Game of the year awards 2009

Permalänk
Medlem

Game of the year awards 2009

Nu har Gametrailers.com utsett GOTY i massa kategorier men tänkte diskutera en speciell grej.

http://www.gametrailers.com/game/gametrailers-game-of-the-yea...

Nu är det så att Call of Duty: Modern Warfare 2 har blivit GOTY, på Xbox 360 och PS3 samt PC. Vad har ni för åsikter om det? Var det verkligen såpass bra?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

jag har klarat ut story mode och det va riktigt bra efter det lirade jag med en kompis alla co-op uppdragen och det va svårt/utmanande och riktigt nice, jag har precis börjat lira online och än så läge har jag inte tröttnat och blir bara mer chockad på hur mkt saker det finns att göra

imo LÄTT värt goty

Visa signatur

CPU| Ryzen 9 5900x MoBo| ASUS ROG STRIX B550-F Ram| Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen GPU| 2080Ti Strix OC Storage| 2x M.2 ssd samsung 960 1x 500gb 1x 250gb 1x500gb samsung 750 evo 1x6tb hdd baracuda Cooler| Kraken x62 PSU| Corsair RM750X 750W v2
Display|Asus ROG Swift PG278QR ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Gillar då inte GT.com's lista

Kan då inte hålla med deras lista att multiplatformspelet tog hem första platsen på deras GOTY, PS3 och xbox360 lista

Antar att orsaken är att det inte släpptes tillräckligt många exklusiva titlar detta året men kändes då tråkigt när näst intill samma spel kom med på alla de 3 listorna. Känns med som en "Best multiplatform GOTY"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

inte kan de väl dissa ett spel med motiveringen "**** är bästa spel som har släppts i år, men kan tyvärr inte bli Goty p.g.a. att det är multiplatform" Om Cod är bästa spel så ska det absolut bli goty. Har själv bara sett en par minuter av det men det verkar vara riktigt bra.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Gillar då inte GT.com's lista

Kan då inte hålla med deras lista att multiplatformspelet tog hem första platsen på deras GOTY, PS3 och xbox360 lista

Antar att orsaken är att det inte släpptes tillräckligt många exklusiva titlar detta året men kändes då tråkigt när näst intill samma spel kom med på alla de 3 listorna. Känns med som en "Best multiplatform GOTY"

Håller med, dom borde bara haft exklusiva för varje platform och sen ha en som var för alla tsm.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Uncharted 2 slog MW2 med hästlängder vad gäller spel till Playstation 3. Att det kunde bli etta på PC är halvförståeligt, men ändå inte. På Xbox 360 har jag inte haft så mycket koll det senaste, men det verkar som om det var lite ont om nya storspel, åtminstone exklusiva.

Jag tycker att MW2 var ett riktigt bra spel, storyn är bra, om än kort, och multiplayer spelar jag fortfarande. Dock spelade jag igenom Uncharted 2 två gånger på raken och spelade dessutom multiplayer i flera veckor, börjar bli lite sugen igen nu.

Det som irriterar mig är att Gametrailers är så jäkla besatta av MW2. Det är tråkigt.

Permalänk

Re: Game of the year awards 2009

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Nu är det så att Call of Duty: Modern Warfare 2 har blivit GOTY, på Xbox 360 och PS3 samt PC. Vad har ni för åsikter om det? Var det verkligen såpass bra?

Modern Warfare 2 är ett labframställt skitspel gjort för att tilltala svagsinta nissar utan krav på kvalitet.
Man använder häftiga callsigns för att dölja att man har gjort ett spel baserat på teknik från 1999, utan minsta tillstymmelse till saker som AI, Fysik, karaktärer eller frihet.

Att tycka att MW2 är årets bästa spel är som att tycka att McDonalds har gjort årets bästa mat eller att MTV producerat årets bästa TV. Man är helt enkelt det små nissar som USAs mainstreamskräp är gjort för att förföra.

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Tänk på språket!

Permalänk
Avstängd

Det var ju ett sånt snack att folk skulle bojkotta spelet innan det släpptes, men se hur det blev, en massa lättpåverkade personer därute gick och köpte spelet likt förbannat. Jag gjorde det inte

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

gjort för att tilltala svagsinta nissar utan krav på kvalitet

Man är helt enkelt det små nissar som USAs mainstreamskräp är gjort för att förföra

Tja, det var ord och inga visor det... står väl dig fritt att tycka vad du vill och själv spelar jag inte så jag har inga speciella synpunkter på vare sig MW2 eller andra spel.

