Texturbugg i Mass Effect

Permalänk

Texturbugg i Mass Effect

Jag köpte nyligen Mass Effekt via steam, men av någon anledning målar det endast upp lågupplösta texturer (Inställningarna gör inten skillnad)
Vet någon vad felet är och hur det åtgärdas? tänkte att detta var rätt forum för en sådan fråga

Det har nog inte med min hårdvara att göra. Jag spelar på en XPS420 med ett extra gig RAM, så det är inte där felet ligger (tror inte det faktim att det är en DELL gör någon nämnvärd skillnad, som några av mina kompisar har skämtat )

Permalänk
Medlem

Re: Texturbugg i Mass Effect

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBigBadPanda
Jag köpte nyligen Mass Effekt via steam, men av någon anledning målar det endast upp lågupplösta texturer (Inställningarna gör inten skillnad)
Vet någon vad felet är och hur det åtgärdas? tänkte att detta var rätt forum för en sådan fråga

Det har nog inte med min hårdvara att göra. Jag spelar på en XPS420 med ett extra gig RAM, så det är inte där felet ligger (tror inte det faktim att det är en DELL gör någon nämnvärd skillnad, som några av mina kompisar har skämtat )

vet ju aldrig vilka bortförklaringar till moderkort som dell använder t.ex
så felet kan ju vara inkompatibilitet .

men har du färska drivers till alla komponenterna? mest intressant är grafikkortet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Lust att ta en screen från din konfiguration av inställningarna?

XPS420 var smått snabb och inte gratis när den kom så... det är inga direkt dåliga saker i den.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Grafikkortet är ett GT8800, har glömt detaljerna vid det här laget, men de enda spelen jag inte har kunnat maxa inställningarna på är Dragon age Origins, Crysis och Far Cry 2, så det är inte där felet ligger. Om jag inte minns fel är det även 3Gb RAM och en 1,8 Ghz quadcore processor (AMD tror jag). Jag har blivit av med "innehållsförteckningen" och jag är inte så bra på hårdvara att jag bara kan öppna chassit och se efter vad det är för moderkort det är.

Efter lite surfande har jag fått reda på att konverteringen till PC gjordes av en kontrakterad utvecklare. kan det helt enkelt vara en slarvig portning med bristfällig bugtestning?

Spelkänslan förtas väl inte av lite sämre grafik, men det är ändå enerverande att veta att det hade kunnat se så mycket bättre ut :/
(nu ser de flesta ut som havregrynsgröt i ansiktet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBigBadPanda
Efter lite surfande har jag fått reda på att konverteringen till PC gjordes av en kontrakterad utvecklare. kan det helt enkelt vara en slarvig portning med bristfällig bugtestning?

Jag kunde maxa spelet utan FSAA med ett klockat 8800GS och en Core 2 Duo E5200 i alla fall. Det är inte så slarvigt portat och inte direkt krävande heller.

Som sagt, ta gärna en screen på dina inställningar i mass effect, det tar inte många sekunder. Om du inte vill starta spelet ta en screen på dina inställningar i konfigurations-applikationen istället.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

har tagit en screen, men vet inte hur man postar bilder i ett inlägg, eller måste jag ta en omväg via t.ex. image shack?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheBigBadPanda
har tagit en screen, men vet inte hur man postar bilder i ett inlägg, eller måste jag ta en omväg via t.ex. image shack?

Ladda upp den på image shack och posta bildlänken här.