Konstiga ikoner ja EJ vill ha

Permalänk
Medlem

Konstiga ikoner ja EJ vill ha

Kan någon hjälpa mig hur ja blir av med "tilläggs" bilden på alla mina ikoner, bilder etc. som läggs över den. Den grå hörnan med ett snett vitt streck
http://pici.se/545444

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Konstiga ikoner ja EJ vill ha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kagan
Kan någon hjälpa mig hur ja blir av med "tilläggs" bilden på alla mina ikoner, bilder etc. som läggs över den. Den grå hörnan med ett snett vitt streck
C:\Users\Roger\Desktop\20090228129.jpg

Pröva ladda upp bilden försT:rolleyes:.

Permalänk
Medlem

Försöker men går fan inte.Något tips hur man laddar upp bilden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kagan
Försöker men går fan inte.Något tips hur man laddar upp bilden?

Kanske på en uppladdningssida? Pici.se, Fuskbugg.se, Imageshack.us, finns många, men du kan inte länka direkt från C:\ ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kagan
Försöker men går fan inte.Något tips hur man laddar upp bilden?

http://pici.se/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Medlem på SweC i fem år men kan inte ladda upp en bild?

Okej, jag den ikonen ser ju onekligen störande ut.
Vad är det för program du använder för att titta på bilder?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig få väck de. Inte bara på bilder utan nästan på allt som ja öppnar en mapp och så ligger de över de som ligger i mappens olika ikoner.

Permalänk
Medlem

Vad har du för operativsystem?
Har du antivirusprogram?

Låter som någon form av malware..

Testat Malwarebytes/Spybot-sökning?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

http://forumbilder.se/

" Hur funkar det?

Välj bild på din dator, ladda upp, kopiera koden vi genererar åt dig, klistra in koden på forumet, webbsajten eller i ett e-postmeddelande, bilden finns då tillgänglig dygnet runt! "

Permalänk
Medlem

forumbilder.se var kanon.

Har man lärt sig något nytt idag:-)

Permalänk
Medlem

Tillbaka till frågan. Hade Malwarebytes installerat, avinstallerade de, startade om datorn men j-la ikonen kvar över bilderna när man öppnar en mapp. Näsya drag?
Kör med Win 7 och Norton

Permalänk
Medlem

Du avinstallerade Malwarebytes' Anti-Malware därför att?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tolkade de som att de va boven om du inte förstod varför ja avinstallerade de och skriver om de på denna forum sidan....
Förstår att så ej är fallet men du behöver inte va så j-la dryg(varit medlem i 5 år etc., avinstallera för att sedan pika att de va ju väldigt onödigt).
Skriv istället va ja ska göra om du har något vettigt förslag

Permalänk
Medlem

Ja, det var onödigt..

Som jag skrev så tycker jag att det låter som att du fått någon form av spyware som lägger till den störande "ikonen".
Därför rekommenderade jag dej att göra en antispyware-sökning med exempelvis Spybot/Malwarebytes.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Kanon SAiKoU.
Ska prova de med en gång och nu kan du ju sova med ett leende på läpparna i natt för en god gärning:-)

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser problemen.

Dessa ikoner, går de att klicka på?
Om så är fallet, vad händer då?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Har du Norton 360 v3 eller vad det nu heter?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är en bra fråga.

Alla skriver att dem har "norton" men vaddå Norton ? Antivirus? Internet Security ? 360 v1/2/3? Antivirus corporate edition osv ?...

Permalänk
Medlem

Om du högerklickar på en bild, får du upp något menyalternativ som inte ser ut att höra till Windows? Typ "Upload to SuperServer" eller nåt. Kanske står namnet på programmet som lägger ut ikonen.

Permalänk
Medlem

Jag har Norton 360
Kört igenom Malwarebytes Anti-Malware och hittade ett objekt som den tog väck.
Hade nog ej med mina ikoner att göra för de ser likadant ut. Håller på att köra Ad-Aware nu.
Ingen som känner igen den gråa rutan med vitt streck i
Fler förslag på åtgärder?

Permalänk

Ser alla ikoner likadana ut? elelr är det bara genvägar? och vart pekar ikonerna? och slutligen har de gemensam filassociation om du kollar i utforskaren under verktyg/mappalternativ eller ser du någon filassociation som stämmer med ikonen där?

Permalänk
Medlem

Alla ser likadana ut, både bilder,musikfiler,word dokument etc.
Suttit och kollat runt och upptäckt samma ruta fast i grön bakgrund och med en bock i, samma som Norton har.
Känns som de kan va ikon därifrån och grön bok innebär att den är genomsökt för virus skydd och den som ja visar bild på ej är gjord, eller något i stil med det.
Kan de va så att de är Norton som är boven?

Permalänk
Medlem

Kolla inställningar i Norton, antagligen de avancerade sådana och kolla efter just alternativ som lägger till detta lager till ikonerna.

Uppkom detta lager till ikonerna strax efter du installerat Norton så är det högst troligen detta, annars annat program. Har du inte installerat något under den tid detta lager kom fram så är det mer troligt illasinnad kod och då är det bara att köra igenom med diverse säkerhetsprogram, ett i taget.

Du nämner att det är mediafiler som är drabbade (inga andra filer nämnda), så kolla efter media-nånting i Norton.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att det är "Säkerhetskopieringen" i Norton som indikerar på att dina filer inte är säkerhetskopierade alt. inte kommer bli säkerhetskopierade.
När samma ikon är grön är de nämligen säkerhetskopierade och klara.

EDIT: Finns till och med ett alternativ i Norton under Säkerhetskopiering: Statusikoner för säkerhetskopiering..

Permalänk
Vila i frid

Har du öht hittat NÅGONTING bör du kolla upp så att din dator inte är root-kit'ad och som på så sätt gör by-pass på ditt antivirus.

Permalänk
Medlem

Tack Träpuben, de var problemet. Löst nu:-)

Permalänk
Medlem

Nemas problemas! Glad att kunna hjälpa till!