Voddler det finns två fula fiskar här på sweclockers

Permalänk
Medlem

Voddler det finns två fula fiskar här på sweclockers

Såg till min stora förvåning att två st användare här på sweclockers försöker ta betalt för sina voddler invites den ena 100kr st och den andra 80 kr st ush vilka fula typer att försöka tjärna pengar på något som är gratis och dessutom inte kommer fungera förens den 8 mars och om det är någon som vill ha en gratis invite så kan ni skicka ett pm till mig istället.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk

Håller med tyckte det var lite löjligt faktiskt.

Du har pm btw

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med. Först kom den första som ville ha 100kr per invite för världens jävla skittjänst och nu har det kommit 2 till som faktiskt vill ha något för invites, chill dock med de 2 andra som ger bort gratis. Tror själv jag har ett par invites och om jag kommer på användarnamn och password till mitt konto så ger jag gärna bort de jag med. PM om ni vill ha.

EDIT, okej, kom på PW, har uppenbarligen 16 invites att dela ut så säg bara till

EDIT2, har inga kvar

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Att sälja saker som går att införskaffa gratis med kontakter tycker jag inte är fel.
Dock är det lite väl sent att sälja voodler-invites nu, när de nästan är lika lätta att fixa som gmail invites på slutet.

Så brottet skulle vara ockeri/bondfångeri. (vilket de såklart inte fälls för i de aktuella fallen)

Sedan håller jag inte med om att voodler är så dåligt. När webbtjänsten snart kommer så tror jag det kommer fungera riktigt bra. Javisst utbudet kommer aldrig bli i närheten av den illegala, men om man jämför mot allt annat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Oj, är det verkligen så lätt med invites nu? Då tar jag väldigt gärna en om någon har över? Har dussinet Spotify invites att ge bort om någon behöver, inte för att jag skulle tro det, blir väl sittandes med dem haha

puss på er

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det fortfarande så att Voddler lägger grejer i autostart? Och har nån tjänst som man bara kan stänga av genom att trycka ctrl-alt-del?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Är det fortfarande så att Voddler lägger grejer i autostart? Och har nån tjänst som man bara kan stänga av genom att trycka ctrl-alt-del?

Vnetmanager.exe är igång och snor bandbredd. Alltså det är inte fel att man delar med sig när man ser på film, men ska man verkligen dela med sig hela tiden?
Så jag låser denna applikation med brandväggen. Alltså den tiden då jag inte ser på film plus någon timma vilket jag tycker är rimligt.
Ser jag på en film i veckan (vilket tar 1,5h), så tycker jag det är fel att dela bandbredd 24h 7 dagar i veckan, då jag har en dålig uppkoppling. (och även slö dator med för den delen)

Problemet är dock om alla gör såhär så kommer filmer hacka utav bara tusan. Så voodler borde göra ett belöningssystem eller något, har man delat med sig en massa bandbredd så kan man få se en hyrfilm gratis eller billigare.

Angående lätt så fick jag mina invites vid jul och jag har redan fått 6st till från dessa och antar att detsamma gäller de andra.

Detta för min del innebär att jag har 3st invites över som jag kan ge till sweclockare, men jag ska fundera lite på hur jag ska göra det. Bara ge det till en för mig en helt okänd person känns inte så meningsfullt, behöva få något i gengäld som det tråden handlar om tycker är sniket. Men kanske en gåta eller något, vilket gav mig min spotifyinvite här på swec.. (som sagt jag får grunna på det)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Är det fortfarande så att Voddler lägger grejer i autostart? Och har nån tjänst som man bara kan stänga av genom att trycka ctrl-alt-del?

Vi får se. De ska starta en ny webbaserad tjänst i mars.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Att sälja saker som går att införskaffa gratis med kontakter tycker jag inte är fel.
Dock är det lite väl sent att sälja voodler-invites nu, när de nästan är lika lätta att fixa som gmail invites på slutet.

Så brottet skulle vara ockeri/bondfångeri. (vilket de såklart inte fälls för i de aktuella fallen)

Sedan håller jag inte med om att voodler är så dåligt. När webbtjänsten snart kommer så tror jag det kommer fungera riktigt bra. Javisst utbudet kommer aldrig bli i närheten av den illegala, men om man jämför mot allt annat.

Jag har 94 gmail-invites liggandes om någon vill ha...
Jag skojar inte, de ligger fortfarande kvar.

