Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

bra pris, 385 riksdaler bara.

Grymt dyrt om man jämför med vad andra spel kostar numera, men visst blir det nu det riktiga sim 5 som alla vill ha så är det ju lätt värt det.
Men "vanliga" nysläppta spel på GMG brukar gå på en runt 250sek (med kupong).
För er som tvekar är det ingen brådska, GMG har typ rea varannan vecka med koder o annat jox så det kommer mer alternativ innan mars, det är jag säker på

men visst längtar man något oerhört..

Permalänk
Medlem

Jag kommer garanterat att köpa detta!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

jag ser inga problem med att betala för ett spel då det leder till att företagen får ihop pengar för att utveckla nya spel

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

finns det någon form av onlinestöd i spelet? antar att multiplayer inte finns, men finns det något som har med internet att göra?

Ja man ska kunna köra multiplayer med varsina städer vad jag förstått.. dock vet jag inte hur detta ska funka.

Permalänk
Medlem

Ja, detta är ett garanterat köp.

Om någon missat, beta signup; http://www.simcity.com/en_US/beta/info

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

finns det någon form av onlinestöd i spelet? antar att multiplayer inte finns, men finns det något som har med internet att göra?

"Can I play with my friends?
For the first time, SimCity will offer a full multiplayer experience."

Skrivet av Aresz:

Grymt dyrt om man jämför med vad andra spel kostar numera, men visst blir det nu det riktiga sim 5 som alla vill ha så är det ju lätt värt det.
Men "vanliga" nysläppta spel på GMG brukar gå på en runt 250sek (med kupong).
För er som tvekar är det ingen brådska, GMG har typ rea varannan vecka med koder o annat jox så det kommer mer alternativ innan mars, det är jag säker på

men visst längtar man något oerhört..

Beror lite på hur man ser det,vad man tycker är värt osv.

Men jag själv har inga problem att betala 1kr - 499kr för ett spel.
Så jag tyckte inte det var farligt pris alls för LE version.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

jag ser inga problem med att betala för ett spel då det leder till att företagen får ihop pengar för att utveckla nya spel

Är det någon skillnad på detta vs filmer, musik, program, osv?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Är det någon skillnad på detta vs filmer, musik, program, osv?

jag betalar för de åxå så att

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

"Can I play with my friends?
For the first time, SimCity will offer a full multiplayer experience."

Beror lite på hur man ser det,vad man tycker är värt osv.

Men jag själv har inga problem att betala 1kr - 499kr för ett spel.
Så jag tyckte inte det var farligt pris alls för LE version.

Skrivet av tekFreP:

Ja man ska kunna köra multiplayer med varsina städer vad jag förstått.. dock vet jag inte hur detta ska funka.

Vut? om det finns multiplayer så ska jag lätt köpa det gäller bara att hitta någon o spela med

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur kan man hata Origin så pass mycket att du inte vill köpa spel som du tycker är roliga, bara för att du måste skriva in en kod i ett annat program än Steam? Jag hade varje dag 365 dagar om året valt Origin före Steam. Steam har låga nedladdningshastigheter, hänger sig, och svarar aldrig.

Du har kanske missat att origin spionerar på datorn? Inget jag bryr mig om, men andra gör säkert det.
Och att steam hänger sig har jag Aldrig(!) varit med om vad jag minns, och då har jag haft det i minst 5 år.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

699 spänn?

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Du har kanske missat att origin spionerar på datorn? Inget jag bryr mig om, men andra gör säkert det.
Och att steam hänger sig har jag Aldrig(!) varit med om vad jag minns, och då har jag haft det i minst 5 år.

Well, ingen jag känner har inte vart med om det, värdelöst är Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

"Please note that the free third-party service, Origin, must be used to activate this title." Fuck you EA.

Fick man mest ingame med Collectors edition eller Digital Deluxe edition?

