Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Orka bry sig, det är ett spel.

Man kan fortfarande bli frustrerad över ett spel. Det kan nog alla intyga.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hmm det här är inte bra, blir attraherad av grannen varje gång jag ska ner dit o fixa datorn, hon e väl 35, jag däremot är inte ens 30, hon har två barn jag kännt sen de föddes också ... läskigt... =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Du har iaf vågat snackat med hon du gillade.
En annan sitter och är nervös av bara fan

Hehe... blir lite jobbigt att hämta paket sen man beställt bara det säger jag...

/me flyttar till grannstaden fort som fan....

Det som är jobbigast är att ta första kliven sen märker man rätt snabbt om de är intresserade eller inte. där utöver brukar det flyta på men jag tabbar mig alltid när jag snackar med folk så

EDIT: kanske man ska vara feg av sig och hädanefter beställa postpaket?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av P-NILZ:

Orka bry sig, det är ett spel.

Skrivet av Ala_95:

Man kan fortfarande bli frustrerad över ett spel. Det kan nog alla intyga.

Exakt!.

Ja det må vara ett spel och det skiter jag fullständigt i men när det går så här jävla illa har man en dålig speldag...

Skrivet av Sanazin:

Hmm det här är inte bra, blir attraherad av grannen varje gång jag ska ner dit o fixa datorn, hon e väl 35, jag däremot är inte ens 30, hon har två barn jag kännt sen de föddes också ... läskigt... =/

Go for it, en milf:)!

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

Shit asså, been there!
Vården är fan skit, kommer du inte till rätt direkt så snackar de en massa bullshit om "du har inget att må dåligt över" osv.
Kommer själv ihåg, inte förens jag nämnde att jag har självmordstankar så blev de en JÄVLA fart på dem.

Hmm, kanske värt att snacka med dem ändå i så fall. Självmordstankar är väll något de borde ta seriöst, får väll ändå vänta en mindre evighet men lite fart kanske de får.

På ett mindre seriöst plan kan jag ju även inflika att mitt DFI UT p35 som jag jagat efter i över ett år och precis fick hem inte fungerar. Var ju ungefär bara sista att få tag på i Sverige...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tidigare idag hittade jag 120kr Först en tjugolapp sen en hundralapp 1m ifrån ;D

Fast nu är jag lite små irriterad, har inge flyt på sleevningen nu... Sen måste jag beställa sånnahär "distanser"? eller vad det heter, man skruvar i den i chassit sen sätter man mobot ovanpå och skruvar i skruvarna. Finns inte rätt storlek någonstans på Gotland. Behöver 3st och får betala 135kr för det -.- 35kr för 10st och 100kr för frakten. Fast pappa ska kanske också beställa därifrån också så det blir bara 50kr frakt. 85kr för lite skruv.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

På clas ohlson finns det påsar med "datorskruv", räcker till en dator och lite till. kostar 35kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

På clas ohlson finns det påsar med "datorskruv", räcker till en dator och lite till. kostar 35kr.

Får gå in dit och ta en titt imorgon. Tack för tipset

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är så jävla trött på att man ska behöva sova. Varför kunde man inte leva sina 100 år (får se) utan att sova en endaste bit, man missar en jävla massa. Men å andra sidan tycker jag det är riktigt skönt att sova, gillar att sova, blir ofta 10-12 timmar per dag.
Så det är inte så trevligt att vakna 12-14 och inse att halva dan är borta, jag tycker dessutom att man hinner med en massa mer om man vaknar vid 8-9, även om man är vaken lika länge som när man är vaken tills sen natt.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag är sur.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag är så jävla trött på att man ska behöva sova. Varför kunde man inte leva sina 100 år (får se) utan att sova en endaste bit, man missar en jävla massa. Men å andra sidan tycker jag det är riktigt skönt att sova, gillar att sova, blir ofta 10-12 timmar per dag.
Så det är inte så trevligt att vakna 12-14 och inse att halva dan är borta, jag tycker dessutom att man hinner med en massa mer om man vaknar vid 8-9, även om man är vaken lika länge som när man är vaken tills sen natt.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag är sur.

Varför sova så mycket, du kan ju sova mindre? 5-6 timmar på vardagar, 6-7 på helger, good shit

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Just gjort massa mat för att lägga in i matlådor, bara för att inse att jag har för få matlådor... typiskt!

För att väga upp det hela har jag dock nyligen spänt ihop dubbelsängen så att den inte glider isär varenda natt! Sjukt nice vill jag lova

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag är så jävla trött på att man ska behöva sova. Varför kunde man inte leva sina 100 år (får se) utan att sova en endaste bit, man missar en jävla massa. Men å andra sidan tycker jag det är riktigt skönt att sova, gillar att sova, blir ofta 10-12 timmar per dag.
Så det är inte så trevligt att vakna 12-14 och inse att halva dan är borta, jag tycker dessutom att man hinner med en massa mer om man vaknar vid 8-9, även om man är vaken lika länge som när man är vaken tills sen natt.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag är sur.

Börja jobba heltid så sover du max 7h/dygnet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Farfar fick en stroke igår, han har alltid varit riktigt pigg, aldrig varit hos någon läkare eller något, 93 år gammel. Åkte in och hälsade på han på sjukan idag och såfort han såg en sken han upp och introducerade mig för sin assistent, helt klar i huvudet, han har dock helt tappat förmågan att läsa, enstaka bokstäver kan han få fram ibland men inte baka ihop dom till ord, men jag är glad ändå för han är helt klar i huvudet och har inte tappat motoriken.

Något jag inte gillar är att en av dom töserna där feldiagnostiserade honom, han hör extremt dåligt och han är typen som INTE säger "Va?" när han inte hör, han mest stirrar, han har hörapparat så hon borde sett att han har problem med hörseln och ändå pratar hon lågt som fan och med grov utländsk brytning, klart som fan han inte hör, så håller hon på och hela tiden frågar "känner du inte igen mig?", han hör inte det så han väntar på upprepning för att han inte hör, så eftersom han inte hör så diagnostiserade hon honom som "extremt förvirrad, känner inte igen mig eller sina annhöriga", jag vet inte hur många gånger jag sa till henne att han INTE är förvirrad och att han visst känner igen dig, mig och min farsa, utan enda felet är att han hör dåligt, men nej, hon insisterar trots att hon ser att han pratar med oss utan några problem.

När vi skulle gå så stannade hon oss och sa till farfar "dethär är din son och din sonson, dom skall gå nu", jag blev fan sjukt irriterad för bara sekunderna innan hade han sagt "du kommer väl tillbaka snart Jesper?" och hon hörde det klart och tydligt...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Morsan tjötade nåt om att det skulle vara nåt fenomen på natthimlen i natt. Frågade vad det hette, men det kom hon inte ihåg.
Tänkte se om jag hittade nåt, men ingen lycka. Om det är nåt kortvarigt som dessutom kanske är snyggt vill jag vara redo på bra plats med kameran. Någon som har hört nåt om vad det är för "fenomen"? Eller är det bara morsan som svamlar kanske ^^
Svar uppskattas.

Förövrigt inte gjort ett skit idag. Förutom att fortsätta sökandet av lägenhet. Går ingen vidare bra. Planen är att söka på varenda lägenhet i storlek 2-5 rum i och inom 20min från Skövde imorgon. Se om någon nappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Morsan tjötade nåt om att det skulle vara nåt fenomen på natthimlen i natt. Frågade vad det hette, men det kom hon inte ihåg.
Tänkte se om jag hittade nåt, men ingen lycka. Om det är nåt kortvarigt som dessutom kanske är snyggt vill jag vara redo på bra plats med kameran. Någon som har hört nåt om vad det är för "fenomen"? Eller är det bara morsan som svamlar kanske ^^
Svar uppskattas.

Solar plasma aurora storm to hit Earth tomorrow! ? The Register

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

A tackar!
Då är bara frågan vilken tid här i Sverige man kan räkna med att det inträffar, och om man kommer kunna se nåt. Hur man nu tar reda på det ^^

Permalänk
Avstängd

Slut efter ett år med min flickvän. Ens första förhållande man trodde skulle hålla väldigt länge. Sjukt deppig nu :/

Ett "slut på kärlek" förhållande enligt henne.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Farfar fick en stroke igår, han har alltid varit riktigt pigg, aldrig varit hos någon läkare eller något, 93 år gammel. Åkte in och hälsade på han på sjukan idag och såfort han såg en sken han upp och introducerade mig för sin assistent, helt klar i huvudet, han har dock helt tappat förmågan att läsa, enstaka bokstäver kan han få fram ibland men inte baka ihop dom till ord, men jag är glad ändå för han är helt klar i huvudet och har inte tappat motoriken.

Något jag inte gillar är att en av dom töserna där feldiagnostiserade honom, han hör extremt dåligt och han är typen som INTE säger "Va?" när han inte hör, han mest stirrar, han har hörapparat så hon borde sett att han har problem med hörseln och ändå pratar hon lågt som fan och med grov utländsk brytning, klart som fan han inte hör, så håller hon på och hela tiden frågar "känner du inte igen mig?", han hör inte det så han väntar på upprepning för att han inte hör, så eftersom han inte hör så diagnostiserade hon honom som "extremt förvirrad, känner inte igen mig eller sina annhöriga", jag vet inte hur många gånger jag sa till henne att han INTE är förvirrad och att han visst känner igen dig, mig och min farsa, utan enda felet är att han hör dåligt, men nej, hon insisterar trots att hon ser att han pratar med oss utan några problem.

När vi skulle gå så stannade hon oss och sa till farfar "dethär är din son och din sonson, dom skall gå nu", jag blev fan sjukt irriterad för bara sekunderna innan hade han sagt "du kommer väl tillbaka snart Jesper?" och hon hörde det klart och tydligt...

Tråkigt, har varit i samma situation. Med min morfar gick symptomen lite fram och tillbaka så bara för att han har det lite svårare en dag betyder det inte att han inte blir bättre än förut på sikt. //Propan

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Slut efter ett år med min flickvän. Ens första förhållande man trodde skulle hålla väldigt länge. Sjukt deppig nu :/

Ett "slut på kärlek" förhållande enligt henne.

Lider med dig broder..
Själv har man börjat få den vanliga "Skolanbörjarsnart" ångesten som kommer varje år även fast jag vet att det inte är något att ha ångest för!
Köpte en iphone 3gs för att få bort min fokus från det men inte hjälpte det någe vidare!..

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Generalkyckling:

A tackar!
Då är bara frågan vilken tid här i Sverige man kan räkna med att det inträffar, och om man kommer kunna se nåt. Hur man nu tar reda på det ^^

Enligt nyheterna skulle man kunna se den nån gång inatt, dom sa ingen tid. Det skulle även gå att se imorgon kväll. Men eftersom det är ganska mulet i stora delar av landet så skulle det vara svårt. I norra Sverige kanske man skulle se men där var det så ljust istället

Permalänk
Medlem

I norra sverige har man ju det ändå.
Kollade ut förut ikväll och här i medelpad så gick det att det himmelen med lite moln ivägen. Men lite norrsken är inte som skulle få mig att vara uppe.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

SCheisse, förkylning på sommaren? tydligen.. så man är sjukskriven från jobbet.. känns inte bra det..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Haha, spillde ut juice i min soffa nyss.
Bajs....
Jag missade i alla fall macen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag är så jävla trött på att man ska behöva sova. Varför kunde man inte leva sina 100 år (får se) utan att sova en endaste bit, man missar en jävla massa. Men å andra sidan tycker jag det är riktigt skönt att sova, gillar att sova, blir ofta 10-12 timmar per dag.
Så det är inte så trevligt att vakna 12-14 och inse att halva dan är borta, jag tycker dessutom att man hinner med en massa mer om man vaknar vid 8-9, även om man är vaken lika länge som när man är vaken tills sen natt.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag är sur.

Känner precis likadant! Nej idag ska jag inte sova till kl 2! Sätter alarm på 8 eller 9. Nu när jag läste detta bestämmde jag mig för att jag inte ska sova 10-12h varje dag. Max 10 men runt 8 ^^

Blir nog att gå och lägga sig nu då.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Börjar jobba på måndag så jag har börjat vända tillbaka dygnet. la mig 12 och kom upp 7 utan större problem

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Sullat ett helt glas apelsinjuice och vodka på mitt Dinovo Edge tangentbord. Efter man har torkat upp så spiller man öl så det funkar inte alls att skriva nu.. det är ström men knapparna reagerar inte.
Förövrigt så rann det en hel del på datorn men inget hände med den som tur var.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JackeShan:

Sullat ett helt glas apelsinjuice och vodka på mitt Dinovo Edge tangentbord. Efter man har torkat upp så spiller man öl så det funkar inte alls att skriva nu.. det är ström men knapparna reagerar inte.
Förövrigt så rann det en hel del på datorn men inget hände med den som tur var.

Dra ut USB och spola av det under kranen, kan lösa bort en del klet, och vänta sedan länge innan du sätter igång det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Sullat ett helt glas apelsinjuice och vodka på mitt Dinovo Edge tangentbord. Efter man har torkat upp så spiller man öl så det funkar inte alls att skriva nu.. det är ström men knapparna reagerar inte.
Förövrigt så rann det en hel del på datorn men inget hände med den som tur var.

Som nämt skruva upp det och ut med plastfilmen (kretskorten för alla tangenter) rengör noga och ta bort kretskortet för tangentbordet då det INTE få få vatten på sig då är det bara att kasta.

Plastfilmen är bara att spola ren då det inte är någon elektronik. sen låt det torka och montera.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Spillde vodka+ läsk på mitt tangentbord och spola av skiten med en massa vatten, det gick sönder pga att kretsarna innuti som knapparna trycks ner mot ärgade/rostade eftersom det va sånt tunnt lager med det ledande materialet.
skruva upp det istellet sedan spola av men torka av plastfilmen efteråt (alla lager) så inget vatten finns kvar sedan borde det fungera.