Permalänk

USB problem

Tjena!

Jag har ett problem... på min stationära dator så slutade plötsligt mitt tangentbort att fungera, lampan för "F-Lock" lyser på t-bordet, samt att de inte funkar i någon annan usb port heller, provade då musen i dessa portar oxå men den funkar inte heller, verkar som att datorn bara känner igen saker i 2 av usb portarna.. de fungerar att ladda tex telefonen via usb så där är ström i dem, även min USB-sticka till trådlöst nätverk fungerar.. så de e 2st portar som fungerar.. några funderingar om detta? kan ALLA usb portar utom dessa 2 bara sluta fungera så helt plötsligt.. har 4 portar på baksidan av datorn samt 4st på framsidan.. de är dem 2 "översta" på baksidan som fungerar

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk
Vila i frid

Stäng av datorn. Ryck 220 volts nätsladden i 2 minuter. Prova igen.

Det är inte så att du/någon har spillt något i tangentbordet som triggar strömbegränsningen i moderkortets USB-port?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Stäng av datorn. Ryck 220 volts nätsladden i 2 minuter. Prova igen.

Det är inte så att du/någon har spillt något i tangentbordet som triggar strömbegränsningen i moderkortets USB-port?

De funkar i en annan port, så det är inte tangentbordet i sigsjälv som är kasst, bara att ja märkte de på det viset. det är precis som att USB portarna bara gett upp bara eftersom inga enheter fungerar i portarna mer än typ att ladda telefonen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4