Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

RMA upplevelser. Ranka dina ärenden.

Permalänk
Medlem

Vet att tråden är lite gammal men postar endå, då jag tycker de är bra att ha koll på vilka företag man ska undvika!

Gigabyte P67 1155Socket motherboard CDON.com ( Var ett tag sen minns inte exakt vad de heter )

Moderkortet började krångla och inget hände när man tröck på start knappen, tog kontakt med CDON och jag skickade tbx mitt moderkort och fick pengarna tillbaka ( Produkten hade utgått ur deras sortiment, förmodligen var jag inte ensam om problemet. )

9/10!

Nuforce NE-700X Dustinhome.se ( InEar )

Samma här ruggigt bra suport, blev obalanserat ljud i ena luren redan efter någon vecka. Tog kontakt med Dustin och fick ett par nya skickade till mig utan krångel.

10/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Vet att tråden är lite gammal men postar endå, då jag tycker de är bra att ha koll på vilka företag man ska undvika!

Gigabyte P67 1155Socket motherboard CDON.com ( Var ett tag sen minns inte exakt vad de heter )

Moderkortet började krångla och inget hände när man tröck på start knappen, tog kontakt med CDON och jag skickade tbx mitt moderkort och fick pengarna tillbaka ( Produkten hade utgått ur deras sortiment, förmodligen var jag inte ensam om problemet. )

9/10!

Nuforce NE-700X Dustinhome.se ( InEar )

Samma här ruggigt bra suport, blev obalanserat ljud i ena luren redan efter någon vecka. Tog kontakt med Dustin och fick ett par nya skickade till mig utan krångel.

10/10!

Självklart ska du använda en gammal tråd. Det är ju bättre att bara behöva hitta en tråd och sen läsa den för att få en uppfattning än att leta igenom 23 trådar.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte en Komplett Gamer av någon variant med ett 4870X2 från Powercolor, någon gång till hösten 2008.

Ett och ett halvt år senare började jag få problem med kortet. Det blev väldigt varm av någon anledning. Hade även blåst ur det med tryckluft på burk, så damm var ganska osannolikt ett problem. Men problemet eskalerade och precis innan det la av så idlade det kring 70-75 grader och gick upp i över 100 vid load. Artefakter dök upp överallt.

Skickade in det till Komplett, som konstaterade att det var kass. Ersättningsprodukt skulle skaffas fram. Skitbra, tyckte jag. Kort därefter kom det besked om att ersättningsvara inte fanns i lager för tillfället, men de skulle skicka en så fort de fick in.

Tog väl tre-fyra veckor innan det, till min stora förvåning, dök upp ett HD5970 istället för ett 4870X2. Det visade sig att 4870X2 hade utgått och det enda kortet de kom fram till att kunde ersätta det var just 5970.

Nöjd blev jag hursomhelst! Kör på det kortet än idag och har inte haft några problem med det. Prestandan är inget jag kan klaga på heller! Två generationer gammalt och det klarar fortfarande alla spel galant!

Helt klart 10/10 för Komplett, för min del.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Köpte en Komplett Gamer av någon variant med ett 4870X2 från Powercolor, någon gång till hösten 2008.

Ett och ett halvt år senare började jag få problem med kortet. Det blev väldigt varm av någon anledning. Hade även blåst ur det med tryckluft på burk, så damm var ganska osannolikt ett problem. Men problemet eskalerade och precis innan det la av så idlade det kring 70-75 grader och gick upp i över 100 vid load. Artefakter dök upp överallt.

Skickade in det till Komplett, som konstaterade att det var kass. Ersättningsprodukt skulle skaffas fram. Skitbra, tyckte jag. Kort därefter kom det besked om att ersättningsvara inte fanns i lager för tillfället, men de skulle skicka en så fort de fick in.

Tog väl tre-fyra veckor innan det, till min stora förvåning, dök upp ett HD5970 istället för ett 4870X2. Det visade sig att 4870X2 hade utgått och det enda kortet de kom fram till att kunde ersätta det var just 5970.

