Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

Vad hände med 32 och 64gb versionerna? jag ser bara 16gb..

Som med S3an och tidigare lurar kanske inte 32/64GB kommer hit.

Permalänk

En fråga bara tycker ni inte det är creepy att GS4 kan känna dina ögon om du tittar på skärmen??XD
Och den där eyes scroll?? Skulle vara coolt att det funkar med sol glass ögon också LOL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

En fråga bara tycker ni inte det är creepy att GS4 kan känna dina ögon om du tittar på skärmen??XD
Och den där eyes scroll?? Skulle vara coolt att det funkar med sol glass ögon också LOL.

Nej, öppnar upp för en hel del kul om de släpper ett SDK. Om reklam börjar använda det kommer jag bli jävligt irriterad dock.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

En fråga bara tycker ni inte det är creepy att GS4 kan känna dina ögon om du tittar på skärmen??XD
Och den där eyes scroll?? Skulle vara coolt att det funkar med sol glass ögon också LOL.

Det finns inget som heter "eyes scroll", det heter Smart Scroll Och den funktionen kollar inte på dina ögon, utan den kollar istället på om du lutar huvudet alternativt lutar på telefonen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Undra om detta stämmer ?? Samsungs egna CPU på 14 plats och Qualcomms på 2..

http://community.futuremark.com/hardware/mobile

Visa signatur

Dator köpt 2009

Permalänk
Medlem
Skrivet av volvov700:

Undra om detta stämmer ?? Samsungs egna CPU på 14 plats och Qualcomms på 2..

http://community.futuremark.com/hardware/mobile

Ser man på. Å andra sidan verkar ettan och tvåan identiska plattformar (men inte samma upplösning) men gansak olika poäng

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

M3 verkar redan ha gjort en recension. De tycker att den är bra, men inte mycket nytt som faktiskt gör någon väsentlig skillnad mot S3:an. Jag skulle valt HTC One om jag väljer att överge iOS i den nära framtiden.

https://www.idg.se/17.108/2.1085/1.503874/galaxy-s4--snabb-sn...

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

M3 verkar redan ha gjort en recension. De tycker att den är bra, men inte mycket nytt som faktiskt gör någon väsentlig skillnad mot S3:an. Jag skulle valt HTC One om jag väljer att överge iOS i den nära framtiden.

https://www.idg.se/17.108/2.1085/1.503874/galaxy-s4--snabb-sn...

Och den sätter verkligen ord på vad folk saknar hos S4. Den är bäst på mer eller mindre allt, men eftersom den lite ser ut som en S3 så är den inte nyskapande. Xperia Z och HTC One däremot anses nyskapande för de ser ut att vara nyskapande. Allt handlar om att folk ska se att din telefon är senaste generation så de kan bli imponerande, och just det, den ska se premium ut och ge ett premium intryck.

Hade S3 varit dålig så hade de inte fått den kritiken för S4 nu. S3 är helt enkelt för nära denna generationen.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Och den sätter verkligen ord på vad folk saknar hos S4. Den är bäst på mer eller mindre allt, men eftersom den lite ser ut som en S3 så är den inte nyskapande. Xperia Z och HTC One däremot anses nyskapande för de ser ut att vara nyskapande. Allt handlar om att folk ska se att din telefon är senaste generation så de kan bli imponerande, och just det, den ska se premium ut och ge ett premium intryck.

Hade S3 varit dålig så hade de inte fått den kritiken för S4 nu. S3 är helt enkelt för nära denna generationen.

Vafan är det med folk och ordet Premium?!

Beauty is in the eyes of the beholder

Gillar du den inte, Köp den då för i helvete inte!

Gillar du den? köp den då för i helvete!

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

Vafan är det med folk och ordet Premium?!

Beauty is in the eyes of the beholder

Gillar du den inte, Köp den då för i helvete inte!

Gillar du den? köp den då för i helvete!

Riktig hysteri kring "Premium" Samsung och HTC...

Löjligt!

Permalänk
Medlem

För mig är en praktisk telefon viktigare än en snygg telefon. Därför föll valet på S4an.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Premium känsla är så in i bomben subjektivt så det inte är sant!

Min kompis skaffade sig en Padfone 2, tyckte den kändes som en riktig premium telefon, jag kände på den lite snabbt, konstatera att jag inte tyckte den kändes som något speciellt..

Tänkte jag skulle testa den, den verkade rätt bra. skaffade själv en, kände samma sak när jag plockade upp den, inget speciellt, efter att ha märkt alla problem telefonen har så kändes den som rent skit i handen. skärmen läckte ljus vid mic utgången, paddan hade backlight bleeding så in i helvete.

Min känsla av premium ändrades beroende på problem med telefonen, mjukvara och hårdvara.

Säger du att din känsla inte förändras beroende på om du har problem med luren eller inte så ljuger du.

Premium känsla handlar om så djävulskt mycket mer än bara utseende och material. det handlar om gränssnittet, känslan, dina tidigare erfarenheter av produkten eller tillverkaren. ALLT spelar in.

Kom inte här och säg att HTC One är mer premium än S4:an. Den må vara det för dig, men det är långt ifrån likadant för alla.

Skrivet av alex5555:

För mig är en praktisk telefon viktigare än en snygg telefon. Därför föll valet på S4an.

Samma här.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Premium för mig är att kunna byta ut batteriet ( ha med ett extra batteri) samt minneskortsläsare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av volvov700:

Undra om detta stämmer ?? Samsungs egna CPU på 14 plats och Qualcomms på 2..

http://community.futuremark.com/hardware/mobile

Varför skulle det var omöjligt?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Vafan är det med folk och ordet Premium?!

Beauty is in the eyes of the beholder
Gillar du den inte, Köp den då för i helvete inte!

Gillar du den? köp den då för i helvete!

Jag menar bara att det är tråkigt att recensenter säger att en telefon inte medför något nytt enbart baserat på utseendet. Man tycker de borde ligga över den nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad fick du sneryck ifrån då?
Jag menar bara att det är tråkigt att recensenter säger att en telefon inte medför något nytt enbart baserat på utseendet. Man tycker de borde ligga över den nivån.

Håller med dig där.
Det M3 publicerade är inte en recension utan snarare en personlig uppfattning ur skribentens synvinkel efter att ha klämt på luren i någon dag eller två.
Skribenten kände sig djupt besviken över den uteblivna uppmärksamhet han var ute efter genom att flasha sin nya leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag menar bara att det är tråkigt att recensenter säger att en telefon inte medför något nytt enbart baserat på utseendet. Man tycker de borde ligga över den nivån.

Fast det där stämmer ju inte. I artikeln står det ju att problemet är att nyheterna inte tillför något i praktiken förutom möjligen IR-sändaren och det där att man kan kolla meddelanden bara genom att röra skärmen. Snabbare, fler megapixlar, någon kamerafunktion och ögonpausning mm. är mest irriterande eller kommer aldrig användas.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Fast det där stämmer ju inte. I artikeln står det ju att problemet är att nyheterna inte tillför något i praktiken förutom möjligen IR-sändaren och det där att man kan kolla meddelanden bara genom att röra skärmen. Snabbare, fler megapixlar, någon kamerafunktion och ögonpausning mm. är mest irriterande eller kommer aldrig användas.

Och vilka nya funktioner har konkurrenter kommit med? Vattenresistans är inget nytt, och en lite bättre högtalare? Vad var nytt med Xperia S när den kom förra året? Galaxy S4 vinner över de andra telefonerna i klassen på kamera-kvalitet, ljudkvalitet, prestanda, minnesmängd, skärm, batteritid, storlek med mera. Sätter flera rekord samtidigt på dessa punkter. Men nä, den är inte nyskapande. Hur nyskapande har något annat släpp varit de senaste åren då?

Permalänk
Medlem

Det är ju användbart för vissa och för andra inte lika användbart, ingen tvingar dig till att köpa mobilen, dem som vill köpa mobilen är antagligen intresserade i dessa features. Så istället för att sitta i denna tråd och vara anti kan du ju starta en iPhone tråd så får du skriva lite positivt, för dem är ju så bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och vilka nya funktioner har konkurrenter kommit med? Vattenresistans är inget nytt, och en lite bättre högtalare? Vad var nytt med Xperia S när den kom förra året? Galaxy S4 vinner över de andra telefonerna i klassen på kamera-kvalitet, ljudkvalitet, prestanda, minnesmängd, skärm, batteritid, storlek med mera. Sätter flera rekord samtidigt på dessa punkter. Men nä, den är inte nyskapande. Hur nyskapande har något annat släpp varit de senaste åren då?

Det är nog brist på nyheter överlag, och då handlar det om att lägga batteritiden och pengarna på de ställen där de gör skillnad för användaren. Om du har 8mp och får välja mellan bättre bilder inomhus och mörker eller högre upplösning så kommer vi ha mest användning för det första. Det är ju inte så enkelt som att flest mp = högst kvalitet. Vattenresistens är inte nytt, men hellre det än 200Mhz extra. Och det är ovanligt i segmentet. Batteritid är däremot användbart så där är mest = bäst, OM det är väsentlig skillnad mot konkurrenterna. 3h är ingen deal-breaker.

Däremot undrar jag var ifrån du får att S4 vinner i allt, för jag hittar fan inga recensioner på några andra sidor. Det var därför jag postade länken för M3 skriver som om de har en telefon att pilla på medans ingen annan sida ens nämner att en recension är på gång. Eller har de varit på en mässa och glömt posta sin hands-on?

