Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska jag köpa Mac eller PC? (enda tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

OCH den nya MBP jag bytte till är högprestandasystem.

Öh, integrerat grafik kort? Med någonstans mellan 33 till 50% av den grafiska förmågan av 8600M GT'n som du hadde?

Permalänk
Skrivet av eXale:

Öh, integrerat grafik kort? Med någonstans mellan 33 till 50% av den grafiska förmågan av 8600M GT'n som du hadde?

Nu tror jag faktiskt du är vilse....?

MBP 15" mid 2009, den jag har alltså, har två grafikkretsar. En NVIDIA GeForce 9400M integrerad, för vanliga vardagssysslor. Samt en separat NVIDIA GeForce 9600M för tyngre grafikjobb, och dessa växlar man mellan.

Edit: Ser nu att jag skrev lite galet tidigare och bara nämnde det integrerade 9400M, sorry för den missen. Det sitter alltså även ett separat 9600M i dessa MBP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony-Avesta:

Nu tror jag faktiskt du är vilse....?

MBP 15" mid 2009, den jag har alltså, har två grafikkretsar. En NVIDIA GeForce 9400M integrerad, för vanliga vardagssysslor. Samt en separat NVIDIA GeForce 9600M för tyngre grafikjobb, och dessa växlar man mellan.

Edit: Ser nu att jag skrev lite galet tidigare och bara nämnde det integrerade 9400M, sorry för den missen. Det sitter alltså även ett separat 9600M i dessa MBP.

Detta har jag iaf otroligt svårt att tro på.

Källa?

Känns onödigt både platsmässigt och kostnadsmässigt.

Ett 9600M skulle lätt kunna utföra vardagssysslorna då saker som sker utanför spel är i 2D och inte behöver 3d beräkning. varför dom då skulle ha ett 9400M också är en gåta och förmodligen också en lögn.

Visar isåfall återigen hur kunniga våra macvänner är.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tivook:

Detta har jag iaf otroligt svårt att tro på.

Källa?

Känns onödigt både platsmässigt och kostnadsmässigt.

Ett 9600M skulle lätt kunna utföra vardagssysslorna då saker som sker utanför spel är i 2D och inte behöver 3d beräkning. varför dom då skulle ha ett 9400M också är en gåta och förmodligen också en lögn.

Visar isåfall återigen hur kunniga våra macvänner är.

Där ser man hur lite du kan om Mac.

Denna lösning har de haft i nåt år nu, tror min generation av MBP var den första eller andra som hade denna lösning.

Man hade denna sannolikt för att det skulle bli strömsnålare att låta en integrerad 9400M sköta vardagen än 9600M, och när så sen grövre grafikjobb skulle utföras så används 9600M.

På min genretiom av MBP så får man sköta bytet mellan vilken grafikkrets man vill jobba med manuellt själv vilket bara är ett par knapptryckningar och ca 10 s så är det klappat och klart att köra igen.

I de senare generationerna så sköts bytet mellan de båda olika grafikkorten helt automatiskt och man märker inget alls av det själv.

Tror du jag sitter och ljuger för dig/er, sådana påhopp är väl inte snälla....?

Duger denna källa åt dig, käre skeptiker....?

Läs i rutan en bra bit ned så ser du att det jag säger stämmer, jag har en C2D 2,8Ghz

http://support.apple.com/kb/SP544

Nuvarande MBP 15" har Intel HD Graphics 30005 och AMD Radeon HD 6750M med automatisk grafikväxling samt 1 GB GDDR5 grafikminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Där ser man hur lite du kan om Mac.

Denna lösning har de haft i nåt år nu, tror min generation av MBP var den första eller andra som hade denna lösning.

Man hade denna sannolikt för att det skulle bli strömsnålare att låta en integrerad 9400M sköta vardagen än 9600M, och när så sen grövre grafikjobb skulle utföras så används 9600M.

På min genretiom av MBP så får man sköta bytet mellan vilken grafikkrets man vill jobba med manuellt själv vilket bara är ett par knapptryckningar och ca 10 s så är det klappat och klart att köra igen.

