Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Hur får jag över mp3 filer till telefonen utan att använda sladd? Filerna ligger på ftp server om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Hur får jag över mp3 filer till telefonen utan att använda sladd? Filerna ligger på ftp server om det hjälper.

Skydrive.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Skydrive.

Mvh. Mansion

Provade med skydrive. Jag ser filerna i telefonen men kan inte spela upp dem när jag byter till airplane mode. Så jag antar att de inte blev kopierade till telefonen. Trycker jag länge på en fil och väljer move så verkar det bara finnas mina skydrive mappar att välja på, alltså att flytta till telefonen går inte via skydrive, eller missar jag något?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja verkligen, du kan ju nästan skrika o fråga.

Försökte göra det, men det funkade tyvärr inte.. :/

Skrivet av Mansion:

Om de svarta finns måste du köpa ett par till mig med! Kan ju typ, föra över pengar? pls

Mvh. Mansion

Kikade in där idag, och det enda jag hittade på var Purity HD, precis som på deras hemsida. Så jag tror det är ett falskt rykte tyvärr..

Permalänk
Medlem

Hej

Får inte någon Squeesbox app att fungera. Har testat alla som finns i Store. Någon som fått det att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Provade med skydrive. Jag ser filerna i telefonen men kan inte spela upp dem när jag byter till airplane mode. Så jag antar att de inte blev kopierade till telefonen. Trycker jag länge på en fil och väljer move så verkar det bara finnas mina skydrive mappar att välja på, alltså att flytta till telefonen går inte via skydrive, eller missar jag något?

Tacksam för svar

Hmm.. Inte testat det själv så kan tyvärr inte svara på det. Varför kan du inte bara använda sladd då?

Mvh. Mansion

Skrivet av Mubaslat:

Kikade in där idag, och det enda jag hittade på var Purity HD, precis som på deras hemsida. Så jag tror det är ett falskt rykte tyvärr..

Som jag trodde.. Mailade även TPH om lurarna och dem sade att dem varken fanns eller funnits i deras sortiment någonsin, utan att dem bara haft HD lurarna. Dem hade inte ens gjort någon beställning på dem och visste inte om dem skulle ta in dem överhuvudtaget, så ja, falskt rykte minsann.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Hmm.. Inte testat det själv så kan tyvärr inte svara på det. Varför kan du inte bara använda sladd då?

Mvh. Mansion

Som jag trodde.. Mailade även TPH om lurarna och dem sade att dem varken fanns eller funnits i deras sortiment någonsin, utan att dem bara haft HD lurarna. Dem hade inte ens gjort någon beställning på dem och visste inte om dem skulle ta in dem överhuvudtaget, så ja, falskt rykte minsann.

Mvh. Mansion

Jo det klart jag kan använda sladd, men jag är inte van vid det från min förra telefon. Trodde jag skulle slippa sladden helt nu.

Lite ironiskt att det går att ladda trådlöst, men du måste ha sladd förr att kopiera filer. Det har vart tvärt om på mina tre tidigare telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Som jag trodde.. Mailade även TPH om lurarna och dem sade att dem varken fanns eller funnits i deras sortiment någonsin, utan att dem bara haft HD lurarna. Dem hade inte ens gjort någon beställning på dem och visste inte om dem skulle ta in dem överhuvudtaget, så ja, falskt rykte minsann.

Mvh. Mansion

Misstänkte det också faktiskt, ska höra med honom vad han yrrade om.

Permalänk
Medlem

Nokia BH-505 tror jag har det?

Permalänk
Medlem

Död pixel

Hej,
Har någon här skickat in sin telefon för en död pixel, och gick det bra att skicka in den pgr av det?
Jag har fått en ganska mitt i och syns starkt när jag är på ljusa bakgrunder och nu när jag hittat den så måste jag stirra på den såklart.

Jag kan tänka mig att vara utan telefonen 2-4v eller vad det nu tar för att få den fixad

Permalänk
Medlem

Har en undran om mp3 filer och andra format. Det är så att jag har alla mina musikfiler på mappar i min dator med win xp. Felet som blir är att när jag typ för över mappen med Accept Blood off nation så delar den upp skivan i två olika skivor på 920 typ 5 låtar i ena och resten i andra. Vissa andra skivor med olika artister så kommer alla låtarna huller om buller i telefonen. Sen med några andra skivor så kommer bara några låtar med fast man fört över hela skivan. Lite mysko annars nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Har en undran om mp3 filer och andra format. Det är så att jag har alla mina musikfiler på mappar i min dator med win xp. Felet som blir är att när jag typ för över mappen med Accept Blood off nation så delar den upp skivan i två olika skivor på 920 typ 5 låtar i ena och resten i andra. Vissa andra skivor med olika artister så kommer alla låtarna huller om buller i telefonen. Sen med några andra skivor så kommer bara några låtar med fast man fört över hela skivan. Lite mysko annars nöjd.

