Permalänk

Tips på bilspel!

Hejsan! är ute efter lite bilspels tips. Rally, drifting och andra bilspel, vet du något roligt och bra bilspel med bra grafik så skriv här

Permalänk
Medlem

Re: Tips på bilspel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Hejsan! är ute efter lite bilspels tips. Rally, drifting och andra bilspel, vet du något roligt och bra bilspel med bra grafik så skriv här

Jag gillar faktiskt Need for speed SHIFT

& även GRID

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Dirt 2

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk

Alla spel i Trackmania serien.

Gillar Sunrice mest.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Grid om du vill åka på asfalt och dirt 2 på grus

Permalänk

Re: Re: Tips på bilspel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 890611
Jag gillar faktiskt Need for speed SHIFT

& även GRID

Har spelat dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes 94
Grid om du vill åka på asfalt och dirt 2 på grus

dem har jag spelat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
dem har jag spelat.

Du kanske skall skriva vilka du har lirat?
Underlättar.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Om du är intresserad av Sim racing så kan jag rekommendera Live For Speed, imo den trevligaste bilsimulatorn=)(som inte har månadskostnad)

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Inaktiv

Test Drive Unlimited.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Test Drive Unlimited.

Håller med!
Eller Flat Out (Ett av de bästa spelen jag någonsin har lagt vantarna på)
Sen så är ju inte dirt2 fel heller

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Dirt 1 har jag haft väldigt roligt med, till skillnad från Dirt 2. Annars finns det nog inte så mycket med bra grafik som inte redan är nämnt. Burnout Paradise kanske kan vara något, det är bra online.

Finns mer till konsolerna. Spelade mest förr i tiden, 2000-2005, och då höll jag Forza, GT3, PGR2, CMR och Rallispot Challenge 2 högt. Tycker inte det har kommit så häpnadsväckande många bra nya spel efter 2005.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Burnout Paradise såklart.

Permalänk
Medlem

Med ratt och pedaler: Dirt2, SHIFT(moddat), GTR Evo, rFactor, Richard Burns Rally. De sistnämna är mest realistiska.

Med tangentbord: Trackmania Nations, Flatout, GRID, Burnout Paradise, Dirt 1.

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport 3 det bästa bilspel jag har kört. endast till xbox360 dock.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

NFS most wanted, bästa!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Burnout Paradise & Dirt 2.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

okej tack för tipsen har dock spelat alla dessa spel med motorcykel spel eller båtspel allt med motor

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
okej tack för tipsen har dock spelat alla dessa spel med motorcykel spel eller båtspel allt med motor

Som Fnukk skrev ovanför, lista vad du spelat så vi vet vad vi har att gå på.

Permalänk
Medlem

Live for speed - Drifting

NFS shift - Racing

Grid - Racing

Dirt 2 - rally

Test drive unlimited - Köra och titta på alla fina bilar

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

dirt 1 och 2

alla need for speed

grid

test drive

flat out

Burnout Paradise

Permalänk
Medlem

Gillar du simulatorer så kör GTR2, riktigt bra med alla hjälpmedel avstängda. Funkar även att köra med polare över Hamachi om man är pirat.

Permalänk
Medlem

Hela Gran Turismo serien har väl knappast passerat oberört någons tankar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Hela Gran Turismo serien har väl knappast passerat oberört någons tankar

men vill ha till dator :/

Permalänk

Några fler tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Med ratt och pedaler: Dirt2, SHIFT(moddat)
*TEXT*

Vad är det för mod till SHIFT du pratar om? Googling gav inga direkta svar förutom att det finns mods till SHIFT

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
Vad är det för mod till SHIFT du pratar om? Googling gav inga direkta svar förutom att det finns mods till SHIFT

Japp det finns jättemånga mods till Shift som gör det roligare och framförallt mer realistiskt. Utan mods känns det som man har ett konstant "magiskt grepp" när man svänger men med mods hamnar man i sandlådan om man gasar för mycket

Länk till RealMod 2.0 (den jag använder för tillfället): http://www.racedepartment.com/need-for-speed-shift-mods/24041...
Youtube-smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=dd8cYRYCYZY

Och ja, jag vet att det är en bra bit från "äkta" Simracing såsom GTR2 och GTR Evo etc, men SHIFT med RealMod (med ratt och pedaler såklart) är väldigt väldigt underhållande (speciellt de bakhjulsdrivna bilarna )

Testa först!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Japp det finns jättemånga mods till Shift som gör det roligare och framförallt mer realistiskt. Utan mods känns det som man har ett konstant "magiskt grepp" när man svänger men med mods hamnar man i sandlådan om man gasar för mycket

Länk till RealMod 2.0 (den jag använder för tillfället): http://www.racedepartment.com/need-for-speed-shift-mods/24041...
Youtube-smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=dd8cYRYCYZY

Och ja, jag vet att det är en bra bit från "äkta" Simracing såsom GTR2 och GTR Evo etc, men SHIFT med RealMod (med ratt och pedaler såklart) är väldigt väldigt underhållande (speciellt de bakhjulsdrivna bilarna )

Testa först!

gillar inte shift så jätte mycket, men det kanske blir roligare med moden

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Shift va ju världens skitspel.. får kolla upp modden, har dom ändrat "styrpunkten" på bilarna i den??

Original så gled bakhjulen åt sidan när man svängde oavsett hastighet.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC