Permalänk
Medlem

Uppgraderingskit - MAX 5k

Jag spelar inte särskilt mycket men känner att det är dags för en ny burk. Det enda jag spelar för tillfället är Heroes Of Newerth. Jag behöver därför inget hightech grafikkort. Jag vill i framtiden kunna komplitera med ett fetare
grafikkort eventuellt 2st vid behov.

AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

ASUS M4A79XTD EVO, 790X, Socket-AM3 AMD 790X+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.65V, Intel XMP

Dessa tre komponenter har jag plockat ihop för 3706kr på diverse butiker.

Vilket nätaggerat skulle ni rekommendera för att kunna uppdatera i framtiden till 1st/2st hyfsat vassa grafikkort.

Det bästa vad det gäller grafikkort vore ju ifall det finns något schysst moderkort med ett integrerat grafikkort som klarar enklare spel som heroes of newerth. Tips vad det gäller detta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nätagget bör väl ligga på minst 650W om du ska ha två regäla rackare. Tänk på att det är grafikkortet som är avgörande när det gäller spelande..

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sarkkiz
Nätagget bör väl ligga på minst 650W om du ska ha två regäla rackare. Tänk på att det är grafikkortet som är avgörande när det gäller spelande..

Okej har du några förslag på nätaggregat? Funderar lite på att köra med ett 450W tills jag köper ett/två bra grafikkort Tror ni det skulle funka? Kommer har max 2 interna diskar.

Permalänk
Medlem

Dålig fart på den här tråden

Har kikat runt lite och sett att det finns ganska bra alternativ ifall man vill ha ett moderkort med inbyggt grafikkort.

Ni får gärna komma med förslag på moderkort med inbyggt grafikkort. Spelar ingen roll ifall det är AMD/Intel vill inte begränsa mig.