Nöjd blev jag hursomhelst! Kör på det kortet än idag och har inte haft några problem med det. Prestandan är inget jag kan klaga på heller! Två generationer gammalt och det klarar fortfarande alla spel galant!

Helt klart 10/10 för Komplett, för min del.

Herregud! Var ingen dålig prestanda skillnad eller vad

Permalänk
Medlem

Logitech

Först gick min G9 sönder (stängde av sig själv i några sekunder hela tiden)
Jag fick då en ny G9 skickad till mig direkt.

Den nya musen gick även den sönder (efter flera månader). Pekaren vägrade gå rakt utan gjorde "krusiduller".
Den här gången skickade dom direkt en G9x som nu, efter ett par år, fortfarande fungerar bra.

Sen gick kontrollenheten på mitt Z5500 sönder. Logitech skickade en ny enhet direkt. Så klart.

Mycket nöjd!

Permalänk

Köpte ett icke fungerande moderkort på cdon.
Efter över 1,5 månads mailkonvesation med de så sa dem att asus kunde "reparera" kortet för 500kr, jag svarade att det ville jag, efter ytterligare 2 veckor berättar de att det inte gör sånna ärenden och skickar mig ett nytt. tog 2 månader att få ett moderkort.

0/10
Kommer aldrig mer handla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Köpte ett icke fungerande moderkort på cdon.
Efter över 1,5 månads mailkonvesation med de så sa dem att asus kunde "reparera" kortet för 500kr, jag svarade att det ville jag, efter ytterligare 2 veckor berättar de att det inte gör sånna ärenden och skickar mig ett nytt. tog 2 månader att få ett moderkort.

0/10
Kommer aldrig mer handla där.

9/10

Köpte en extern bluray spelare av modell samsung. Köpte en längre USB sladd via cableworld. USB var en y-typ. den tar ström från två USB portar. ville inte funka. gav upp och använde den 30cm långa kabeln som kom med funkade oftast. efter 5 månader slutade den spela upp bluray skivor men kunde fortfarande spela upp DVD's. kontaktade CDON's kundtjänst. de skickade ut en fraktsedel på en gång utan följdfrågor. Fick pengarna insatta på kontot ganska direkt efter jag bekräftat att den var skickad. inte levererad utan skickad så jag är väldigt nöjd med CDON's kundtjänst. ett minuspoäng för de var lite långsamma på att svara en gång.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Herregud! Var ingen dålig prestanda skillnad eller vad

Nej! Det var en rätt saftig upgrade, den står sig ju än idag, trots allt. Enda den flaskar på är BF 3 på ultra, där grafikminnet inte räcker till. (Som jag upplevt, iaf.)

Annars är det mestadels 60 FPS eller därikring. Har väl hänt att man fått dra ner på AA i vissa spel, men äh, den smällen kan jag ta.

Det blev ett skämt bland min kompisar att säga att min dator var den enda som inte minskade i värde, eftersom saker uppgraderas genom att gå sönder så snart något blev gammalt.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Inaktiv

DustInHome - 7/10p
Kort efter att ha köpt ett nytt moderkort "Asus P8P67 Deluxe" och efter att ha läst på Sweclockers om de SATA-relaterade problemet så var det bara att skicka tillbaks kortet. Ringde deras support, fem-tio arbetsdagar senare kom ett nytt uppdaterat "B3" moderkort på posten.

Asus - 7/10p
Efter ett enkelt byte av kylpastan, omskruvning av CPU-kylaren så vägrar nu helt plötsligt datorn att starta. Kunde efter att ha testat samtlig hårdvara senare konstatera att flertalet av moderkortets CPU-pins var böjda, helt tillplattade och att CPUn hade tagit skada i from av mindre brännmärken på några av sina pads. Försökte först att nå ASUS-support per telefon, men fick snabbt veta att ASUS inte har någon hårdvarusupport på svenska utan blir hänvisad till deras andra telefonnummer och hemsida, ringer det andra numret, men möts där av en tysktalande kvinna som inte kan ett ord på engelska eller för den delen svenska. Bestämmer mig för att mejla deras support, får svar inom tolv timmar.

Första mejlsvaret (frågar om pris för en reparation):
- "Hejsan, tyvärr så är detta utanför garanti, och att reparera den är inte ens ekonomiskt lönsamt då bara frakten uppgår till cirka 700kr enkel väg. Har du otur så är din cpu bränd, ditt moderkorts pins kan möjligtvis gå att bända tillbaka på egen hand men det får du göra på egen risk Vi kan tyvärr inte förse er med mycket mer information annat än att beklaga det inträffade och önska er lycka till."

Andra mejlsvaret (tackar för svar och fiskar efter mer information):
- "Hejsan, tyvärr kan vi ej ge exakt information, mer än denna, då vi ej haft några kunder ännu som valt att skicka in p.g.a. de höga fraktkostnaderna etc enbart. Vi hoppas ändå att ni är nöjd med vårt svar och att ni fortsätter stödja och köpa våra produkter i framtiden."

Q-Code 45 "Unspecified memory initialization error".
Q-Code 0d "Reserved for future AMI SEC error codes".
Q-Code 64 "CPU DXE initialization is started".

Intel - 9/10p
Efter ett enkelt byte av kylpastan, omskruvning av CPU-kylaren så vägrar nu helt plötsligt datorn att starta och kort efter att ha testat samtlig hårdvara kunde jag nu konstatera att bland annat CPUn tagit skada i form av mindre brännmärken på några av sina pads. Ringer Intels engelsktalande support, en man med mycket dålig engelska svarar, så jag lägger på, ringer tillbaks och 48-minuter senare i telefon blir RMAn färdigställd varpå de nu erbjuder mig en helt ny processor utan extrakostnad. Stämmer träff med DHL-Express som några timmar senare kommer och knackar på för att hämta min nu nedpackade processor, möts av en väl tatuerad/muskulös man, han tar emot paketet men lyckas ta fel på mitt namn (Intel står för fraktkostnaden).

Hoppas man bjöd på lite intressant läsning!

Permalänk

NetOnNet - 10/10p
För ett nått år sedan köptes ett andra ati 4850 för att köra dual crossfire. Kortet fungerade endast i single-mode så det blev retur. Inga problem utan fick pengarna tillbaka direkt över disk utan snack/felsökning.

Inet: Kasst RAM-minne - 10/10p
En av RAM-stickorna i ett dual-channel kit från Corsair fallerade memtest86+. Åkte in till serviceavdelningen
och fick ett nytt kit direkt. Inga problem.

Inet: En socket "pinne" av efter montering av processor, mem-channel B defunct - ?/10p
TBD.

Permalänk
Medlem

Dustinhome - 10/10

Köpte en Freezer 13-kylare av dom för 1-1½ år sedan som fläkten nu började låta lite lustigt på. Gjorde en rma-ansökan och bad samtidigt om att få uppgradera till en lite bättre kylare mot mellanskillnad. Den nya är nu skickad utan extra kostnad, sjukt bra service som vanligt från Dustin!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

CDON: 1/10
Köpte en dator på introduktionserbjudande. Märkte efter några dagar att den var trasig. För att göra en lång historia kort, efter typ en månad med strul lyckades CDON, på fjärde försöket, att leverera en hel och ny dator. Under detta strul lyckades CDON totalt förstöra mitt förtroende för dom. Dels var deras kundtjänst långsam, gav otydliga instruktioner och dels svarande den inte i klartext på direkta frågor. Dessutom vill dom inte kännas vid vad som gäller vid hävning av köp.

Conrad.se: 3/10
Har handlat av dom tre gånger och fått returnera två gånger. Conrad verkar packar kasst, 2 av dom tre paketen var uselt förpackade, så sannolikheten att man blir tvungen att göra en RMA känns högre än normalt. Inga problem med att få varorna utbytta, men däremot med att få RMA frakten ersatt. Dom verkar helt enkelt glömma bort det och jag fick påminna dom båda gångerna. Om ni har en RMA hos dom så rekommenderar jag att ni kollar upp att ni verkligen får returfrakten ersatt.

Inet: 8/10
Har haft några få returer hos Inet, men ingen på senare tid. Den enda som sticker ut lite är en ett grafikkort där fläkten började leva om. Dom lovade byta kortet, men istället kom det tillbaka med en "uppsmörjd" fläkt som sen höll någon månad längre än garantin.

Lite off-topic nedan.

Komplett: 8/10
Vad det gäller Komplett så tror jag aldrig att jag haft en RMA hos dom. Däremot har jag en gång ångrat ett köp, vilket till stor del funkade smidigt förutom att dom inte ansåg att dom skulle ersätta fraktkostnaden (dvs fraktkostnaden på köpet, inte returfrakten, den stod jag för).

Däckonline: 0/10
Blev aldrig nån RMA. Deras kundtjänst var helt omöjlig att ha att göra med. Det var som att prata med en vägg hela tiden och så småningom gav jag upp.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Webhallen vad är kundvård för er?

Inhandlade en TP-Link 1043N router funkade kanon efter ca 3 veckor är den stendöd.
Åker då in till Webhallens butik Sveavägen där den köptes säger att den är stendöd varpå han i kassan kopplar in den och konstaterar samma sak.
Då skall de ha in den för service trots att den är stendöd. Väntar 5 dagar får sen åka in och hämta en ny.

Kommer hem med den nya den är givetvis DOA varpå jag åker in igen får samma svar som tidigare måste tas in och kollas.
Efter 7 arbetsdagar allså 9 dagar totalt inräknat med helg ringer de och säger att jag kan hämta en ny router varpå jag väljer att lägga till lite pengar och köpa en annan router Netgear WNR3500L v1 Kommer hem allt är frid och fröjd trodde jag men strömadaptern piper och lever rövare routern dör efter 3 dagar varpå jag åter igen åker in till Webhallen och de säger att de måste skicka routern till Netgear väntar 2 veckor får sen en ny router den nya routern är doa.

Varpå jag vill försöka häva köpet och få pengarna tillbaka de är inte alls samarbetsvilliga att vilja göra det men efter att ha levt rövare blivit riktigt förbannad vill de helt plötsligt ge mig pengarna tillbaka men då bara det beloppet som routern nu har sänkts till i pris vilket var 100kr ner. Jag skall givetvis ha hela beloppet kvar då det har varit krångel i stort sett sen start förutom första routern som höll i 2 veckor.

Fick till slut efter mycket snack och förbannelse hela beloppet tillbaka och efter detta har jag inte handlat så mycket som en mutter eller kabel från Webhallen.
Då jag även gällande detta ärende hade haft kontakt med konsumentombudsman som sa att jag hade rätt att häva mitt köp.

Så Webhallen får tummen ner betyg 1 av 10. 1 för att jag till slut fick tillbaka pengarna.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

CDON 9/10

Hade en ocz agillity 3 ssd som gav upp efter ca ett halvår. Kontaktade CDON och de skulle höra med OCZ om garantin, detta tog ca 1 vecka varav betyget åker ner lite, känns bara som det borde kunna gå fortare? När väll allt var clearat med OCZ fick jag ut retursedeln i brevlådan dagen efter och jag skickade iväg disken samt följde instruktionerna i retur infon att meddela CDON kolli id vilket jag gjorde. Dagen efter skickade CDON en ny disk med inkluderad faktura som makulerades när den andra SSDn väl hade anlänt till OCZ. Kort och gott är jag nöjd att allt gick smidigt och jag slapp vänta 3 veckor på att disken skulle testas mm

Permalänk
Medlem

Hade råkat kortsluta moderkortet (Asus Crosshair IV Formula), skickade in hela datorn till inet, ifall nåt annat hade gått sönder.

När jag väl hade fått tillbaka datorn en vecka senare, de hade råkat montera det kortslutna moderkortet, ringde dem på onsdagen och de sa att jag skulle skicka in moderkortet igen, på fredagen så fick jag ett helt nytt Crosshair V Formula, med en lapp som sa att de var ledsna för det som hade hänt och att vi kunde glömma reperations kostnaden.

11/10 till Inet

Permalänk
Snusfri

Visserligen hände detta för längesedan, men jag skrev en tråd om en trevlig RMA upplevelse

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/690921-bra-...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Köpte ett nytt nätagg från komplett för 2 veckor sen (Silver Power SP-SS850 850W) som gav strömspikar. Fick godkänd returansökning nyss och nu undrar jag, då just det nätagget inte finns i deras sortiment längre, brukar man kunna lägga till lite pengar och byta upp sig eller får man ett nätagg i samma prestandaklass?

Tänkte att jag lika gärna kunde ställa frågan här i tråden istället för att skapa en ny.

Permalänk
Medlem

Antar att jag haft tur med mina inköp men har under mina nästan 20 år med datorer endast behövt returnera 1 sak och det var förra sommaren när jag köpte en Corsair Force 3.
Tröttnade på konstanta bluescreens efter 2 veckor så jag åkte in till Webhallen Sveavägen där jag köpt den och beskrev problemet (detta var innan det var allmänt känt med dåvarande stabilitetsproblem med Sandforce kontrollern), han som stod i kassan hade inte hört om några problem med dessa enheter än men fick ändå välja direkt där att antingen byta till annan SSD eller pengarna tillbaka.
Tog pengarna tillbaka och köpte en Vertex3 några veckor senare när de fått ut firmwares som fixade till de flesta problemen och den har varit stabil sedan över ett år tillbaka nu.

Så för mig så 10/10 för Webhallen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonklonk:

Köpte ett nytt nätagg från komplett för 2 veckor sen (Silver Power SP-SS850 850W) som gav strömspikar. Fick godkänd returansökning nyss och nu undrar jag, då just det nätagget inte finns i deras sortiment längre, brukar man kunna lägga till lite pengar och byta upp sig eller får man ett nätagg i samma prestandaklass?

Tänkte att jag lika gärna kunde ställa frågan här i tråden istället för att skapa en ny.

Det ska gå utan problem. Kontakta kundsupporten så löser dem det.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Inte så många ärenden de senaste 5 åren, men vid de få jag haft har jag haft tur...

Logitech 10/10
En mus hade slutat fungera och jag gjorde lite felsökning själv. T.ex provade på flera datorer. Så, jag ringde till logitech sa serienumret på produkten och berättade om felet och vad jag hade provat. Direkt så frågade de om adress att skicka en ny. Inga problem alls och det var snabb frakt.

Kabelbutiken 10/10
Jag hade fått en beställning på diverse prylar, men en adapter för 25 kr fungerade inte. Jag berättade problemet i ett mail med ordernumret. 30 minuter senare fick jag svar om att de skickar en ny. Jag fick den nästa dag i ett vadderat kuvert som skickats med ett 40-kronorsfrimärke...

Permalänk

Den här tråden är ju en riktigt bra idé, aningen omarbetad med tex en mall för att göra tråden lättöverskådlig hade den varit ännu bättre, bra nog att bli klistrad tycker jag!
Bygger vidare på tråden när jag ändå är här, var ett tag sedan jag hade ett RMA ärende, men jag postar dom jag haft utan att gå in på detaljer.

Företag: Webhallen
Betyg: 10/10
Historia: Jag har haft ett par RMA ärenden med Webhallen, alla har fungerat minst sagt klockrent. In i butik och ut igen med en ny produkt i handen inom loppet av ett par minuter, trevlig personal under alla ärenden.

Företag: Komplett
Betyg: 7/10
Historia: Lämnade in ett headset på Pickup Point, tre veckor senare hade jag ett likadant headset i handen. Först efter att jag skickade ett mail om varför det tog sån tid meddelande dom mig att produkten inte fanns i lager och erbjöd mig ett likadant headset i annan färg. Anledningen till att betyget inte är högre är just för att dom inte meddelade mig om detta utan att jag tog kontakt med dom.

Permalänk
Medlem

CDON: 10/10 Har haft 3 RMA ärenden hos CDON och dom har skött sig prickfritt varje gång. Inget tjafs och snabb returhantering.

Inet 10/10 Har handlat mycket av Inet och haft ett par RMA ärenden hos dom. Har inget alls att klaga på! Otroligt snabb returhantering.

Bazula 10/10 Köpte en importerad Nexus 7 platta av Bazula. Nexus 7 har haft och har fortfarande den del kvalitetsproblem som Google/Asus vägrar kommentera och kännas vid riktigt. Bazula däremot har tagit sitt fulla ansvar och bytt ut de defekta plattor jag haft oturen att få. Är otroligt nöjd med deras hantering av mitt ärende!

Alina 10/10 Köpte en Samsung S23A700D 120hz skärm av Alina. Märkte när jag startade upp skärmen att jag hade en död pixel. Samsung har ingen nollpixelgaranti på dessa skärmar men Alina bytte ut den åt mig ändå. Kanonbra kundservice!

Har faktiskt ett generellt väldigt positiv bild av hur företag jag köpt grejer av sköter sina RMA/Returärenden. Väljer alltid att handla hos företag som har högt betyg från användare och därmed minska risken att man får problem.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Webhallen 4/10.
Detta ärende är inte löst än men kommer ändå ge ett betyg redan nu:

I början av September kontaktade jag och min sambo Webhallen då ena volymknappen på hennes Nokia 360 slutat fungera. Den 13e September får vi ett svar om att en retursedel skickas ut till oss, vilket kom efter någon dag. Skickade iväg högtalaren kring 17-18:e september.
Sedan det har det varit helt tyst, har mailat Webhallen i morse men inget svar än, men förstår att det kan ta en liten stund ibland. Dock så har det gått över en månad sedan vi skicka in den utan något som helst information om vad som händer med högtalaren.

Edit: höjer nu till en 4a då en ny högtalare är skickad och svar kom ganska snabbt från supporten (ca en dag efter senaste mailen till dem).

DustinHome 10/10.
DustinHome däremot hade jag en riktigt trevlig RMA senast för ca en månad sedan. Mitt Lenovo tangentbord hade gett upp av att bara stå och inte användas i några veckor, efter ca 1-2 dagar fick jag svar från DustinHome att de skickar ett nytt tangentbord till mig och behöver inte skicka in det gamla!
Riktigt trevligt och uppskattades väl! Har i många år valt DustinHome och kommer fortsätta, aldrig haft några som helst problem även om jag bara haft två RMA ärenden sedan 2007 och nyttjat ångerrätten en gång.

Logitech 10/10
Har vid två tillfällen kontaktat Logitech för garantiärenden, ena var en mus som gav upp och andra var en trådlösmottagare som gav upp. Vid båda tillfällena fick jag ny mus samt mottagare utan att behöva skicka in något, snabba svar och åtgärder som gjordes på max två dagar. Senast sköttes allt inom 30 minuter.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Corsair far 10/10 av mig, helt perfekt RMA

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Avstängd

Inet 9/10 dom vägrade att ta emot en joystick för en 5-7 år sen, dom sa att det var jag som hade varit för hårdhänt, BS den var DoA men men förutom den fadäsen så har dom varit väldigt bra att ha att göra med.

Komplett -/10 har handlat väldigt mycket av komplett just pga deras support, men sista halvåret så har nått hänt, nu verkar dom har dragigt ner väldigt mycket på sin support personal samt att dom fullständigt skiter i kunderna, kommer nog inte handla från dom igen.
Jag tror dom går i KK snart, försöker man spara pengar på det viktigaste man har så ligger man nog rätt så risigt till.

CDON 1/10 har bara handlat hos dom 2 gånger och första gången så fick jag en vara som jag inte beställt, så jag kontaktar dom och säger att jag vill skicka tillbaka den och undrar om dom kan skicka en fraktsedel och jag får tillbaka ett mail med hotelser, om jag öppnat förpackning så skulle jag minsann bli ersättningsskyldig, wtf? "Varan får ej vara öppnad och eventuell plombering ska vara kvar." Hade inte jag kontaktat dom så hade dom inte haft en aning om att jag fått en vara för mycket.