Det jag däremot har synpunkter på är att ditt sätt att uttrycka dig på och idiotförklara de med annan inställning. Min son är nybliven tonåring och tycks gilla MW2 och imho varken en svagsint krigsrunkare eller ett hjärndött får och å hans & hans kompisars vägnar ber jag dig härmed ödmjukt att sk*a ner dig och dina svagsinta föraktfulla spyor. Glöm inte att spola efter dig

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Tycker inte direkt att MW:2 är värt titeln årets spel men bra var det!

Själv gillar jag dessa linjära shooters, vet inte riktigt varför... Storyn var ju bra oxå!
Uncharted 2 tycker jag definitivt är årets spel!

NatoGandalf: Så kan man ju inte säga, det finns t.o.m. folk som gillar Abba fast jag hatar dem som pesten men inte kommer jag ändå att hacka ner på dessa människor, högstadie fasoner!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Min son är nybliven tonåring och

... precis målgruppen för både MW2, McDonalds och MTV. Att han tycker om det är inte konstigare än att småtjejer gillar boybands. Skulle du bli arg om jag påstår att många pojkbands musik inte har något egentligt värde och mest är skräp? Eller är det också för provocerande för dig? Eller har du ingen dotter så att du kan ta det som ett personligt påhopp mot din familj?

Permalänk
Medlem

Tycker inte MW2 är värt Game of the year, visst är ett bra spel i SP, dock alldeles för kort.

Multiplayer delen tycker jag är hemsk, alldeles för mkt skit rent ut sagt med 100 olika PERKS och liknande, skulle vilja se det i riktigt krig, "ta den här och du springer snabbare!", skulle inte tro det.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

De har verkligen lyckats med CoD 6, storyn är rolig från början till slut men kanske lite kort. Grafiken är förvånansvärt snygg och det är väldigt bra optimerat, bra jobbat Infinity Ward!

NatoGandalf vi vet din åsikt, tack.

Permalänk
Avstängd

Pga det extremt dåliga multiplayer vs 1an så nej, verkligen inte.
Misslyckat spel i multiplayer, vilket imo gjorde MW känt.

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt vad folk har extrema tankar kring MW2, det är nästan läskigt. Om nu ett företag gör en produkt så är det väl bara att tacka ja eller nej. Alla på det här forumet som var intresserade av spelet visste ju från början vad det skulle bli. Det är inte som de höll något hemligt precis.

Själv är MW2 det jag spelat mest av mina spel på xbox helt enkelt för det är kul, snabbt att komma in och spela och en bra singelplayer. Mycket för pengarna!

Istället för att acceptera att spelet inte är vad du som spelare tycker om och lämna det därhän så börjar ni skrika och tjata om att det är askasst. Det är inte som att någon har nån slags skyldighet att behaga era spelbehov. Om ni nu tyckte MW var bra, spela det! Det finns fortfarande.

För övrigt har årets spel inget att göra med innovation, teknik och överraskning som ovan påstår. Ett spel som tjänar in mer pengar än titanicfilmen gjorde dag 1 förtjänar minst GOTY. Det priset säger mer hur framgångsrikt spelet varit under året och hur populärt det är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
Istället för att acceptera att spelet inte är vad du som spelare tycker om och lämna det därhän så börjar ni skrika och tjata om att det är askasst. Det är inte som att någon har nån slags skyldighet att behaga era spelbehov. Om ni nu tyckte MW var bra, spela det! Det finns fortfarande.

För övrigt har årets spel inget att göra med innovation, teknik och överraskning som ovan påstår. Ett spel som tjänar in mer pengar än titanicfilmen gjorde dag 1 förtjänar minst GOTY. Det priset säger mer hur framgångsrikt spelet varit under året och hur populärt det är.

Jag tycker att det är askasst. Någon lägger upp en tråd om att MW2 fått game of the year och ber om åsikter. Nästan till och med fiskar efter folk som håller med om att det är oförtjänt. Men då ska man alltså ha förstått att negativa åsikter inte är önskvärda?

Och tycker du verkligen att enbart försäljningssiffror ska tala för vilket som är årets bästa spel?

Ska samma system gå att applicera på t.ex. hörlurar? Den hörlur som sålts mest är alltså bäst (troligen skullcandy/koss vilket är riktigt dåliga i sammanhanget)?

Jag tycker att om ett spel ska få vara ÅRETS BÄSTA så kan det väl vara nyskapande på något sätt? Tillföra något som inte redan finns? Ta en upplevelse till nya höjder? NÅGOT iaf.

Se på New Super Mario Bros. t.ex. Dom har mer eller mindre gjort om Super Mario 1. Skillnaden mellan MW2 och NSMB är att MW2 är exakt samma spel som innan.

Det skulle vara ungefär som att Nintendo gjorde ett supermariospel med ny grafik, men exakt samma powerups, samma monster, samma moves och allting? Nu har dom lagt in

1. Skön co-op för 4
2. Nya saker att plocka upp
3. Kontrollen är utvecklad
etc

Dom har liksom tagit ett koncept, snyggat upp det och förnyat det. Klart värdig utmanare till årets spel om man frågar mig (nej, jag vet att ni inte gjort det men det sk.. FÖRLÅT! Struntar jag i).

Om du ska göra en liknande genomgång av MW2, vad är det då egentligen som skiljer det från Call of Duty 1 förutom grafiken och storyn?

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum var årets GOTY för mig. Om man skiter i att spelet inte har någon form utav multiplayer, så har spelet ALLT. Det är nog den bästa singleplayern jag spelat sedan Half Life 2

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Giantbomb har skött GOTY mycket bättre än gametrailers tycker jag.
Dom räknar bara konsolexklusiva spel för varje plattform och har sen en multiplattformskategori.
Sen har dom personliga top 10 listor för året vilket är nice.

Permalänk
Medlem

Game of the year översätts nog bäst till "årets spel"

Då är det kanske dags att börja fundera på varför det inte heter "best game of the year"

Det har att göra med storsäljare, inte att det rent spelmässigt är bäst. Kolla vilka titlar som fått det tidigare, det är inte småspel som varit innovativa och har utvecklat nya grejer. Det är de spel som sålt mest.

EDIT: om nu MW2 är precis samma spel som MW så borde det väl göra MW2 riktigt jävla bra eller? nu får vi passa oss vad vi säger.

ONTOPIC: själv tycker jag dragonage origins var riktigt bra. väldigt länge sen jag spelade ett rpg så intensivt och en levande värld och allt det där. Fint spel!

Permalänk
Medlem

Cod Mw2? pah känns trångt, liksom alltid ett "spår" man måste följa, ingen
frihet, men jag tkr de verkar seriöst gjort, och har man ett uppdrag så ska
man ju följa de, alltså inte yra runt i naturen.

De jag stör mig på är att har nån sett dig nån gång, kan du inte gömma dig
alls, mkt roligare som de e i crysis, man kan ligga ner o smyga fram i en buske
utan att bli sedd direkt.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem

Onödigt att vara så personliga i era åsikter om varandra när det var det prisvinnande spelet det handlade om! Alla som varit med ett tag vet att allt är uppblåst inom spelbranschen och att man skall ta allt med både en och två nypor salt.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

empire total war någon?

Permalänk
Medlem

Jag tycker MW2 är helt underbart, Singleplayer storyn är mindblowing. Multiplayer delen är underbar att lira med sina polare på. Dock ett minus till att dem inte har dedikerade servrar. Läste dock i senaste pcgamer tror jag det va att dem funderade på det här med moddar och kanske skulle släppa nått men den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag tycker att CoD:MW2 2009:års bästa spel, men har tillbringat 200+ tim hittills med det, riktigt skoj.

Hos IGN vann det inte på någon plattform faktiskt. Det var inte ens med bland de nominerade på PC.

http://bestof.ign.com/

Hos Gamereactor var det lita annorlunda med, Killzone 2 var enligt dem "Årets spel, alla kategorier"

http://www.gamereactor.se/aretsspel09/

Beställde PS3 Slim + Killzone 2 och fick hem det idag, dock väntar jag på HDMI-kabel som man tydligen ej fick med, sen får jag se om jag tycker som Gamereactor.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM