Permalänk
Robot

Nya chassit och ny kabeldragning

Som sagt vart en ny rigg under julruschen och tröttnade då på mitt dåvarande Aplus el-diablo chassi som verkligen skrek på sina sista dagar. Så det blev även ett nytt chassi under början på Januari

Riggen som blev var då :
Asus M4A78-E
Amd phenom II x2 550BE som körs i 3.6 på undervoltning
Corsair XMS2 2gb x2
Sapphire radeon HD3870 (temporärt!)
Samsung spinpoint 160GB SATA II
HKC 430W också ett temporärt nätagg

Sen senaste inköpet var då chassit ett Lian Li Lancool pc-k56

Kommer fixa bättre bilder, har inget annat än mobilen att gå med just nu.

Besök albumet: Nya chassit och ny kabeldragning av Chrill_Nora

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, amd is the way to go.

Permalänk

Helt klart, har kört amd sen Socket A (har även haft Intel datorer under tiden) och jag blir bara mer och mer överaskad vid varje moment av användning! Nästa på listan är en ny kylare, Något tips på bra billigt?

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

3.6 på undervoltning?
Skaffa en redig kylare och spräck 4ghz!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
3.6 på undervoltning?
Skaffa en redig kylare och spräck 4ghz!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=942253
4 Ghz gränsen är redan nådd med öppet fönster och en jävla massa pillrande. Vcore på 1,47 - 1,5

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

vart har du skaffat AMD klistermärket?

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff
vart har du skaffat AMD klistermärket?

Fanns någon tråd häromkring på Swec om det att AMD gav iväg gratis saker, skrev in serienumret så fick man välja på 3 olika saker t.ex mobilskal, några kort och 3-4 st amd klistermärken till laptops, inte direkt värt då dom är små som satan, men sök runt lite så ska du allt hitta

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

ska försöka se om jag hittar tråden ^^

Edit: Hittar ingen tråd som är up to date

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff
ska försöka se om jag hittar tråden ^^

Edit: Hittar ingen tråd som är up to date

Inte säkert det är kvar som erbjudande heller. Men kan säga att du har inte direkt missat något av större vikt om du nu inte är en samlare utav amd reklam Fick hem samma som galleriägaren men är tveksam om jag ens ska klistra fasst det på datorn eller bara slänga skräpet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Inte säkert det är kvar som erbjudande heller. Men kan säga att du har inte direkt missat något av större vikt om du nu inte är en samlare utav amd reklam Fick hem samma som galleriägaren men är tveksam om jag ens ska klistra fasst det på datorn eller bara slänga skräpet

Kasta inte skicka det då till mig

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrill_Nora
Helt klart, har kört amd sen Socket A (har även haft Intel datorer under tiden) och jag blir bara mer och mer överaskad vid varje moment av användning! Nästa på listan är en ny kylare, Något tips på bra billigt?

Trevligt bygge... och angående kylaren - har du missat vad som skrivs på t.ex. forumet?

Här är en länk för dig till en tråd med flera länkar - att söka vidare på:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Som svar på din fråga: du kan t.ex. titta på Cooler Master Hyper 212+... finns att finna från drygt 250 kr nytt (om du söker något som är billigt men är en bra kylare).

/Saint25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff
Kasta inte skicka det då till mig

Pma mig vart ja ska skicka då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fyfan vad ruttet tagna bilder..
Kabeldragningen såg dock fin ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Fyfan vad ruttet tagna bilder..
Kabeldragningen såg dock fin ut.

Haha, ska fixa bättre bilder som det står i galleriet, vet inte vart min överförings kabel till kameran är. ^^

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk

Hur lång tid tog det tills du fick sakerna från amd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigBengtsson
Hur lång tid tog det tills du fick sakerna från amd?

Bra fråga, uppåt 3 veckor åtminstonde.

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56