Mac tangentbord till Pc

Permalänk
Medlem

Mac tangentbord till Pc

På väg att inhandla en macbook pro när nästa version släpps..

Behöver sep tangentbord som gärna får funka till pc:s oxo!

Fråga: Funkar apples sladdutrustade tangentbord med Pc out-of-the-box?

Permalänk

Nu vet jag inte vad det är för t-bord men i skolan funkar dom gamla mac t-borden till pc

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Sötast

Re: Mac tangentbord till Pc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av retzt

Fråga: Funkar apples sladdutrustade tangentbord med Pc out-of-the-box?

Yes, men inte alla knappar stämmer.

Permalänk
Medlem

Re: Mac tangentbord till Pc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av retzt
Fråga: Funkar apples sladdutrustade tangentbord med Pc out-of-the-box?

Jadå, det fungerar alldeles utmärkt! Det du behöver göra är att mappa om ett par knappar, men det finns ganska många sätt att göra det på!

Visa signatur

Hard work never killed anybody, but why take a chance?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mac tangentbord till Pc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwE-MrQ
Jadå, det fungerar alldeles utmärkt! Det du behöver göra är att mappa om ett par knappar, men det finns ganska många sätt att göra det på!

Låter kanon, kan du inte berätta hur?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mac tangentbord till Pc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Låter kanon, kan du inte berätta hur?

Systeminställningar > Tangentbord > fliken "Tangentbord" > knappen "Specialtangenter" i det nedre högra hörnet.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte igår ett mac-tangentbord av liten modell, med sladd, och den fungerar utmärkt, FN+Backspace = Delete. Resterande funktionsknappar fungerar ju såklart inte då dom är specifika för mac. Ett väldigt bra val för den som vill ha ett liten tangentbord vid sin dator! Jag själv spelar mycket och macs tangentbord gör det lika bra som mitt Razer tangentbord

Permalänk
Avstängd

Har hittat problem med mitt tangentbord, knapparna §§¨< är helt fel. (Inte ens dom jag trycker på, på tangentbordet), detta kan vara för att min var av gamla modellen (lådan var en cdskiva längre än tangentbordet), ska lämna tillbaks det hos elgiganten inom någon dag och får återgå till ett fullsize-tangentbord som fungerar bättre än så..

Permalänk
Skrivet av facedark:

Har hittat problem med mitt tangentbord, knapparna §§¨< är helt fel. (Inte ens dom jag trycker på, på tangentbordet), detta kan vara för att min var av gamla modellen (lådan var en cdskiva längre än tangentbordet), ska lämna tillbaks det hos elgiganten inom någon dag och får återgå till ett fullsize-tangentbord som fungerar bättre än så..

Mitt tips är att du använder dig av programmet Sharpkeys! Mycket enkelt och det fungerar som det ska.

Kör själv med Mactangentbord till PC och det funkar perfekt, dock får jag vänja mig med två döda knappar(funktionsknappen och ejectknappen).