP till det om du har windows.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo om ja kunde göra sådana grejer så hade ja gjort det men kan ingte om lödning och diverse ja e kock fö fan

Visa signatur

l Chassi - In Win Fanqua l MDK - Asus P8Z68-V PRO GEN3 l CPU - Intel i5 2500k l GPU - NVIDIA gtx 680 soc l RAM - Kingston 16 GB 1600 MHz (4 GB x4) l HDD - WD 1 TB l l Nätagg - Silent Pro M2 620W

Permalänk
Medlem

Slå till på en sån här då
http://www.usbuirt.com/

Visa signatur
Permalänk

Bygg ihop en IR mottagare för att anslutas till serieporten.

Ladda ner LIRC.

Och ladda ner Eventghost.
LIRC ställer in fjärren och eventghost ställer in vad du vill at knapparna ska göra, och dett fungerar bättre än kanonbra för mig när man väl ställt in allt som man vill ha det. Rekommenderar stort!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag är själv på jakt efter en IR-mottagare till min PC, gärna via USB. Det måste finnas någon affär som säljer sådana men mina google skills räcker tydligen inte till. Har ni några tips? Jag hittade några för runt tusenlappen men det känns som en så enkel pryl som inte bör kosta mer än två-trehunda, har jag fel?

Jag vill gärna kunna använda den tillsammans med min fjärrkontroll som jag fått med till Apple Universal Dock, den i aluminium. Jag misstänker att jag behöver något program för att kunna styra t ex Spotify, Winamp eller Media Player Classic. Det jag hittade var http://www.iospirit.com/products/remotebuddy/ men det kostar ju. Vet ni om det finns några bra gratislösningar? Alla tips uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag är själv på jakt efter en IR-mottagare till min PC, gärna via USB. Det måste finnas någon affär som säljer sådana men mina google skills räcker tydligen inte till. Har ni några tips? Jag hittade några för runt tusenlappen men det känns som en så enkel pryl som inte bör kosta mer än två-trehunda, har jag fel?

Jag vill gärna kunna använda den tillsammans med min fjärrkontroll som jag fått med till Apple Universal Dock, den i aluminium. Jag misstänker att jag behöver något program för att kunna styra t ex Spotify, Winamp eller Media Player Classic. Det jag hittade var http://www.iospirit.com/products/remotebuddy/ men det kostar ju. Vet ni om det finns några bra gratislösningar? Alla tips uppskattas!

Du kan ju bygga själv för serialport.
Sök på LIRC och WINLIRC.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Du kan ju bygga själv för serialport.
Sök på LIRC och WINLIRC.

Jag har varken kunskap eller ork att bygga en själv. Jag föredrar att få det rätt och framförallt enkelt utan strul - att köpa en färdig i butik skulle sitta fint så länge det inte kostar skjortan

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag har varken kunskap eller ork att bygga en själv. Jag föredrar att få det rätt och framförallt enkelt utan strul - att köpa en färdig i butik skulle sitta fint så länge det inte kostar skjortan

Kika posten över dig.

Sålänge du har en konfiguerbar kontroll så kan din kontroll garanterat lära sig kommandon av Microsoftkontrollen dessutom.