Permalänk
Medlem

Sjukaste problemet jag varit med om

Tjenare!

Jag har det konstigaste problemet jag någonsin varit med om.

Jag spelade Modern Warfare 2 på min dator när grafiken totalstannade. Jag var tvungen att ta Ctrl + Alt + Delete och stänga ner spelet så. En dag senare hände exakt samma sak, var tvungen att stänga av det på samma sätt. Tredje gången det hände kunde jag inte göra någonting alls. Då var jag tvungen att starta om datorn med strömbrytaren.

Då startar jag upp datorn och det ser ut som på bilderna:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC03515.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC03516.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC03517.JPG

Sen när jag går in för att kolla datorns hårdvara så hittar den varken grafikkortet eller vilken skärm jag har. Upplösningen är återställd till 640x480 och jag kan inte ändra det. Det är som om grafikkortet har totalkollapsat. Men datorn borde ju kunna hitta skärmen ändå? Vilket den inte gör. Bör tillägga att datorn bara är 1,5 år gammal.

Behöver verkligen hjälp. Tack på förhand!

Permalänk

Testa att avinstallera grafikkortet och hämta dom nyaste driversna på ATI/nVIDIA beroende på vad du har för grafikkort!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Avstängd

Har varit med om liknande.
Mitt 7900GTX vart så efter en runda crysis.

Det hade helt enkelt packat ihop..Fick nytt på garanti som tur va.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Låter delvis som kortet blivit överhettat,,
har du dammsugit inuti burken något under dessa 1½ år ?
har du nu otur så är grafikkortet förstört..!

Prova det ovanstående / ominstallation + om inte det fungerar byta plats på själva grafikkortet =annan plats.
OBS !
tänk på att vara försiktig med komponenterna, antistat band är att föredra OBS !

( vid problem, v.v. skriv gärna in viktig information, märke på datorn
(eventuellt nr/modell) Grafikkort, effekt på kraftaggregatet och liknande)
Lättare att veta mer exakt om någon känner igen märke/problem o.s.v.

p.s. hoppas maskinen startar som den ska !

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen det konstigaste du varit med om? Ditt kort har förmodligen gett sig, testa det i en annan dator om det fungerar lika dåligt där så är du säker.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

Ser bara ut att vara felsäkert läge som har gått igång efter att datorn inte har blivit avstängd på "rätt sätt". Vad som har orsakat hängningen är en helt annan fråga.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Inaktiv

Det ser ut som den har satt inställningar för utseende till typ lägsta möjliga. 8/16 färger, låg upplösning osv... Höj

Edit: Ladda ner Ubuntu, bränn ut, boota. Ser det likadant ut där är kortet trasigt, fungerar det där så är drivrutinen knasig. Detta kan du göra utöver/istället för att prova kortet i annan dator. Allt för att minska antalet möjliga platser problemet ligger.

Permalänk
Medlem

Blev att köpa ett ASUS Radeon 5870 istället. Får det snart. Tack för all hjälp!

Permalänk

Inget konstigt alls med det.

Kortet har hamnat i "felsäkert läge" och har lägsta möjliga upplösning samt färg.

Högerklicka skrivbordet och välj de inställningar du är van vid under bildskärmsinst.

Troligtvis är det en bugg eller överhettat kort som skapade problemet från början så se över dina drivers och om din ev. grafikfläkt agerar luddfilter.

Lycka till

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Summoning
Inget konstigt alls med det.

Kortet har hamnat i "felsäkert läge" och har lägsta möjliga upplösning samt färg.

Högerklicka skrivbordet och välj de inställningar du är van vid under bildskärmsinst.

Troligtvis är det en bugg eller överhettat kort som skapade problemet från början så se över dina drivers och om din ev. grafikfläkt agerar luddfilter.

Lycka till

Det går inte att välja några andra alternativ. Det är som om jag inte hade grafikkort eller skärm ikopplat.

Permalänk
Medlem

Döda länkar, vänligen ladda upp bilderna igen.

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk

Här finns lite hjälp mot allehanda problem med det spelet. Hadde själv svårigheter att få det att funka men löste sig.

http://www.mapmodnews.com/article.php?story=Call-of-Duty-Mode...

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Candy86
Döda länkar, vänligen ladda upp bilderna igen.

Det verkar vara just servern som bilderna är uppladdade på (fuskbugg) som är tillfälligt nere. Kommer nog upp snart.

EDIT: Servern verkar vara uppe nu!