Betalar gärna utvecklarna men skulle föredra om EA inte fick del av pengarna...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt köpa detta, men nu ser jag verkligen fram emot Sim City.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

"Please note that the free third-party service, Origin, must be used to activate this title." Fuck you EA.

Fick man mest ingame med Collectors edition eller Digital Deluxe edition?

Betalar gärna utvecklarna men skulle föredra om EA inte fick del av pengarna...

Maxis är helägt av EA sen -97, så det kan bli lite svårt.

Vad man än gör på internet övervakas av någon idag, så varför skulle EA vara värre än någon annan.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Maxis är helägt av EA sen -97, så det kan bli lite svårt.

Vad man än gör på internet övervakas av någon idag, så varför skulle EA vara värre än någon annan.

Det jag stör mig på med EA är deras vilja att industrialisera spelproduktion snarare än deras övervakande.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

hmm frågan är vilken version man ska boka.
grymt sugen på webhallens collector med lite annat bröte i.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hmm frågan är vilken version man ska boka.
grymt sugen på webhallens collector med lite annat bröte i.

Mm men det verkade som digital Deluxe hade mer ingame innehåll.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Mailade Webhallen och frågade om dom visste ifall det är origin krav på deras SC5 som dom säljer.
Svaret blev:

"Hejsan!

Enligt den information som jag kan hitta så kommer detta spel att kunna laddas ner från andra ställen an Origin.
Det kommer nog vara primärt gjort för att användas med Origin, men kommer, vad jag kan förstå, även finnas på andra ställen.
Ha en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Carolina H

Webhallens kundtjänst "

Så det gav inget direkt svar

Ginza.se har CE för 449kr , 100kr billigare än deras standard utgåva
Dock står det att priset kan ändras

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ska bli att köpa med min vän, blev skitsugna efter vi såg videon.

En fråga vi fick är, kan man använda sig av militärer t ex? Eller vart går gränserna?

Är det 2012 Feb som gäller för release? Eller något annat?

Permalänk
Medlem

Kommer att ge spelet ett försök iaf, blir det som Societs så kommer allt vara skit. Gillade inte den alls

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Hedersmedlem

Bokade mitt CIV 5: Collectors Edition från Ginza för 499 kr. Ordern bekräftad och just nu ligger priset på 699 kr för CE.

Ser fram emot spelet väldigt mycket. Skall bygga mig en Überklassville!

Edit: 449 kr var det till och med.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Bokade mitt CIV 5: Collectors Edition från Ginza för 499 kr. Ordern bekräftad och just nu ligger priset på 699 kr för CE.

Ser fram emot spelet väldigt mycket. Skall bygga mig en Überklassville!

Edit: 449 kr var det till och med.

CIV 5?
Felskrivning eller fel tråd?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ska bli att köpa med min vän, blev skitsugna efter vi såg videon.

En fråga vi fick är, kan man använda sig av militärer t ex? Eller vart går gränserna?

Är det 2012 Feb som gäller för release? Eller något annat?

feb 2012? då är rätt sent att köpa nu

7 mars 2013 läste jag på ginza.se nu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju inte sugen när man såg detta på webhallen OBS! SimCity kommer kräva konstant uppkoppling till internet för att fungera. :/

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Skrivet av copyguy:

Nu blev man ju inte sugen när man såg detta på webhallen OBS! SimCity kommer kräva konstant uppkoppling till internet för att fungera. :/

Alltid kul att cracka sina köpta spel.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med någon form av onlinestöd som har nämnts tidigare, kommer nog använda detta i ett skolarbete framöver. Förvånansvärt höga systemkrav ändå?

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Nu blev man ju inte sugen när man såg detta på webhallen OBS! SimCity kommer kräva konstant uppkoppling till internet för att fungera. :/

Är det någon som inte har uppkoppling?
Aldrig funderat på köpa spelen så du slipper oroa dig?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kanske köper det om det ser ut så här : http://www.youtube.com/watch?v=eoEhP51msRc vilket inte blir så troligt

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3