Jag har haft det ett par månader och fortfarande inte lyckats se en film.
Först var det trasslet med nya CCC. Jag kunde höra ljud men skärmen var enfärgad. Jag testade även på laptopen men Intels ULV-processorer klarade inte av att visa film tydligen då det laggade något fruktansvärt.
Jag blev dock glad när de äntligen fixade buggen med CCC så jag kunde testa ordentligt. Segade mig igenom all reklam och precis när filmen började plingade det till från Thunderbird för jag hade fått ett nytt mail. Då stängdes filmen ner och jag tröttnade. Att det enbart går att navigera med tangentbord är också fruktansvärt irriterande. Det är klart att gränssnittet skall vara anpassat för HTPC och visning på TV men att helt ta bort mus/touchpad är bara irriterande.
Mitt betyg är bra initiativ men dåligt genomfört.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ursh och fy...

Jag tar gärna en voddler-invite...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Finns väll de som tar betalt för spotify invites med?

Jag har bojkottat voddler (trots jag har konto) och använder Spotify så lite som möjligt.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Finns väll de som tar betalt för spotify invites med?

Jag har bojkottat voddler (trots jag har konto) och använder Spotify så lite som möjligt.

Varför?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Voddler suger, tanken var ju att allt skulle vara gratis, ju ska de hålla på att ta betalt för massa filmer. Nej fy skäms.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Voddler suger, tanken var ju att allt skulle vara gratis, ju ska de hålla på att ta betalt för massa filmer. Nej fy skäms.

Tycker det är helt okey att betala upp till 40 spänn för en film. Inte för låtar dock, enda anledningarna till att jag betalar prenium på spotify är högkvalitetsmusik och att det är en bra/smidig tjänst.

Finns f.ö. något som heter grooveshark som liknar spotify fast som är helt webb-baserat, inget avbrott för reklam, samt större utbud. Vet inte hur bra musikkvalitet det är eller om det är lagligt, men detta är iaf. länken.
www.grooveshark.com

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Tycker det är helt okey att betala upp till 40 spänn för en film. Inte för låtar dock, enda anledningarna till att jag betalar prenium på spotify är högkvalitetsmusik och att det är en bra/smidig tjänst.

Finns f.ö. något som heter grooveshark som liknar spotify fast som är helt webb-baserat, inget avbrott för reklam, samt större utbud. Vet inte hur bra musikkvalitet det är eller om det är lagligt, men detta är iaf. länken.
www.grooveshark.com

Man kan betala 0 och få filmerna i full HD från internet. Så I donno.
Hellre skaffar jag on-demand till TVen.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Skulle bara tillägga att mina voddler invites är slut nu och ja tycker att sweclockers ska ta bort dessa två users som försöker sälja voddler invites ush för såna typer

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför?

För jag tycker det är en farlig utveckling där all media finns på nätet bara. Ingen har längre några filmer eller musik på sina datorer längre. Du kan ha spotify på din telefon, om du har täckning och datatjänst osv..

Man lägger mycket makt hos dessa media leverantörer

Annars tycker jag Spotify är en schysst klient, men den skulle kunna spela lokal musik med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
För jag tycker det är en farlig utveckling där all media finns på nätet bara. Ingen har längre några filmer eller musik på sina datorer längre. Du kan ha spotify på din telefon, om du har täckning och datatjänst osv..

Man lägger mycket makt hos dessa media leverantörer

Annars tycker jag Spotify är en schysst klient, men den skulle kunna spela lokal musik med.

Går ju alltid att ha spotify premium och cach'ea låtarna på datorn så kan du lyssna offline.

Men annars har man WMP och/eller vlc till musiksamlingen:)

Permalänk
Medlem

Voddler har fungerat väldigt bra för mig, utbudet är dock väldigt litet än så länge men det kommer pumpas in mer gratisfilmer förhoppningsvis, sen ser jag inget fel i att köpa/hyra en film för 19-39kr/st då det kostar så mycket när man kör ungefär detsamma via tvleverantörens ondemand.

Någon som har en invite att avvara till en vän till mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
ja tycker att sweclockers ska ta bort dessa två users som försöker sälja voddler invites ush för såna typer

Nej...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jo det är fel att sälja invites, i alla fall här dom kan dra till blocket eller nåt tycker jag.