Permalänk

Blockera tillträde till hemsida?

Hej!

Efter att ha kämpat med en syster som kommer i fjortis-stadiet där hon tar fula bilder på sig själv när hon och hennes vänner ser ut som handikappade elefanter har jag nu fått nog.

Hon driver (som alla andra mainstream-fjortisar) en blogg på blogg.se, och jag vill nu få bort henne från detta förfärliga beteende och börjar därför med att blockera all åtkomst till denna förfärliga hemsida.

Jag sitter med en Linksys WRT54G (Gissar att det är här jag kan blockera det?) och vill nu alltså blockera www.blogg.se och alla dess underdomäner eller vad man nu skall kalla det.

Jag vet dock inte hur man gör, jag pingade www.blogg.se och fick då fram 83.140.163.115 som då antagligen är hemsidans/serverns ip-adress?

Vart är det jag sedan skall skriva in denna informationen, och gör jag rätt?

Jag tog en bild, så ni kanske förstår någorlunda...

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Router.jpg

Tack!

Ps. Jag vill inte ha något svar i stil med att "du borde förstå henne" eller "Du borde låta henne vara" för det är inte det jag frågar efter, då hade jag ringt bris eller liknande. Tack! Ds.

Permalänk
Medlem

Fliken "Access Restrictions" kanske kan vara något...

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Fliken "Access Restrictions" kanske kan vara något...

Där ser det ut såhär: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-router2.jpg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
du kan ju kolla igenom lite här (via google) om hur du kan blocka på lite olika sätt.
http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=how+to+block+a+websit...

Och i routern.

http://www.google.se/#hl=sv&q=how+to+block+a+website+in+Links...

Har testat att googla, ger mest resultat på hur man blockerar hemsidor i webbläsare. Och den guiden hänger jag inte riktigt med på...

Permalänk
Medlem

Pic or didnt happend

Permalänk
Medlem

Du skiver i hemsidan på näst längst ner och ändar lite andra inställningar, så svårt är det väll inte?

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Pic or didnt happend

Vågar inte visa mer... :3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erCarN
Du skiver i hemsidan på näst längst ner och ändar lite andra inställningar, så svårt är det väll inte?

Det är ju det jag inte vet, vad det faktist är jag ska ändra på... och när jag skriver i hemsidan, och sedan testar att gå in på den, funkar det...

Permalänk

Vart ju faktist inte så svårt....

Läste här: http://forums.linksysbycisco.com/linksys/board/message?board....

Tack ändå, nu fan ska hon få!

Ni med fjortissyskon borde göra samma sak, så kanske vi till slut kan få stopp på dessa satans fjortisar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Vart ju faktist inte så svårt....

Läste här: http://forums.linksysbycisco.com/linksys/board/message?board....

Tack ändå, nu fan ska hon få!

Ni med fjortissyskon borde göra samma sak, så kanske vi till slut kan få stopp på dessa satans fjortisar.

On it!
Dock har hon ett par år kvar men man kan väll förbereda sig!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Min brorsa är redan i fjortisstadiet trots att han för nån dag sen blev 16 så hoppet är förlorat för honom och min syrra är där sen länge tillbaka...

Permalänk

Sådär... Nu har hon fått reda på det, och hon låste in sig på sitt rum, dock berättade jag inget, utan hon skulle väl skriva något i stil med "cha cha bloggen!" och usch! jag får rysningar bara jag tänker på det!

Skulle inte förvåna mig om hon skär sig i armarna med t.ex. naglarna (som för övrigt är långa som spjut) och ropar att livet suger...

Edit: Det kanske till och med går att "skicka vidare" henne till en annan hemsida? hade varit grymt kul att skicka vidare henne till t.ex. VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE! med en text där det står "DÖD ÅT FJORTISAR" eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Sådär... Nu har hon fått reda på det, och hon låste in sig på sitt rum, dock berättade jag inget, utan hon skulle väl skriva något i stil med "cha cha bloggen!" och usch! jag får rysningar bara jag tänker på det!

Skulle inte förvåna mig om hon skär sig i armarna med t.ex. naglarna (som för övrigt är långa som spjut) och ropar att livet suger...

Edit: Det kanske till och med går att "skicka vidare" henne till en annan hemsida? hade varit grymt kul att skicka vidare henne till t.ex. VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE! med en text där det står "DÖD ÅT FJORTISAR" eller liknande

Du är emot fjortisar va? : P

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
Du är emot fjortisar va? : P hehe

Om jag är? fyfan, min far köpte Inter-sport strumpor till mig en gång, dem slängde jag, lika dant med Dax-wax som jag fick utav en vän.

Permalänk
Avstängd

Bra att det finns personer med något innanför pannbenet.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Om jag är? fyfan, min far köpte Inter-sport strumpor till mig en gång, dem slängde jag, lika dant med Dax-wax som jag fick utav en vän.

klockrent!

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Jävla härlig läsning :D!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Om jag är? fyfan, min far köpte Inter-sport strumpor till mig en gång, dem slängde jag, lika dant med Dax-wax som jag fick utav en vän.

+1!
Men fjortisar är det fulaste som finns enligt mig! Fy faan!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

HAHA du verkar ju skön i huvudet ju ))))) (på ett bra sätt)

fNiZzZ kJaMIZzaJJ!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Om jag är? fyfan, min far köpte Inter-sport strumpor till mig en gång, dem slängde jag, lika dant med Dax-wax som jag fick utav en vän.

Får jag fråga vad som är fel med helvita intersport strumpor? Dax wax kan jag förstå, men sockar?

Permalänk
Medlem

Jag reagera lite på detta: "Skulle inte förvåna mig om hon skär sig i armarna med t.ex. naglarna (som för övrigt är långa som spjut) och ropar att livet suger..."
Du är medveten om att det är emon som gör det och inte fjortisar?
Men annars, good work chap! ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoiafar
Jag reagera lite på detta: "Skulle inte förvåna mig om hon skär sig i armarna med t.ex. naglarna (som för övrigt är långa som spjut) och ropar att livet suger..."
Du är medveten om att det är emon som gör det och inte fjortisar?
Men annars, good work chap! ;P

Gränsen är hårfin.

Permalänk
Medlem

Hur vore det om varje person fick ta ansvar för sina egna handlingar och inte låta förmynderiet nå hela vägen hem?

Vad ska du blockera härnäst?
facebook?
bilddagboken?
lunarstorm?
hotzone?

hur skulle du uppleva det om du blev blockerad från sweclockers?

Ett extremt övertramp imho.

edit: stavning.

Visa signatur

Cogito ergo sum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fenrus
Hur vore det om varje person fick ta ansvar för sina egna handlingar och inte låta förmynderiet nå hela vägen hem?

Vad ska du blockera härnäst?
facebook?
bilddagboken?
lunarstorm?
hotzone?

hur skulle du uppleva det om du blev blockerad från sweclockers?

Ett extremt övertramp imho.

edit: stavning.

Och med en gång säger du emot dig själv, jag skrev att jag inte ville ha några sådana svar, så låt nu mig ta ansvar för mina egna handlingar hörru duru!

För övrigt så skulle jag inte vänta en sekund med att blockera andra sidor om flickan lägger upp sådant på dessa sajter också!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Får jag fråga vad som är fel med helvita intersport strumpor? Dax wax kan jag förstå, men sockar?

Ehm... http://photos-e.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1178/133/51/7326...

Permalänk
Medlem

håller med fenrus till 100%

edit: du är väll dessutom inte hennes förälder?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
håller med fenrus till 100%

edit: du är väll dessutom inte hennes förälder?

Nej det är jag faktist inte, står ju till och med att jag är hennes bror lite längre upp!

Men om ni tar illa upp så läs ta mej satan inte!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Och ingen av er har väl aldrig varit fjortis ngn gång ?

Beror på hur man definierar "fjortis." Om det är att ha på sig alldeles för dyra jeans instoppade i strumpor och hårband på benen så tajta att man snart behöver amputera, Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Och med en gång säger du emot dig själv, jag skrev att jag inte ville ha några sådana svar, så låt nu mig ta ansvar för mina egna handlingar hörru duru!

Jag har inte sagt emot mig själv, jag har däremot struntat i ditt önskemål om att folk inte ska skriva sånna här saker.

Är det för att du inte kan rättfärdiga dina handlingar som du vill att folk inte ska berätta för dig att du gör fel?

Du kan säkert få anställning på internet-ämbetet i kina om du fortsätter sådär.

Cut her some slack. Du är inte hennes förmyndare.
Jag upprepar mig än en gång,
Låt var och en ta ansvar för sina handlingar och skämmas för sina misstag.

Visa signatur

Cogito ergo sum

Permalänk
Medlem

Jag håller också med fenrus helt och hållet.
Jag gillar inte fjortisar, men vad ger dig rätten till att blockera henne från sidor hon gillar? Eftersom du ska få blockera de sidor hon gillar bör hon få rätten att blockera de sidor du gillar och besöker.

EDIT: Du är möjligtvis inte Ljungan Jong Il?

Permalänk
Medlem

Jag tycker många i den här tråden fortfarande verkar va "fjortisar". I alla fall sett till hur och vad dom skriver. Detta inkluderar utan tvekan TS också.

Skulle vara lite intressant att veta hur gammal Ljungan11 är. Börjar tro att 11 står för hans ålder.

Kan bara instämma med fenrus, du är inte hennes förmyndare så sluta va så dryg mot din syster. Alla går igenom en jobbig period (mer eller mindre) när man växer upp. Mitt tips till dig är att finnas där som ett stöd för din syster istället.