Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Undra hur många det är som jobbar där i Ånge på Posten..

Jag tror vi kan fastställa att dom inte "jobbar" där. Det är ju därför alla paket har ringar efter kaffekoppar och smulor från muffins i tejpen.

Mitt paket ska komma idag! WOOPPEEEHDOOO!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Jag har inga bra erfarenheter av Ånge. Körde fel och kom dit påväg till fjällen, det fick man höra en vecka sen.

Ånge är en ort man åker igenom, är väl ett brukssamhälle eller dylikt för det är iaf en seg håla.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Åh, Ånge! Hur ofta har man inte svurit över den orten?

Jag stör mig enormt över att man får sån dålig uppdatering över exakt var paketet befinner sig. Det kommer in till Ånge, och nästa anhalt är när det befinner sig hos mig. GPS tracking ffs!

Hursomhelst, jag mailade posten för höra med dom. Här är svaret

-----------------------------
Från: mig
Skickat:
Till: Information, Posten
Ämne: Förbättringsförslag, godssökning

Hej

Jag köper saker relativt ofta och får paket skickade via posten relativt ofta... Och det är en sak jag irriterar mig på varje gång. Ett pakets väg ser typiskt ut liknande detta:

2009-03-11 10:15 xxx Postombud Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2009-03-10 06:42 Ånge Sorterad
2009-03-09 18:40 Jönköping Sorterad
2009-03-09 17:13 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Det finns ett glapp nästan 30 timmar mellan att paketet kommer in till Ånge och att det kommer fram till mitt postombud. Varför finns ingen mer information om var paketet befinner sig innan det kommer fram till mig
? Då jag har jobbat någon jul på posten vet jag att det finns rätt bra koll på exakt vart varje paket befinner sig internt, varför inte visa upp den informationen i godssökningen också?

Som läget är nu känns hela sökningen meningslös. Man får inte ens
veta när/om paketet lämnar sorteringen i Ånge.

----------
Hej,

Tack för att du kontaktar oss.

Paketen lastas direkt på bil efter att de sorteras i Ånge.
Nästa som händer är inregistrering hos ombudet när det kommer dit.
Det finns inte några sorteringspunkter däremellan.
Till många orter i Norrland är beräknad leveranstid 2 dagar.

Med vänlig hälsning
Inga Eriksson

-------------------------------------------

Posten Logistik AB
Kundtjänst Reklamationer
781 00 Borlänge

Telefon 020-33 33 10
Fax 0243-92802

reklamationer.logistik@posten.se

www.posten.se

-----------------------------

Känns som ett nonsenssvar. Paketet scannas och kontrolleras genom hela terminalen och de borde kunna publicera den informationen till godssökningen, men det gör dom inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe Ånge, låter som någon gammal gubbe

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Fan, ett paket som ska till mig kom just till Ånge, får hoppas att det inte fastnar där. Som tur är ska det söderut och kanske inte ligger och dammar där då.

Permalänk
Medlem

Ah det svarta hålet i Ånge... lika mystiskt som Bermuda-triangeln, det finns ingen förklaring det är ett naturfenomen tror jag.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqon
Till många orter i Norrland är beräknad leveranstid 2 dagar.

Med vänlig hälsning
Inga Eriksson

Är det därför alla paket stannar i Ånge i 3 dagar?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Är det därför alla paket stannar i Ånge i 3 dagar?

Ja, för att ni bor i skogen.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
--Text--
Undra hur många det är som jobbar där i Ånge på Posten..

Hälften.

Problemet är inte Ånge, problemet är att renspannen går så jädra långsamt innan snön kommer.
Inga Eriksson glömde ta upp den saken
Möjligt också att personalen passar på att öva Tai Chi, under det att dom jobbar, det gör dom på Apoteket här i vår vårdcentral.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

| |
>< ånge, postens största flaskhals i sverige.
| |

Beställde paket från norge som fastnade där i fyra dagar, ett annat försvann där. Ett tredje slank igenom på någon timme.

Permalänk
Medlem

Just nu sitter mitt paket fast i Ånge, no surprise..

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att det inte bara är posten i ånges fel?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ni vet väl att det inte bara är posten i ånges fel?