I de senare generationerna så sköts bytet mellan de båda olika grafikkorten helt automatiskt och man märker inget alls av det själv.

Tror du jag sitter och ljuger för dig/er, sådana påhopp är väl inte snälla....?

Duger denna källa åt dig, käre skeptiker....?

Läs i rutan en bra bit ned så ser du att det jag säger stämmer, jag har en C2D 2,8Ghz

http://support.apple.com/kb/SP544

Nuvarande MBP 15" har Intel HD Graphics 30005 och AMD Radeon HD 6750M med automatisk grafikväxling samt 1 GB GDDR5 grafikminne

Jaepp de hade växlingsbar grafik/switchable graphics, från 9400m till 9600m GT, de var en av de första i mac serien som hade det =). Det var som en standard, mer eller mindre, under 2009 och framåt iaf.

Ger avsevärt längre batteritid

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Skrivet av Madsoul:

Jaepp de hade växlingsbar grafik/switchable graphics, från 9400m till 9600m GT, de var en av de första i mac serien som hade det =). Det var som en standard, mer eller mindre, under 2009 och framåt iaf.

Ger avsevärt längre batteritid

Japp, och det var ju jäkligt korkat av Apple att böka in dubbla grafikkretsar helt i onödan. De klarade trots det att göra en dator med mycket bra prestanda som var mycket tunnare, mycket lättare, och hade mycket bättre batteritid än vad andra kunde konkurrera med i deras datorer med liknade prestanda. Idioter de där snubbarna på Apple....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Känns onödigt både platsmässigt och kostnadsmässigt.

Hur mycket plats tror du en integrerad grafikkrets tar?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Japp, och det var ju jäkligt korkat av Apple att böka in dubbla grafikkretsar helt i onödan. De klarade trots det att göra en dator med mycket bra prestanda som var mycket tunnare, mycket lättare, och hade mycket bättre batteritid än vad andra kunde konkurrera med i deras datorer med liknade prestanda. Idioter de där snubbarna på Apple....

Klart de inte kan tillverka datorer, jag förstår inte hur man ens kan kalla dem datorer (sarkasm)

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Hur mycket plats tror du en integrerad grafikkrets tar?

Inte mycket, kändes bara ologiskt då ett 9600gt med stor sannolikhet kan klockas ner och strypas då den ska hantera 2d grafik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Inte mycket, kändes bara ologiskt då ett 9600gt med stor sannolikhet kan klockas ner och strypas då den ska hantera 2d grafik.

Du kan inte strypa det så mycket att du kommer ner till en integrerad krets förbrukning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Angående imac, ta samma komponenter som i en iMac 27" och köp dom löst, glöm inte av en 27" LED skärm med upplösningen 2560x1440, ta med precis allting så ser du att den datorn kommer vara i ungefär samma pris som en iMac, så även om iMac skulle kosta några kr mer, vad tror du dom flesta väljer:

http://assets.theedigers.com/images/posts/2007/08/imacvsdell_...

Nu är ju den bilden lite överdriven men tror många vanliga användare hellre tar den nätta lilla iMacen än en separat datorlåda + skärm + krimskrams..

Alla som resonerar som dig verkar inte förstå att alla inte använder datorerna till samma ändamål som du gör, alla tycker inte speccar är det absolut viktigaste, många tycker formfaktorn är 100ggr viktiga, med all rätt då komponenterna i en iMac inte gör den direkt slö.....

Den där Dell bilden med kablarna är rätt överdriven, de har medvetet lagt flera kablar som inte behövs.

Skulle aldrig i mitt liv köpa en imac, när skiten pajar så sitter du där och måste ta med dig hela åbäket till ett servicecenter, med en PC tar du bara ut den felande komponenten.

Permalänk
Medlem

Kör både IMAC, macbook pro och ett par PC. Macen är smidig o jobba med har bra touch, kvaliteten är mycket bra. Gillar MAC OS finns även få virus för OSX, men nu ska man även ha antivirus skydd för MAC... (låt dig inte luras av alla som säger det finns inga virus för mac).

PC du får mer prestanda till samma pris, och ja väljer du rätt burk får du även känslan och kvaliteten. Hör att många av er säger att pc strular och är instabila , inte dem jag har i alla fall lika stabila som macen.

Tror inte många Mac användare idag har använt en PC på länge Windows 7 är ett bra/stabilt OS. Många vet jag också säger pc är skit för dem har bara ägt en PC för 3500-6000kr klart som faan den är sämre en mac för 15000:-.

Nu kanske detta inlägg inte hjälper dig alls, men i slutändan du måste ta valet själv. Kontrollera vilka program du behöver van du är van vid och se om samma mjukvara ens finns för MAC. Sen prova och känn även på en ordentlig PC maskin och jämför.

Permalänk

MAC eller PC? Svaret är enkelt, man köper det man vill ha och för er som inte kan välja så blir det reklamfilms maraton

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Macs är PCs.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

TL;DR

Fick dock läst det du skrev om flash.

Spelar ingen roll om det "inte är så himla nödvändigt". De facto att det inte finns är ett fett jävla skämt, att du tar det med en klackspark visar ju bara att du har ett halvuppätet äpple tatuerat på ena skinkan.

Och btw.. du må vara 15 bast men välkommen till internet iallafall, platsen där man inte ber om ursäkt.

Angående flash så håller jag helt och hållet med dig, oavsett om det fungerar bra eller inte så ska det vara upp till användaren om denne vill ha flash eller inte, inte Steve Jobs och Apple.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

Apple har snudd på lyckats döda Flash, vilket är att betrakta som ett smärre mirakel. Flash är segt, buggigt, funkar inte med touch-interface, magiskt resurskrävande, kräver properitär mjukvara och en extrem säkerhetsrisk. Det är - objektivt sett - att betrakta som skräp. Med HTML5 finns det väldigt få accepterade användningsområden för Flash.

Tack vare Apple klarar man sig idag lika bra utan Flash som man klarade sig med Firefox istället för Internet Explorer 2003. Tack vare att folk vägrade IE (mycket på grund utav att IE tack vare sitt monopol legat väldigt långt efter tekniskt, precis som Flash) drev det utvecklarna mot att använda standardiserad kod. Det är kanske det bästa som hänt Internet, annars hade vi kanske inte kunnat surfa med våra mobiler som vi tar för givet idag .

Man kan, med rätta, anklaga Apple för mycket. Men när de håller på att ändra något som helt enkelt var fullständigt galet, då skall de fan ha creds.

http://daringfireball.net/linked/2011/04/14/flash-android-mca...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

Apple har snudd på lyckats döda Flash, vilket är att betrakta som ett smärre mirakel. Flash är segt, buggigt, funkar inte med touch-interface, magiskt resurskrävande, kräver properitär mjukvara och en extrem säkerhetsrisk. Det är - objektivt sett - att betrakta som skräp. Med HTML5 finns det väldigt få accepterade användningsområden för Flash.

Tack vare Apple klarar man sig idag lika bra utan Flash som man klarade sig med Firefox istället för Internet Explorer 2003. Tack vare att folk vägrade IE (mycket på grund utav att IE tack vare sitt monopol legat väldigt långt efter tekniskt, precis som Flash) drev det utvecklarna mot att använda standardiserad kod. Det är kanske det bästa som hänt Internet, annars hade vi kanske inte kunnat surfa med våra mobiler som vi tar för givet idag .

Man kan, med rätta, anklaga Apple för mycket. Men när de håller på att ändra något som helt enkelt var fullständigt galet, då skall de fan ha creds.

http://daringfireball.net/linked/2011/04/14/flash-android-mca...

Jag förstår inte riktigt. Jag vet att Apple har kritiserat flash mycket, men vad har de gjort för att "döda" flash?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MarcusW:

Jag förstår inte riktigt. Jag vet att Apple har kritiserat flash mycket, men vad har de gjort för att "döda" flash?

De vägrade implementera det i iOS, vilket betyder att cirkus 200 miljoner enheter som används för webbsurfning ej fungerar med Flash. För alla som vill tjäna pengar på sin webbsida är det ju inte så bra att förlora 200 miljoner potentiella kunder vilket gör att de tvingas gå över till andra lösningar istället.

Det är precis som med Firefox en gång i tiden, för de som var med då, när IE började falla från 99 % market share till ca 56 % som de har idag. Då är man inte lika stöddig med att lägga upp texten "denna sida kräver Internet Explorer" längre ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

De vägrade implementera det i iOS, vilket betyder att cirkus 200 miljoner enheter som används för webbsurfning ej fungerar med Flash. För alla som vill tjäna pengar på sin webbsida är det ju inte så bra att förlora 200 miljoner potentiella kunder vilket gör att de tvingas gå över till andra lösningar istället.

Det är precis som med Firefox en gång i tiden, för de som var med då, när IE började falla från 99 % market share till ca 56 % som de har idag. Då är man inte lika stöddig med att lägga upp texten "denna sida kräver Internet Explorer" längre ...

Tycker det är lite väl kaxigt att påstå att vi har Apple att tacka för att internet utvecklas till att flash används mindre bara för att de valde att inte implementera flash i ett av sina operativsystem. Jag ger hellre de som aktivt jobbar med HTML5 creds för det, om nu HTML5 lyckas byta ut flash helt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasy:

Apple har snudd på lyckats döda Flash, vilket är att betrakta som ett smärre mirakel. Flash är segt, buggigt, funkar inte med touch-interface, magiskt resurskrävande, kräver properitär mjukvara och en extrem säkerhetsrisk. Det är - objektivt sett - att betrakta som skräp. Med HTML5 finns det väldigt få accepterade användningsområden för Flash.

[/url]

Flash är:

1: Inte segt.
2: Det buggar aldrig för mig.
3: Fungerar inte med touch interface? Då får väl apple simulera en mus när flash appar är igång, inte svårt.
4: Resurskrävande? Ja, om du har en dator och ett grafikkort från stenåldern, allt annat har mer än tillräckligt med resurser för att hantera det.
5. Kräver separat mjukvara? Ja, precis som att du behöver installera en webbläsare för att surfa eller behöva ha en dosa för att logga in på banken så behöver du extra mjukvara för flash. Vem fan bryr sig?
6. En säkerhetsrisk? Sure, om du måste surfa på sidor som slutar med .ru så är det väl det men farligt kan internet vara utan flash oxå. Virus härstammar nog oftare från bifogade filer i mail och skumma .exe filer än från flashmodulen på sf.se's hemsida.

Att använda detta som exempel för att inte låta macanvändare själva bestämma om dom vill ha flash eller inte är och kommer alltid förbli ett skämt.

Vad är nästa steg, att du inte får använda din dator om du inte tar promenader varannan timma för att det är farligt att sitta vid datorn längre perioder?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tivook:

TL;DR

Fick dock läst det du skrev om flash.

Spelar ingen roll om det "inte är så himla nödvändigt". De facto att det inte finns är ett fett jävla skämt, att du tar det med en klackspark visar ju bara att du har ett halvuppätet äpple tatuerat på ena skinkan.

Och btw.. du må vara 15 bast men välkommen till internet iallafall, platsen där man inte ber om ursäkt.

Intressant att du valde att inte bemöta allt det andra jag skrev, antagligen för att du har dåligt med sakliga argument utan att behöva fylla ut meningarna med onödiga personangrepp och otrevligheten.

Som jag sa, JAG har aldrig lidit av saknaden av Flash i Apples i-grunkor. Om det skulle ha funnits Flash så hade jag sannolikt haft det avslaget 99% av tiden i alla fall precis som jag har på datorn.

Vad sen orsaken är till att Jobs vägrar Flash skiter jag egentligen i, jag kan leva både med och utan Flash oavsett vilket.

När det gäller min ålder så tror jag faktisk jag skulle våga sätta en sedel på att jag är gammal nog att med råge skulle kunna vara far till dig. Jag skulle faktiskt kunna ha barnbarn i 10-12årsåldern om man legat i lite mer i unga dar, fast det tror du säkert inte på i alla fall.

