Permalänk
Medlem

Banna reklam, vilka ip-nummer?

Jag vet att ett effektivt sätt att bli av med reklam när man surfar på internet är att banna kända ipadresser. Ip adresser som reklamföretagen använder.

Fungerar detta även mot popup fönster?

Någon som har en lista med reklam-ipadresser?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Ett enkelt o bra sätt är att i sin HOSTS-fil t.ex. redirecta olika stora adservers till nåt annat

127.0.0.1 ad.doubleclick.net

Större delen av min hosts-fil fick jag från k-lite.tk eller nåt sånt En hel del "förinställt" alltså

Angående popups... Själva poppen kommer att poppa, men den kommer att vara tom om du fixat siten där själva pop-sidan hostas

Alltså du är på forum.swec.com och så öppnas en pop o i poppen är en sida från ads.hej.com Om du nu har blockat ads.hej.com så kommer poppen att vara helt tom

Permalänk
Medlem

Vad är det bästa alternativet för att bli av med pop-up's? För det är det som är det mest störande tycker jag. Reklamen behöver ju de olika sidorna för att överleva så det är väll ok. Men pop-up's orkar jag inte med.

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Ett annat bra sätt är Mozilla.. Stoppar popup och man kan blocka bilder från valfri server med ett höger klick på musen...

...och gör inte det här till en webläsar-krig tråd, det finns det redan på Idg.se...

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.

Permalänk
Medlem

annars är ju pop-up stopper ettbra brogram

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NoAds använder jag för att stoppa popups o sånt... Mycket bra!

Sök i programforumet... Har varit några trådar om popupstoppers förrut