Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zimonperzzon
Tja!

Någon här som vet varför mitt Wallpaper bara blir en liten bild på skärmen? Finns det någon inställning? Hittar inget liksom.

Tack på förhand!

Önskar jag förstod vad du menar...

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zimonperzzon
Tja!

Någon här som vet varför mitt Wallpaper bara blir en liten bild på skärmen? Finns det någon inställning? Hittar inget liksom.

Tack på förhand!

Bilden är mindre än upplösningen på skärmen?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=648978

Fungerar utmärkt men inte så bra med XT9 aktiverat.

Jag fick aldrig upp skrivbordet efter installation. Hur aktiverar man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
När jag låser mobilen så kommer inte den saken upp för att låsa upp mobilen igen:( Den som står skjut för låsa upp, vad har hänt?

Står det lås upp längst ner till vänster på skärmen?
Om det är så så kan du installera en custom slider, om du har gjort det så får du installera om den igen.

Hänt min en gång efter en softreset utan något anledning.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Önskar jag förstod vad du menar...

Haha : )

Jo, när skärmen är låst, så kan man ju ha en bakgrund. Men kvittar hur stora bilder jag än lägger in. T.ex 800x600 så blir bilden bara liten, sätter sig i mitten. Bilder jag tagit med kamera lägger sig hur bra som helst. Över hela skärmen.

Så jag undrar: Går det inte att lägga in bilder själv, som täcker hela display?

Permalänk
Medlem

Min orkar inte spela musiken när man tex öppnar webläsaren. Börjar hacka i musiken å så slutar audioboostern funka haha. Nån annan me samma problem?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zimonperzzon
Haha : )

Så jag undrar: Går det inte att lägga in bilder själv, som täcker hela display?

Jodå, men de måste vara rätt storlek. 480x800, dvs bredd 480 och höjd 800.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Står det lås upp längst ner till vänster på skärmen?
Om det är så så kan du installera en custom slider, om du har gjort det så får du installera om den igen.

Hänt min en gång efter en softreset utan något anledning.

Aa de gjorde det:) men nu har jag softresetat mobilen och allt funkar igen:) men nu vill jag bara ha S2U2 hur tar jag bort originalet eller gör så den inte kommer upp ?

Edit: Fixa det:)

Visa signatur

De du

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jodå, men de måste vara rätt storlek. 480x800, dvs bredd 480 och höjd 800.

Laddat ner en massa bilder nu, men det fungerar fortfarande inte. Antingen lägger bilden sig bild bredvid bild. Eller bara en liten bild. Fattar inte? Någon speciell inställning eller? Finns bara den i INSTÄLLNINGAR ju. Men där står inget om att man vill ha helskärm på sin bild?

Ingen som har någon aning? Börjar bli smått irriterad nu.

Tack på förhand. zimoNPerzzon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zimonperzzon
Laddat ner en massa bilder nu, men det fungerar fortfarande inte. Antingen lägger bilden sig bild bredvid bild. Eller bara en liten bild. Fattar inte? Någon speciell inställning eller? Finns bara den i INSTÄLLNINGAR ju. Men där står inget om att man vill ha helskärm på sin bild?

Ingen som har någon aning? Börjar bli smått irriterad nu.

Tack på förhand. zimoNPerzzon

Då har du fortfarande fel bildstorlek. Så enkelt är det. Har du kollat så att bilderna verkligen är den storleken jag sa? För har man för små bilder lägger de sig sida vid sida på låsskärmen, så e min också. Finns ingen inställning för detta.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

SlideIT 4.1.0.3 med svensk ordlista funkar bra till HD2 nu!
För de som är intresserade av ett "swype/slide"-tangentbord som även har å,ä och ö.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Någon som har fått USB Connection errors vid flashning av diverse ROMs efter uppdateringen till HSPL2?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
SlideIT 4.1.0.3 med svensk ordlista funkar bra till HD2 nu!
För de som är intresserade av ett "swype/slide"-tangentbord som även har å,ä och ö.

Installerade just detta. Vart hittade du å,ä ö? Samt svensk ordlista? Finns icke för mig.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Inga problem, jag köpte SlideIT. Dock vill jag ge en varningens finger, telefonen vill väldigt gärna låsa sig när man använder detta tangentbord så jag vill inte rekommendera det.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Då har du fortfarande fel bildstorlek. Så enkelt är det. Har du kollat så att bilderna verkligen är den storleken jag sa? För har man för små bilder lägger de sig sida vid sida på låsskärmen, så e min också. Finns ingen inställning för detta.

Nej det har jag inte På större forum säger de att man ska installera HDWalls på telefonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zimonperzzon
Nej det har jag inte På större forum säger de att man ska installera HDWalls på telefonen

Ja, de säger också att man ska flasha in en hemlagad rom, och de säger även att man inte ska det. "Ska och ska", det är väl upp till var och en.

HDwall innebär enbart att bakgrunden på hemskärmen blir snyggare, eftersom Sense på något sätt gör att den ser betydligt sämre ut än på låsskärmen. Den blir nästan grynig och urmattad. Om jag vore du skulle jag hårdreseta telefonen, uppenbarligen är det något mjukvarufel du har, om du är säker på att bilderna är i korrekt storlek. Jag har aldrig hört något liknande någon annanstans, och då spenderar jag mycket tid på XDA.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Installerade just detta. Vart hittade du å,ä ö? Samt svensk ordlista? Finns icke för mig.

På hemsidan finns ordlistor att ladda ned.
http://www.dasur.co.il/Product/SlideIT/WindowsMobile/Language...

Det är skumt att det vill låsa för dig. Jag använder detta numera dagligen och det har aldrig låst sig. Kanske dags att uppdatera ROM eller liknande

Edit: Se till så du har fått rätt (senaste) version. Jag vet att den förra versionen inte funkade så bra till HD2 och den låste sig när man gick till landscape-mode, men om du köpte borde du ju ha fått den senaste versionen.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Jag har senaste romen.. Tycker det är synd, för jag gillar verkligen Slideit. Imorse låste det sig för tredje gången när jag skulle skicka sms, så nu har jag avinstallerat det.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Skumt, testa flasha till annan ROM. Speciellt om du köpt den. Som sagt fungerar den perfekt här hos mig.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

börjar bli riktigt förbannad på min htc:

- larmet ljuder bara två ggr (efter varje restart) , sen så låter det bara "pip", vilket man inte vaknar av.
- funktionen skruva ner å upp skärmstyrkan har bara försvunnit..
- tappar minneskortet helt random
- tappade kontakten till market place

och massa andra skumma saker man inte kan beskriva. en del saker återställs genom att restarta skiten, andra återställs genom fabriksåterställning, därefter uppstår nya problem.

skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norder
börjar bli riktigt förbannad på min htc:

- larmet ljuder bara två ggr (efter varje restart) , sen så låter det bara "pip", vilket man inte vaknar av.
- funktionen skruva ner å upp skärmstyrkan har bara försvunnit..
- tappar minneskortet helt random
- tappade kontakten till market place

och massa andra skumma saker man inte kan beskriva. en del saker återställs genom att restarta skiten, andra återställs genom fabriksåterställning, därefter uppstår nya problem.

skit.

Har du senaste romen? Vad är "skruva ner å upp skärmstyrkan" för något?
Vad är det för minneskort, är det samma som satt i från början? Tappade kontakten till Marketplace, hur menar du då, var det anslutningen som den tappade lr?

Min funkar hur bra som helst. Överraskande bra måste jag säga, min gamla iphone buggade mer.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Hur gör jag så den trådlösa nätverk inte stänger av sig när mobilen går in i viloläge? Har försökt med Bsb Teaks med det går inte

Visa signatur

De du

Permalänk
Avstängd

Hur är batteri tiden efter 1 halv år?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Nope, har inte senaste romen, man kanske ska ladda ner den.

skruva upp å ner ljusstyrkan på skärmen menade jag, borta.

Ang market place så kunde jag inte ansluta trots att jag kunde ansluta till WAP och väderuppdatering.. men det fixade sig efter en fabriksåterställning.

funderar på att vänta några månader å sedan slänga den i väggen, köra försäkringen på den så man får ett lite nyare ex.

Permalänk

jag har fått en otrevlig ikon i status ffältet bredvid täckningsikonen. ser ut som en telefon med 2 vertikala sträck över högra nedre hörnet. hitta inget i inställningar så vad r det?

edit. jag var korkad... vibrator ikonen

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en tokstabil HD2'a, vad är att rekommendera då? Officiella ROM? Eller något annat?

Jag börjar ledsna på att mobilen fryser efter en dags användande, och av okänd orsak så säger den fel PIN-kod (skitskumt) så att jag måste starta om den för att den ska begripa.

Igårnatt så frös mobiltelefonen så att larmet inte gick. Var tvungen att soft-resetta för att den skulle vakna.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Om man vill ha en tokstabil HD2'a, vad är att rekommendera då? Officiella ROM? Eller något annat?

Jag börjar ledsna på att mobilen fryser efter en dags användande, och av okänd orsak så säger den fel PIN-kod (skitskumt) så att jag måste starta om den för att den ska begripa.

Igårnatt så frös mobiltelefonen så att larmet inte gick. Var tvungen att soft-resetta för att den skulle vakna.

Vill hävda att den är nästintill tokstabil med senaste romen... iaf min. Men testa annars Artemis 8.0, den verkar vara populär.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=612580

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Artemis 8 var ju fantastiskt bra! Riktigt nöjd, ska testa stabiliteten över de kommande dagarna.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Hur stort minneskort kan den ha? 32 eller 16?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Hur stort minneskort kan den ha? 32 eller 16?

Skall klara 32 enligt vad jag har läst på XDA-Dev

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt