Byta en iPhone mot en Nokia N900 eller Android?

Permalänk
Medlem

Byta en iPhone mot en Nokia N900 eller Android?

Jag ska få en iphone 3gs och jag har tänkt att byta den mot en android eller en n900. Problemet är att m900 har bara apps från open source utvecklare, medan iphone och android har apps från professonella utvecklare:) vad tycker ni? Det positiva med m900 är att den har apps som de andra os inte har....

Permalänk

1. varför ska du byta telefonen , har du testat iphone förut ?
2.vad för android telefon , ingen här vet vilken andriod telefon du menar
3.n900 eller m900 du pratar om 2 telefoner men det låter som du menar 1

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

android + hacka firmware = massor med nöje

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Android. Utvecklas i högre takt. Finns flera trådar om just varför Android. Problemet är dock att många Android användare inte vill nergradera sig till iphone

Du kanske kan sälja iphone och därefter köpa Android med dom pengarna?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag vill sälja min iPhone 3gs är att jag tycker jag att iPhones UI är för lätt, medan Android är framtiden.

Android market är ju 60% free och 40% betal, medans 25% av app store är free. När jag hade en ipod touch, så laddade jag ner bara omkring 10 apps, då resten var bara skit och dom som kostar låter mer vettigt. Under tiden så har Android mer frihet för utvecklare och då kommer bra API's och bättre apps.

Det känns som Android är fritiden och den växer jävligt snabbt.

Det jag prioriterar är:

- Bra ljudkvalite ur hörlurar (iphone har jävligt bra ljud och HÖGT, jag är inte säker om Nexus One har bra ljudkvalite och har hög volym)
- Snabb
- Ska inte krascha
- Ska vara ett nöje att navigera.

Vad tycker ni? Har Nexus One samma frihet som n900 när det kommer till program?

Permalänk

Android har ju fördelen att många tillverkare ser ut att satsa stort på android medan bara nokia som telefon tillverkare står bakom meamo. Dock har Intel och Nokia sagt att Maemo och moblin (intels linux dist) ska slås samman till meego. http://en.wikipedia.org/wiki/MeeGo

Vad gäller frihet så finns det inte mycket ute nu som slår nexusen, dock innebär ökad frihet även en ökad frihet att misslyckas. Så om du väljer att ladda in en custom rom eller illa skriven app så kommer du med största säkerhet att uppleva krascher.

Permalänk
Medlem

Äger själv en IPhone 3gs å måste bara fråga varför det skall vara jobbigt å navigera i telen IPhone e de klart bästa valet jag gjort i mit liv å testat t.ex. htc hero å så men dom känns inte als bra enligt mig. sen så e 3Gsn snabb kraschar ej å navigerigen kan ej va bättre:) ba dra vänster/höger så ahru allt du behöver vad mer kan man begära än hit å dit vänser höger upp ner sen hitta du vad du skulle ha:P

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Alltså, är nexus one lika öppet för utvecklare och program som n900 är, där utvecklare får använda mer API's än iphone??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Android har ju fördelen att många tillverkare ser ut att satsa stort på android medan bara nokia som telefon tillverkare står bakom meamo. Dock har Intel och Nokia sagt att Maemo och moblin (intels linux dist) ska slås samman till meego. http://en.wikipedia.org/wiki/MeeGo

Vad gäller frihet så finns det inte mycket ute nu som slår nexusen, dock innebär ökad frihet även en ökad frihet att misslyckas. Så om du väljer att ladda in en custom rom eller illa skriven app så kommer du med största säkerhet att uppleva krascher.

Sanning med modifikation, en illa skriven app kan bara krasha appen eftersom samtliga appar körs i en egen dalvik virtualmachine instans. Det finns dock undantag som tex appar som kräver root eller som lägger upp en service så de bör man vara lite försiktig med.

Det ser man dock jävligt fort med tanke på betygen på marknaden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XBox360
Alltså, är nexus one lika öppet för utvecklare och program som n900 är, där utvecklare får använda mer API's än iphone??

Ja, du hittar allt du behöver för utveckling av android apps osv via googles android dev sidor.

Förresten, jag har samma åsikt om iPhone som du beskrev först, jag är också av den uppfattningen att om man tar åt sig får man skylla sig själv