Edit: Skriver för långt!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Det är nog brist på nyheter överlag, och då handlar det om att lägga batteritiden och pengarna på de ställen där de gör skillnad för användaren. Om du har 8mp och får välja mellan bättre bilder inomhus och mörker eller högre upplösning så kommer vi ha mest användning för det första. Det är ju inte så enkelt som att flest mp = högst kvalitet. Vattenresistens är inte nytt, men hellre det än 200Mhz extra. Och det är ovanligt i segmentet. Batteritid är däremot användbart så där är mest = bäst, OM det är väsentlig skillnad mot konkurrenterna. 3h är ingen deal-breaker.

Däremot undrar jag var ifrån du får att S4 vinner i allt, för jag hittar fan inga recensioner på några andra sidor. Det var därför jag postade länken för M3 skriver som om de har en telefon att pilla på medans ingen annan sida ens nämner att en recension är på gång. Eller har de varit på en mässa och glömt posta sin hands-on?

Edit: Skriver för långt!

Men vem bryr sig om megapixel? HTC One har ju visat att det inte spelar roll. Men Galaxy S4 tar ju bäst bilder oavsett megapixel. Och det där med störst skärm, har jag sagt att den är störst? Jag sa att den var bäst, och det på grund av oändlig kontrast, överlägsna betraktningsvinklar i kombination med att kunna köra med AdobeRGB. Bra mycket bättre än konkurrerande skärmar. Och en rad sidor har lagt upp recensioner. testat att googla? Man kan även se kameratest vs Xperia Z med mera.

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men vem bryr sig om megapixel? HTC One har ju visat att det inte spelar roll. Men Galaxy S4 tar ju bäst bilder oavsett megapixel. Och det där med störst skärm, har jag sagt att den är störst? Jag sa att den var bäst, och det på grund av oändlig kontrast, överlägsna betraktningsvinklar i kombination med att kunna köra med AdobeRGB. Bra mycket bättre än konkurrerande skärmar. Och en rad sidor har lagt upp recensioner. testat att googla? Man kan även se kameratest vs Xperia Z med mera.

Phonearena är den enda som verkar ha testat telefonen, eller kameran åtminstone, alla andra är hands-on. Enligt dem är kameran i topp, tillsammans med iPhone 5. Mycket bättre är att ta i men bra är den. Som M3 sa, Galaxy S3S hade varit en bättre benämning. Vi får se när de riktiga recensionerna kommer.

citat
Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag sa att den var bäst, och det på grund av oändlig kontrast, överlägsna betraktningsvinklar i kombination med att kunna köra med AdobeRGB. Bra mycket bättre än konkurrerande skärmar. Och en rad sidor har lagt upp recensioner.

Att den är bäst må vara din personliga åsikt men det djupgående tester som finns har ju inte rankat den högre än högkvalitativa LCD-displayer, tvärt om. Den har inte samma ljusstyrka(och går inte att göra lika mörk när du är i ett mörkt rum, alltså inte svärta utan ljusa delar), följer fortfarande inte RGB standarden lika väl, får färgskiftningar vid olika betrakningsvinklar. HTC One skärm tex är minst lika bra tekniskt sett. Om man föredrar AMOLED sen är subjektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Phonearena är den enda som verkar ha testat telefonen, eller kameran åtminstone, alla andra är hands-on. Enligt dem är kameran i topp, tillsammans med iPhone 5. Mycket bättre är att ta i men bra är den. Som M3 sa, Galaxy S3S hade varit en bättre benämning. Vi får se när de riktiga recensionerna kommer.

Men om det ska vara en S3S, ska Xperia Z då vara en Xperia VS? Iphone 5 en Iphone 4SS? Vad är det som gör att Samsung inte skulle platsa lika bra i 2013 års generation topplurar? Vad är det som gör att det är mer en 2012:a?

Skrivet av S_Z:

Att den är bäst må vara din personliga åsikt men det djupgående tester som finns har ju inte rankat den högre än högkvalitativa LCD-displayer, tvärt om. Den har inte samma ljusstyrka(och går inte att göra lika mörk när du är i ett mörkt rum, alltså inte svärta utan ljusa delar), följer fortfarande inte RGB standarden lika väl, får färgskiftningar vid olika betrakningsvinklar. HTC One skärm tex är minst lika bra tekniskt sett. Om man föredrar AMOLED sen är subjektivt.

Okej, vi värderar olika saker olika, maximal ljusstyrka är ju bra, men en AMOLED med ljusstyrkan som S4 har duger med marginal för min del.