Du måste tagga låtarna i en mp3 tagging program.

Permalänk
Medlem

Ok så det blir inte taggat när man rippar ner dom från cd i windows mediaplayer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Ok så det blir inte taggat när man rippar ner dom från cd i windows mediaplayer ?

Ingen aning. Jag har iaf taggat alla mina låtar och de är som jag vill att de ska vara.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fan vad coolt!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av vatoskid:

Hej

Får inte någon Squeesbox app att fungera. Har testat alla som finns i Store. Någon som fått det att fungera?

Har du nyligen uppdatera squeezeboxen så att den bytt till nya programvaran? Om Ja så är de därför:D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Otroligt imponerande, hur lång tid tog det att göra det där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Otroligt imponerande, hur lång tid tog det att göra det där?

Kanske 6h att bygga, 8h att fota och ca 8h att redigera. Men det är utspritt på 3 veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt och kul.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om det börjat komma nya revisioner av 920? Skulle vara intressant att veta om de börjat göra några avvik och förbättringar av produktionskvalitén!!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Inte ett dugg.
Den blev nyligen utsedd till årets mobil vilket den knappast blivit om den hade allvarliga brister. Gå in på valfri tråd om någon annan modell så är det lika många eller fler problem där. Folk vänder sig till forum med problem. Skulle varje ägare rapportera in varje dag som de inte hade problem skulle tråden vara 10 000ggr så lång.
Om man surfar in på ett forum för bilar och klickar på valfri modell typ Prius så kommer de vara massor med folk som diskuterar problem, även om det är den minst problemtyngda bilen i världshistorien (i alla fall upp till gen 2).
Ska du köpa en mobil som inte har haft några issues så blir tyvärr svaret att du inte kan köpa någon telefon alls utan får klara dig utan.

BTW om någon är spekulant på Gula Purity Pros, så såg jag ett par på Ebay från England, fyndläge eftersom pundet är mindre värt än min hunds avklippta klospetsar och det inte är någon tull därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Nej, jag slår ett slag för supersensitiv touchen och skulle i princip aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till en smartphone utan och inte kunna använda den med handskar för mig funkar det skit bra. Är även storm förtjust i wp8, Nokia music, Nokia Drive och inte minst kameran och mikrofonernera är ovärderliga vid konsert inspelningar.

Personligen ser jag ingen annan telefon på marknaden som skulle kunna täcka mina behov förutom möjligtvis lillebror Lumia 820.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej jag är kanon nöjd har inga fel alls. Batteriet ligger på runt 76% vid läggdax, kommer från android och den fan fick jag ladda mitt på dan det gäller även min android platta. Väntar på lite appar sen är jag 100 % nöjd.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:
Skrivet av Ture6600:

Nej, jag slår ett slag för supersensitiv touchen och skulle i princip aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till en smartphone utan och inte kunna använda den med handskar för mig funkar det skit bra. Är även storm förtjust i wp8, Nokia music, Nokia Drive och inte minst kameran och mikrofonernera är ovärderliga vid konsert inspelningar.

Personligen ser jag ingen annan telefon på marknaden som skulle kunna täcka mina behov förutom möjligtvis lillebror Lumia 820.

Skrivet av Rexa:

Nej jag är kanon nöjd har inga fel alls. Batteriet ligger på runt 76% vid läggdax, kommer från android och den fan fick jag ladda mitt på dan det gäller även min android platta. Väntar på lite appar sen är jag 100 % nöjd.

Okej! Ja, då kanske det blir denna ändå, eller Lumia 620.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Nokia Music Plus finns ute i Sverige nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Har sedan en tid funderat på denna telefon.
Men när jag läser igenom tråden verkar det fortfarande finnas allvarliga brister och problem som gör att jag överväger och inte ta den.

Ni som har Lumia 920, ångrar ni köpet?

Utan tvekan den bästa telefonen jag haft sen 3310.
Ångrar inget!
Också, första och enda telefonen jag verkligen kan rekommendera till folk!

Permalänk
Medlem

Tror du kommer bli nöjd och nya appar kommer det ju komma med. Skärmen är kanon fin inge lagg alls.

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt nöjd men skulle nog vara nöjd när WP8 varit med i matchen lite längre. Återgår till Android för stunden så fort Xperia Z släppts.

Vad är rimligt att begära för en röd 920 inköpt i dec? 3200?