[Montering] Modekort/chassit (fractal design) och processor kylare krånglar! Kortis?

Permalänk

[Montering] Modekort/chassit (fractal design) och processor kylare krånglar! Kortis?

Hej!

Håller på att sätta ihop min nya burk, har dock stött på ett problem.
Bakplåten på modekortet & processor kylar plåten (den man monterar på baksidan) har kontakt med själva chassit, och det sitter så tight att baksidan av moderkorts plåten har buktat ut chassie plattan!

(bilden är inte min, men ser nästan lika dant ut, bara det att min bakplåt har kontakt med chassiet och buktar också ut det lite)

Detta kommer att ge en garanterad kortis eller?

Någon som vet vad jag ska göra för att lösa detta?

/Mvh

Visa signatur

-

Permalänk

OBS inte min rigg på bilden!
Men det ser ungefär lika dant ut, bara det att min chassie plåt buktar lite utåt!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Du har använt distanser och så rätt va? Annars om det bara är den svarta plattan och dess skruvar så nuddar så är det lugnt men det känns lite dumt att chansa

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Ja jag har använt distanserna som följde med, har dessutom andra distanser som är någon milimeter högre.
Vet inte om det gör så stor skillnad dock. Och om jag sätter på dem så förskjuts ju allt 1mm osv.

Ja det känns riktigt dumt att chansa
Sen känns det inte så bra att chassie plåten buktar ut lite heller..

Någon som är 100% säker på att det funkar ändå?

/mvh

Visa signatur

-

Permalänk

det tar ju inte i ?..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Processor kylarens monterings plåt på baksidan har kontakt med chassie plåten.

Visa signatur

-

Permalänk

Är inte plast skyddet som tar i då?

Annars kan du juh köra dubbla distanser, alltså 2st på varandra, då borde de inte ta i

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Tja, min monterings plåt till kylaren är lite längre än den som visas på bild, så den har kontakt med metallen itne bara plasten :/

Kör jag dubbla distanser så kommer jag väll Tex inte kunna sätta in ljudkort eller grafikkort på ett normalt sätt, då höjden ökar?

Gah, fan vad jobbigt

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

kanske kan ta en bit el-tejp och sätt på delarna som tar i plåten.

Permalänk

Mja, men känns ju sådär att göra det.

Vilka delar pajjar om det blir kortis tros?
Annars får jag väll köra med orginal kylaren sålänge istället. :/

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Fästningsanordningar har INGA strömförande delar och inte heller kontakt med dessa. Själva hålen är isolerad så det är lugn där med. Inget kommer gå sönder eller kortsluta.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd-vs-intel
Tja, min monterings plåt till kylaren är lite längre än den som visas på bild, så den har kontakt med metallen itne bara plasten :/

Kör jag dubbla distanser så kommer jag väll Tex inte kunna sätta in ljudkort eller grafikkort på ett normalt sätt, då höjden ökar?

Gah, fan vad jobbigt

Har du rätt i, tänkte inte så långt... Börjar nog bli sov dax för mig xD

Men Redzo kom juh med den bästa informationen

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Fästningsanordningar har INGA strömförande delar och inte heller kontakt med dessa. Själva hålen är isolerad så det är lugn där med. Inget kommer gå sönder eller kortsluta.

Okey!
tack för alla snabba svar!

Visa signatur

-