Öhm, okej varför fastnar det alltid där då? (enligt postens goddssökning så är det just i Ånge det fastnar)

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Öhm, okej varför fastnar det alltid där då? (enligt postens goddssökning så är det just i Ånge det fastnar)

Nästa gång jag pratar med grannen så ska jag be han berätta igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ja jag är då oerhört nyfiken på att höra vilka fler som skulle vara inblandade i att paket fastnar på posten i Ånge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Ja jag är då oerhört nyfiken på att höra vilka fler som skulle vara inblandade i att paket fastnar på posten i Ånge

Ånge postens flaskhals no 1?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Ni som hatar orten ÅNGE kan jag meddela er med glädje att det finns en Facebook grupp som är dedikerat för just detta ämne

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Ni som hatar orten ÅNGE kan jag meddela er med glädje att det finns en Facebook grupp som är dedikerat för just detta ämne

Ni vet väl att om posten i ånge försvinner, så är det ungefär likadant som att 30.000 jobb (ja, 30k) i stockholm försvinner.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ni vet väl att om posten i ånge försvinner, så är det ungefär likadant som att 30.000 jobb (ja, 30k) i stockholm försvinner.

Eh, va? Så posten har 30000 anställda i Ånge då eller? ...

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Tror ala har upptäck alkoholens underbara värld...

Permalänk
Medlem

misstänker att han försöker dra en jämförelse med stockholm...lite snabbt avrundat och uträknat baserat på wikipedia-uppgifter får jag det till att 30k-pers i stockholm motsvarar 45 personer i ånge... vad nu försvinnandet av ånge som postterminal skulle hjälpa?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerade på de första inläggen i tråden?
15000 paket som förvinner? Det är ju över 40 paket om dagen som bara "ups..."!? Nu skickas det ju visserligen en väldans massa paket, men vafan? 95% som kommer fram nämns som en bra siffra. Finns det något annat företag som kan unna sig att bara klanta iväg 5% av det dem gör utan att någon tycker det är konstigt?

Jag kan se det framför mig:
Kunden till företaget - Och var är de sista fem procenten av det vi beställde?
Företaget - Öh... ups?
Kunden - Äh, 95% är helt ok.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
misstänker att han försöker dra en jämförelse med stockholm...lite snabbt avrundat och uträknat baserat på wikipedia-uppgifter får jag det till att 30k-pers i stockholm motsvarar 45 personer i ånge... vad nu försvinnandet av ånge som postterminal skulle hjälpa?

Men titta, då är det ju uppemot omkring 60000 i Stockholm då. Tänk er hur Stockholm skulle se ut. Så kommer Ånge att se ut ifall posten här läggs ned.
Slutdiskuterat om detta nu.

De få gånger jag varit på posten i Ånge så har det vara jättebra, alla har varit nogranna och försiktiga med paketen (vilket bussgods verkar ha problem med). Har inte sett några paket ligga i något hörn eller liknande.

Som sagt, ska kolla med grannen nästa gång jag pratar med honom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Men titta, då är det ju uppemot omkring 60000 i Stockholm då. Tänk er hur Stockholm skulle se ut. Så kommer Ånge att se ut ifall posten här läggs ned.
Slutdiskuterat om detta nu.

De få gånger jag varit på posten i Ånge så har det vara jättebra, alla har varit nogranna och försiktiga med paketen (vilket bussgods verkar ha problem med). Har inte sett några paket ligga i något hörn eller liknande.

Som sagt, ska kolla med grannen nästa gång jag pratar med honom.

Vadå slutdiskuterat? Har du räknat på att 45 Ånge-bor motsvarar 60k 08'or? ..eller va?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Vadå slutdiskuterat? Har du räknat på att 45 Ånge-bor motsvarar 60k 08'or? ..eller va?

08'or? du menar 99'or, för de blir ju aldrig riktigt hundra..

Ånge... sorgligt men sant så fastnar ALLTID paketen upp där, är väl ett utav världens underverk?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
08'or? du menar 99'or, för de blir ju aldrig riktigt hundra..

Haha

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

grejen är att man inte ska dra det hela i hur stor befolkning det skulle motsvara i sthlm.

Bor också i Ånge och posten är den största arbetsgivaren här. Så tänk istället hur det skulle vara om den största arbetsgivaren i sthlm gick upp i rök. Vi har det helt enkelt lika kul som SAAB fabriken i Trollhättan haft det ett tag, rave ngn?...

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
grejen är att man inte ska dra det hela i hur stor befolkning det skulle motsvara i sthlm.

Bor också i Ånge och posten är den största arbetsgivaren här. Så tänk istället hur det skulle vara om den största arbetsgivaren i sthlm gick upp i rök. Vi har det helt enkelt lika kul som SAAB fabriken i Trollhättan haft det ett tag, rave ngn?...

Men bara för att det är en stor arbetsgivare skall man ju inte acceptera inkompetens och ineffktivitet?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men bara för att det är en stor arbetsgivare skall man ju inte acceptera inkompetens och ineffktivitet?

Jo, ju fler som arbetar där ju mer bidrag får de ju. (samhall?)

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!