Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

jag är väll dum i huvet men jag har inga problem med BF3, bara problem med andra spelare som dödar mig

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

*Tactical light, bländad från halva banan. Dock gillar den med, för det är lätt att hitta campare som använder den O_o

*Folk som gömmer sig bakom en sten/vägg och sticker pipan igenom och kan skjuta mig.

*Att man kan inte customisera när man väntar på resapwn.

ja exakt de är bara skjuta rätt in i ljuset så dör dem... så jag ser inte det som någon fördel att kuta omkring med den påslagen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

installerade spelet igår funkade fint, idag får jag An Error was reported from the EA backend och när jag väl kommer in så hinner jag spela några minuter sedan blir jag DCad

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk

Usel Sp.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

ATT ALLA GNÄLLER!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oden1:

Det är väl det som är meningen med att vara sniper.. Du ska ju kunna stanna och skjuta ner folk ända tills de hittar dig, och du kan ju inte direkt se nått efter du dött. Gå tillbaks till CoD:MW om du ska klaga på KC.

/J

Vad spelar det för roll? Oavsett om man ser killcam hur det gick till när man blir skjuten, eller får se efteråt som det är just nu, så röjer det ju sniperns position, så jag förstår inte riktigt vad du snackar om?

Permalänk
Medlem

Tänkte inte skriva något eftersom jag inte kommit i kontakt med några större problem men när jag läste detta så kom jag på hur jävla förbannad jag blir varje gång det händer. Okej om man ändå skulle ha dött men va fan då kan man ju inte springa in 3 meter bakom en vägg...

" 6. Kulor följer en bakom hörn. Tråkigt att få skott i huvudet efter att man dykt bakom vägg modell betong, trots att man har fiberanslutning och sitter på SweClockers server (mot vilken jag får 17 ping enligt Battlelog.) "

Sen är min loadingscreen på typ 1 minut innan varje game, så jag missar alltid planen och första flagcapen... Bör inte vara något problem eftersom jag sitter på i5 2500k. Har beställt en ssd nu också, då borde verkligen tiden förkortas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Choachen:

Tråkigt att få skott i huvudet efter att man dykt bakom vägg modell betong, trots att man har fiberanslutning och sitter på SweClockers server (mot vilken jag får 17 ping enligt Battlelog.) "

Sen är min loadingscreen på typ 1 minut innan varje game, så jag missar alltid planen och första flagcapen... Bör inte vara något problem eftersom jag sitter på i5 2500k. Har beställt en ssd nu också, då borde verkligen tiden förkortas.

Jag kör SSD, och har i genomsnitt ping på runt 100, och kommer alltid in på servern (om den nu är på humör att connecta eller om BF3 laggar ur som vanligt) minst 20 sekunder innan omgången drar igång och hinner alltid vara bland de första att välja fordon, så en SSD-disk borde göra stor skillnad för ditt spelande.

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

1 - Lämna den squad som polarna inte får plats i
2 - Leta upp en helt tom squad (Golf eller Hotel brukar vara tomma)
3 - Markera den
4 - Tryck på join
5 - Säg till polarna att joina din squad/invite
6 - #profit

On Topic:
Man bländas av ficklampor UTOMHUS och PÅ DISTANS
Kan inte använda respawn tiden till att customisera min layout
Försöker man spawna på en squadmate och trycker "Deploy" när han dött så hamnar man i uncap istället för att välja ny spawn...
Trycker man "Deploy" från customiseringsvyn så blir det automatisk deploy i uncap
Commo rose borde göras om
Fixa kösystem

Det där med squadsen funkar endast då det finns tomma squads men är man 3 kompisar som ska joina en squad och så är alla squads 3/4 eller 2/4 fulla så går det inte att vara i samma sqaud som sina kompisar vilket SUGER.
Vore bra om de tar och fixar detta problemet..

Permalänk
Medlem

jag stör mig på att det är så jävla krävande men ser ändå inte "realistiskt" ut

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Jag har inte fattat vad folk menar med att bf3 inte är för PC, kan du förklara?

Dice bytte fokus från PC till konsoler efter halva utvecklingstiden har de sagt. Det är därför vi fick ett efterblivet UI, inte kan binda knappar som vi vill med mera.

Permalänk
Medlem

Har redan nämnts i tråden, men jag måste hålla med. Varför måste man vara vid liv och in-game för att ändra settings? Vore ju perfekt att kunna sitta och justera sånt när man väntar på att respawna...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk

Till er som stör er på "noobs" och annat löst folk som inte gör precis som ni vill:

Sköt er själva och skit i andra. Det är väl för FAEN upp till var och en hur man vill spela, inte upp till er att avgöra. Alla är inte exprätter som ni tycks vara. Om ni nu är så in i HELVETES bra, hitta en egen server att spela på ihop med folk som ni anser vara kvalificerade nog och låt andra vara just noobs, one-man-shows och whatever.
Jag är inte själv så skicklig spelare, men tycker det är extremt roligt att spela. Däremot blir man ledsen när man hör hur de som kan sitta dygnet runt och inte har ett liv i övrigt och därmed är så kallat bäst spyr sin galla över oss andra. Får man chansen att spela så kanske man kan BLI duktig så småningom...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Kan det inte vara skott som penetrerar väggen/hörnet?

Då tycker man väl att det borde bli hål i väggen? Plus att det hänt när man ligger bakom stenar/berg med och det kan väl inte ens penetrera

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarkL:

dels det du säger, samt att man måste vänta på att spawntiden ska ticka ut när man ska fixa med sina klasser under spelets gång, helt sjukt att man inte ska kunna ha något o fördriva tiden på när man är död.........

Det är ifall du blir Återupplivad, att du inte ska vara i en meny utan redo att köra igen. Tycker själv att man ska kunna "opt it out" för att spara sig tiden

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

De absolut värsta måste väl va folk som ligger med sniper och campar hela jävla tiden och känner sig allmänt duktiga.

Permalänk

Skulle nog vilja tillägga att fenomenet när man dör fast man har sprungit in bakom cover inte är exklusivt för BF3. Hur många gånger händer det i mw2? Många gånger kan jag säga. Inte något bf3-exklusivt som sagt, utan detta sker i nästan varje spel jag spelat

Permalänk
Medlem

Tactical light. Jag både tycker om det och hatar det. Jag tycker om det när fienderna använder det. Men jag hatar det när mina egna team members använder det. För de som bländer mig mest är mina egna team members!

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

ATT ALLA GNÄLLER!

Kan inte annat än att hålla med till 100% ! (Y)

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

1 - Lämna den squad som polarna inte får plats i
2 - Leta upp en helt tom squad (Golf eller Hotel brukar vara tomma)
3 - Markera den
4 - Tryck på join
5 - Säg till polarna att joina din squad/invite
6 - #profit

On Topic:
Man bländas av ficklampor UTOMHUS och PÅ DISTANS
Kan inte använda respawn tiden till att customisera min layout
Försöker man spawna på en squadmate och trycker "Deploy" när han dött så hamnar man i uncap istället för att välja ny spawn...
Trycker man "Deploy" från customiseringsvyn så blir det automatisk deploy i uncap
Commo rose borde göras om
Fixa kösystem

Oj undrar vad du spelar på för servrar när Golf å hotel alltid är tomma.
Har jag nog aldrig varit med om, alla squads har alltid minst 3 personer.. kul då om man skramlat ihop 3-4 polare å vill spela.

Ser iaf inte alls anledningen att dom tagit bort den funktionen som dom hade i BF2, var ju helt klockrent att skapa en egen squad och röjja med polare.
Nu blir det bara man joinar samma servrer, så först hamnar man i olika lag, så får man sitta å vänta på att få kunna switcha team, och sen dröjer det ett par timmar innan man kan spela i samma squad och se varrandra, tills dess får man springa runt i varsitt hörn och inte hitta varrandra.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Kösystem in till en server? Fanns ju iofs visst i BC2. Men ja, det är helt efterblivet att det inte finns i BF3.

Att det dessutom inte går att joina för att servern byter map är riktigt störigt!

Annars är det väl mycket som ni andra nämner.

-Kulor som som fortsätter träffar en efter att man tagit skydd eller dykt ned bakom skydd.
-Att man fastnar/låser fast varann genom att försöka ta sig ut genom en dörr.
-Att spelet hänger sig totalt.
-Kartan är ett skämt, jobbiga färger, allmänt förvirrande.
-Att jag alltid lyckas bränna av skott när jag ska försöka använda den otillräckliga commonrosen
-Lagg/Rubberbanding relativt ofta
-Att man helt utan anledning dör
-Ljuseffekterna kan verkligen bli för mycket, ibland ser man inte ett jävla dyft.

Lite saker jag kom på snabbt..

menade vid release, tog ganska lång tid innan det kom till bc2.

Sen just ja en sak jag kom på, ljuset. Det som är ute i öppen natur är för ljust och det som är i byggnader är för mörkt. Något mer än bara "Brightness" ingame hade varit kul.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Hur kan man ha missat de 100+ server som var uppe för ett par dagar sen som hette DICE Queue Test?... jösses.

Ja jösses, får be om ursäkt att jag inte hänger med.
Jag antar att det är en grej som kommer bli åtgärdad ganska kvickt.

Jag har i vart fall av alla de servrar jag hittills provat inte lyckats ställa mig i någon kö.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite mycket Call of duty det skjuts som satan och spel tempot går i 200 hela tiden..vet inte om det är jag som är för gammal (31) eller om jag inte hänger med elt enkelt..man vill ha lite teamwork och lite sansade strider..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwi11:

De absolut värsta måste väl va folk som ligger med sniper och campar hela jävla tiden och känner sig allmänt duktiga.

fast det är ju just det man gör som sniper..man ligger och väntar..skjuter...väntar och skjuter..kul? nej, men så funkar det.
Vi är ifrån samma stad btw

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Hitboxen är det jag retar mig störst på.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på hitboxen, att bli skjuten runt ett hörn är inget kul.

Jag retar mig även på alla engineers som bara spammar RPG's, speciellt på Davamand Peak (Conquest)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Det helt värdelösa party-systemet, är fan omöjligt att joina server ihop med en polare

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jag tror vi måste få in ett perspektiv här:

BF3 SP vs HL2
BF3 suger, HL2 är bland de bästa SP kampanjer som gjorts

BF3 SP vs CoD 4+
BF3 är en klar vinnare i mitt tycke.
MW och MW2 SP kampanjerna sög fett, de var så himla scriptade att det var omöjligt att göra något. Gjorde man ingenting, hände ingenting, vilket betyder att du som spelare måste skjuta x st fiender, använda vapen y etc för att komma vidare. De andra på din sida betyder ingenting, de gör varken till eller från. Du var tvungen att skjuta "fienden till vänster fyra gånger", "han bakom bilen tre gånger" etc. Totalt fantasilöst. Jag minns speciellt en "scen" där man skulle rusa fram till en nedskjuten helikopter och använda en minigun. Inge bra idé tyckte jag då det innebar att jag måste rusa förbi min egen sida, genom ingemansland och sedan förbi fienden för att skjuta. Men det gick inte att komma vidare om man inte gjorde just det.

BF3 vs MW3
Jag vet inte, jag kommer inte att köpa MW2.1
Ursäkta MW3
Jag misstänker att de satsat mer på SP, så SP kampanjen blir nog längre än i MW2.
Grafiken verkar vara i det närmaste oförändrad och de måste ha gjort något från det att de släppte Black Ops till nu. <ironi>

Permalänk
Medlem

NEGATIV MUSACCELERATION. Seriöst. Låt mig släppa loss mitt gudalika aim och mÖRda lite.

GNÄLL INTE ÖVER HITBOX, för fan. Samma skit här som i cs.

HITBOX = FYRKANT. Gnäll över nätkoden, det är bara den som är relevant.

Capsdag idag.

Permalänk
Medlem

Förvånad över de flesta svar här. De enda lagget jag märkt av är lite gummibandslagg på vissa servrar samt banan tehran highway.
I övrigt märker jag eller mina polare inga direkta buggar.

Sjukt nöjd med spelet och i nästa patch fixas ju en del grejer till.
Hatten av för DICE.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.