Andra gången jag köpte från dom, 23/10 strax innan lön så man är ju lite fattig men beställde för 2.9k, och det beloppet reserverade dom på mitt konto, hade 4,5k på kontot. Dom skickade varor för 400 sen ska dom skicka för 700 från tretti.se så nu väntade jag på varor för ytterligare 1800 från dom men jag får ett mail där dom säger att dom "Vi har vid flera tillfällen försökt att dra beloppet för din restorder från ditt kort. Dock har din bank nekat oss detta. Vi har därför valt att avbeställa det som inte har skickats i din order." Det var ju tur att jag inte hade mer än 4,5k på kontot, Efter att jag snackat med min bank om varför inte köpet gick igenom så sa dom att cdon först dragigt 2,9k sen ville dom dra ytterligare 1,8k för en order som var värd 2,9k.
Nee CDON litar jag inte på.

Brandos 5/10 beställde 2 par skor, ett par var bra men andra fick jag inte den storlek som jag beställt, ringer dom och dom skickar genast en rabatt kod på 150:- för besväret, det var nice men sen tar det över en månad + 2 mail från mig innan jag får tillbaka pengarna på skorna som var i fel storlek.

Alina 10/10 Aldrig handlat från dom Men jag kontakta dom om en produkt som både komplett och dustin hade ett par hundra billigare och jag undrade om dom har planerat att sänka priset, dom sänkte priset på en gång. tyvärr fick jag lite oväntade utgifter så jag kunde inte beställa, man jag kommer att handla från dom i framtiden.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Inet
6/10
Behövde betala en hundralapp i frakt för att skicka tillbaks en produkt som absolut inte uppfyllde mina förväntningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en Asus Zenbook UX31A i present till min flickvän från Webhallen sveavägen den 9 augusti. En vecka senare när hon packar upp den ser vi att det är några döda pixlar på skärmen. Jag åker in till Webhallen några dagar senare och påtalar detta. De går inte med på att byta ut datorn rakt av (suck) utan ska prompt skicka in den på service. Jag har själv jobbat i datorbutik i några år förut och haft med Asus laptopservice att göra då och då, och är väl medveten om att detta fungerar mycket dåligt, speciellt när det kommer till nya laptops som de aldrig lyckas få tag på reservdelar till.
Hursomhelst, killen i kassan hävdade att det skulle ta 4 veckor (alldeles för länge tycker jag, datorn var ju ny och oanvänd) så jag lämnade in den och åkte hem med dåligt humör.

När det gått ~5 veckor skickade jag ett mail till webhallen och frågade var datorn tagit vägen. Fick inget svar över huvud taget på detta.

Efter ~6 veckor ringde jag till webhallen och pratade med en Matilda(?) som konstaterade att Asus fortfarande väntade på att få in en ny panel (OTIPPAT!) och hon kunde inte svara på hur lång tid det skulle ta.

för några timmar sen (alltså efter två månader) åkte jag in till webhallen och försökte kräva antingen en ny dator eller pengarna tillbaka. Detta gick inte för sig eftersom rma-ansvarig inte var på plats, och inte kommer in förrän på måndag. Jag fick dock ett presentkort på 300kr.
När jag påpekar att detta inte ens motsvarar prisskillnaden mellan betalningstillfället och nuvarande pris drar snubben i kassan en vals om att värdeminskningen minsann är 0:- det första året och att jag kan glömma någon sorts kompensation där.

Webhallen har alltså sedan 9/8 mina 12000 kr, som jag inte fått något alls för, annat än några lögner och förhalanden.

Min flickvän tycker att jag har lurat henne.

DETTA ÄR EN JÄVLA KATASTROF. HUR FAN KAN EN TILL SYNES SERIÖS BUTIK BEHANDLA SINA KUNDER SÅ HÄR?

0/10

Edit: har jag rätt att kräva pengarna tillbaka? Jag vill inte ha med webhallen att göra längre.

Edit 2: situationen har löst sig, se #12842559

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Inaktiv

Webhallen

Köpte ett grafikkort (HD 6950) som gav upp och visade artefakter efter ett halvår.

Åkte in till butiken och fick det bytt direkt över disk.

10/10 hallonbåtar till dem

Permalänk

Gigabyte 10/10 gjorde RMA på GTX 480 SOC,fick ett GTX 580 istället!
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1049131-gigabyte...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb