Permalänk
Medlem

creative fatal1ty

hej! jag har köpt ett headset som heter creative fatal1ty och det funkar jättebra, MEN micken funkar inte, jag tror inte att headsetet är trasigt. Det är kanske någon inställning som behöver ändras på? Min dator är en Acer aspire 7738G, den har redan en inbygd mick, är det de som är problemet? Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

OS? usb eller 3,5mm kontakt?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Skruvat i micken ordentligt?

Permalänk
Medlem

3,5mm och ja jag har tryckt in micken så långt det går

Permalänk
Medlem

oj jag glömde Windows vista home premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XBJonte
oj jag glömde Windows vista home premium

Har du endast testat micken i VoIP-program (Skype, Ventrilo etc.), eller har du även testat i Vistas medföljande spela in ljud-program?

Fungerar det i inspelningsprogrammet är det säkert någon inställning i VoIP-programmet som krånglar.

Om micken inte fungerar alls, pröva att kika runt under Kontrollpanelen/Ljud, och klicka på tabben Inspelning. Gå in i egenskaper för mikrofonen/utgången och kika runt bland inställningarna där.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

det ända jag har testat är Ljudinspelning men jag ska testa på skype sen när jag fått trådlöst internet

Permalänk
Medlem

har du satt på micen på on/off knappen som sitter vid volyminställningen på sladden? satt jag och klurade på ett tag :S

Permalänk
Medlem

ja allt är checkat

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem.

Fick headsetet i julklapp (3.5mm-versionen) men jag får inte igång mikrofonen heller. Har kontrollerat att de sitter i rätt ingång, att båda kontakterna är intryckta (på headset och i dator) och att den lilla knappen står på on.

Har ett ASUS P5Q-E mobo och kör Windows 7, kan det vara det som knasar? Det verkar inte finnas några drivrutiner till 3.5mm-versionen, utan bara till den med USB. O_o

XBJonte, om du har fått det att funka så får du gärna berätta hur du gjorde.

EDIT: Great success! Löste problemet genom att dra upp mikrofonförstärkningen, nu hör jag mig själv prata

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med fatal1ty 3.5mm. Jag kör på windows xp och har testat det mesta men inget verkar fungera, är det någon som har några förslag? Ljudkortet är C-media wave device.

Permalänk
Medlem

Tooph testa det här...
Start
Kontrollpanelen
Ljud,.....
Sound and Audio devices (fast på svenska)
Voice (det är en flik)
Bredvid mikrofonen på bilden så kan du kanske byta från C-media wave device till något annat, testa det.

Jag har 2 stycken Fatal1ty headsets och båda funkar grymt bra och jag har kört de i Windows 7, Xp, Vista. Det finns inga drivrutiner då det inte finns något att styra från datorn.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Min kompis råkade faktiskt SÄTTA SIG på mitt Creative fatal1ty (fail ja vet) Och efter det så funkade inte micen.
Just den sortens headset är väldigt känsliga. Dom är bra när det gäller ljud och så, men matrialet är skit. fa1ltality rättaresagt.

Visa signatur

@i7 2600k @GTX 580 @ Asus Sabertooh P67 @G-Skill Gaming Ripjaws 8gb @750W Corsair TX @ Corsair 600D
»»───knee───►

Permalänk

Har hört att det är någon liten pigg man måste matcha micken med i det där lilla hålet man stoppar in den. Fast den kanske sitter rätt ändå?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800