Så din insinuation om att jag skulle vara 15 år bommar med ett antal tiotals år.

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Angående flash så håller jag helt och hållet med dig, oavsett om det fungerar bra eller inte så ska det vara upp till användaren om denne vill ha flash eller inte, inte Steve Jobs och Apple.

Jag kan faktiskt inte hålla med dig i detta.

Då det är tillverkaren som bestämmer hur produkten ska se ut, fungera, ha för funktioner m.m. Så är det inte alls upp till användaren. Om de lyckas sälja den så det de inte hinner med att producera snabbt nog så torde de ha träffat ganska rätt trots avsaknad av Flash.

Apple och Jobs bestämmer inte om du vill ha Flash eller inte, det gör du själv. De bestämmer hur deras produkt ska se ut, och gillar du inte vad de erbjuder så är du totalt fri att vända näsa och kassa åt nåt annat håll och köpa precis vilken annan mobil du vill. Valet är sålunda helt och hållet ditt eget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Tycker det är lite väl kaxigt att påstå att vi har Apple att tacka för att internet utvecklas till att flash används mindre bara för att de valde att inte implementera flash i ett av sina operativsystem. Jag ger hellre de som aktivt jobbar med HTML5 creds för det, om nu HTML5 lyckas byta ut flash helt.

Att övergången skulle komma är inte förvånande men jag är fullkomligt övertygad att Apple har påverkat att övergången går så fort som den gör.

Som jonasy säger, det är en enorm kundgrupp du riskerar att tappa om du inte kan ge folk med iPrylar en bra upplevelse på din site.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Jag kan faktiskt inte hålla med dig i detta.

Då det är tillverkaren som bestämmer hur produkten ska se ut, fungera, ha för funktioner m.m. Så är det inte alls upp till användaren. Om de lyckas sälja den så det de inte hinner med att producera snabbt nog så torde de ha träffat ganska rätt trots avsaknad av Flash.

Apple och Jobs bestämmer inte om du vill ha Flash eller inte, det gör du själv. De bestämmer hur deras produkt ska se ut, och gillar du inte vad de erbjuder så är du totalt fri att vända näsa och kassa åt nåt annat håll och köpa precis vilken annan mobil du vill. Valet är sålunda helt och hållet ditt eget.

Det som skrämmer mig mer än prästen Jobs är de som faktiskt skyddar ett simpelt val som ska vara upp till mig, inte till herr allsmäktige...

"Apple och Jobs bestämmer inte om du vill ha Flash eller inte, det gör du själv."

Vilka är det som förbjuder Flash från att finnas i en i-produkt?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Det som skrämmer mig mer än prästen Jobs är de som faktiskt skyddar ett simpelt val som ska vara upp till mig, inte till herr allsmäktige...

"Apple och Jobs bestämmer inte om du vill ha Flash eller inte, det gör du själv."

Vilka är det som förbjuder Flash från att finnas i en i-produkt?

Valet är lika mycket upp till dig om du vill ha Flash eller inte i din mobiltelefon, som det är att du vill ha 2 eller 4 dörrar på din bil.

Vill du ha Flash så är det dig helt fritt att välja en annan mobil än iPhone.

Vill du ha fyra dörrar på din bil är det dig helt fritt att välja en annan bil än en Pagani Zonda.

Jobs tvingar ingen att köpa Apples mobiltelefon, lika lite som herr Pagani tvingar dig att köpa hans bilar. Du är alltså helt fri att välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasy:

Apple har snudd på lyckats döda Flash, vilket är att betrakta som ett smärre mirakel. Flash är segt, buggigt, funkar inte med touch-interface, magiskt resurskrävande, kräver properitär mjukvara och en extrem säkerhetsrisk. Det är - objektivt sett - att betrakta som skräp. Med HTML5 finns det väldigt få accepterade användningsområden för Flash.

Tack vare Apple klarar man sig idag lika bra utan Flash som man klarade sig med Firefox istället för Internet Explorer 2003. Tack vare att folk vägrade IE (mycket på grund utav att IE tack vare sitt monopol legat väldigt långt efter tekniskt, precis som Flash) drev det utvecklarna mot att använda standardiserad kod. Det är kanske det bästa som hänt Internet, annars hade vi kanske inte kunnat surfa med våra mobiler som vi tar för givet idag .

Man kan, med rätta, anklaga Apple för mycket. Men när de håller på att ändra något som helt enkelt var fullständigt galet, då skall de fan ha creds.

http://daringfireball.net/linked/2011/04/14/flash-android-mca...

Skrivet av tivook:

Flash är:

1: Inte segt.
2: Det buggar aldrig för mig.
3: Fungerar inte med touch interface? Då får väl apple simulera en mus när flash appar är igång, inte svårt.
4: Resurskrävande? Ja, om du har en dator och ett grafikkort från stenåldern, allt annat har mer än tillräckligt med resurser för att hantera det.
5. Kräver separat mjukvara? Ja, precis som att du behöver installera en webbläsare för att surfa eller behöva ha en dosa för att logga in på banken så behöver du extra mjukvara för flash. Vem fan bryr sig?
6. En säkerhetsrisk? Sure, om du måste surfa på sidor som slutar med .ru så är det väl det men farligt kan internet vara utan flash oxå. Virus härstammar nog oftare från bifogade filer i mail och skumma .exe filer än från flashmodulen på sf.se's hemsida.

Att använda detta som exempel för att inte låta macanvändare själva bestämma om dom vill ha flash eller inte är och kommer alltid förbli ett skämt.

Vad är nästa steg, att du inte får använda din dator om du inte tar promenader varannan timma för att det är farligt att sitta vid datorn längre perioder?

Detta är typisk mac användare. Ser en brist som något bra, istället för att erkänna det som en brist.

Permalänk
Medlem

Att man ser Flash som något bra kan jag förstå om man är Windowsanvändare men inte annars. Att Adobe inte har lyckats skapa en väl fungerande version till OSX efter alla dessa år ser jag som ett misslyckande. Man kan tycka vad man vill om Apple men cred ska de ha för deras beslut om att utesluta Flash i deras mobila enheter. Flash är och kommer förbli sk*t.

Skrivet av Stakz:

Detta är typisk mac användare. Ser en brist som något bra, istället för att erkänna det som en brist.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Så höjer vi nivån några snäpp här i fortsättningen, tack.

Permalänk
Skrivet av Stakz:

Detta är typisk mac användare. Ser en brist som något bra, istället för att erkänna det som en brist.

Jag tror snarare att detta påstående du kommer med beror på att de som tycker illa om Mac har svårt att acceptera att andra kan gilla Mac och inte tycker lika som de själva.

Jag kan rekommendera dig att gå in på ett mer dedicerat Mac, eller varför inte Apple-forum, där man det är mestadels just Apple-användare i trådarna. Så ska du se att de kan vara mycket kritiska och tycka Apple gjort fel eller att det saknas funktioner m.m. på Apple-grejor. Dessutom är diskussionerna vanligen sansade och trevliga. De sitter alltså inte alls och försöker släta över allt det som du och andra kanske tycker brister på Apple-grejor utan kan faktiskt hålla med i många saker, men kanske inte allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Valet är lika mycket upp till dig om du vill ha Flash eller inte i din mobiltelefon, som det är att du vill ha 2 eller 4 dörrar på din bil.

Vill du ha Flash så är det dig helt fritt att välja en annan mobil än iPhone.

Vill du ha fyra dörrar på din bil är det dig helt fritt att välja en annan bil än en Pagani Zonda.

Jobs tvingar ingen att köpa Apples mobiltelefon, lika lite som herr Pagani tvingar dig att köpa hans bilar. Du är alltså helt fri att välja.

Vilka är det som utesluter Flash från en i-produkt?
svara på den enkla simpla frågan.

Tog inte länge innan du började jämföra bilar, grattis! (börjar bli lite Godwins lag när det gäller Apple diskussioner, till slut är det alltid någon som ska börja jämföra bilar, på ett eller annat sätt).

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."