Så visst är vissa saker subjektiva. Men jag kan fortfarande inte se vad HTC One eller Xperia Z har som gör att de är innovativare. S4:an klår dem på mycket.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Aleshi:

Men om det ska vara en S3S, ska Xperia Z då vara en Xperia VS? Iphone 5 en Iphone 4SS? Vad är det som gör att Samsung inte skulle platsa lika bra i 2013 års generation topplurar? Vad är det som gör att det är mer en 2012:a?

Okej, vi värderar olika saker olika, maximal ljusstyrka är ju bra, men en AMOLED med ljusstyrkan som S4 har duger med marginal för min del.

Så visst är vissa saker subjektiva. Men jag kan fortfarande inte se vad HTC One eller Xperia Z har som gör att de är innovativare. S4:an klår dem på mycket.

Garanterat:) Men alla får ju tycka vad de vill..

Det HTC skulle slå Samsung på är väl unibody om det nu inte ramlar isär vill säga enl. en bild på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men om det ska vara en S3S, ska Xperia Z då vara en Xperia VS? Iphone 5 en Iphone 4SS? Vad är det som gör att Samsung inte skulle platsa lika bra i 2013 års generation topplurar? Vad är det som gör att det är mer en 2012:a?

Så visst är vissa saker subjektiva. Men jag kan fortfarande inte se vad HTC One eller Xperia Z har som gör att de är innovativare. S4:an klår dem på mycket.

Det gör inte jag heller. Jag hade valt HTC One på grund av att hårdvaran är snarlik S4:an och jag föredrar HTC Ones design/materialval, inte på grund av att den skulle vara mer innovativ. Förstår inte heller hur vissa inte kan se S4 som en helt ny produkt utan en refresh bara för att den delar formspråk med föregångaren. All hårdvara är uppdaterad och förbättrad, självklart är det en helt ny modell.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Det gör inte jag heller. Jag hade valt HTC One på grund av att hårdvaran är snarlik S4:an och jag föredrar HTC Ones design/materialval, inte på grund av att den skulle vara mer innovativ. Förstår inte heller hur vissa inte kan se S4 som en helt ny produkt utan en refresh bara för att den delar formspråk med föregångaren. All hårdvara är uppdaterad och förbättrad, självklart är det en helt ny modell.

Hårdvara uppdaterad?? aaa eller hur? Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 16GB Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz, Det är typ som en S3 men lite snabbare, Medans dom andra länder har S4 GT-i9500 med Octa core (Exynos 5 Octa) den orginalla med den snabbaste CPU
Vi som kan bara få tag på en S4 Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz kanske ska välja en annan smartphone nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att den är bäst må vara din personliga åsikt men det djupgående tester som finns har ju inte rankat den högre än högkvalitativa LCD-displayer, tvärt om. Den har inte samma ljusstyrka(och går inte att göra lika mörk när du är i ett mörkt rum, alltså inte svärta utan ljusa delar), följer fortfarande inte RGB standarden lika väl, får färgskiftningar vid olika betrakningsvinklar. HTC One skärm tex är minst lika bra tekniskt sett. Om man föredrar AMOLED sen är subjektivt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.haxor&hl=sv
Går att göra så mörk man vill o spara ström eftersom det är amoled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men om det ska vara en S3S, ska Xperia Z då vara en Xperia VS? Iphone 5 en Iphone 4SS? Vad är det som gör att Samsung inte skulle platsa lika bra i 2013 års generation topplurar? Vad är det som gör att det är mer en 2012:a?

Okej, vi värderar olika saker olika, maximal ljusstyrka är ju bra, men en AMOLED med ljusstyrkan som S4 har duger med marginal för min del.

Så visst är vissa saker subjektiva. Men jag kan fortfarande inte se vad HTC One eller Xperia Z har som gör att de är innovativare. S4:an klår dem på mycket.

Den får självklart vara med i år också, den har ju i många fall snarlik hårdvara som t.ex HTC One. Men de nyheter Samsung fokuserat på, spelar i mina ögon mindre roll. S3:an var en väldigt kompetent lur så deras ribba är ju högre. Summan är att den inte har så mycket som talar för att man ska välja deras telefon mer än vetskapen att den är lite snabbare än grannens och har lite fler pixlar. Självklart är det var och ens egen åsikt, men jag för min del väljer hellre en telefon som tål lite stötar och vatten eller en kamera som gör skillnad där det räknas när resten är ganska likt i årets och förra årets lineup.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av maxishine:

Hårdvara uppdaterad?? aaa eller hur? Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 16GB Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz, Det är typ som en S3 men lite snabbare, Medans dom andra länder har S4 GT-i9500 med Octa core (Exynos 5 Octa) den orginalla med den snabbaste CPU
Vi som kan bara få tag på en S4 Snapdragon 600 Quad core 1.9ghz kanske ska välja en annan smartphone nu eller?

S4'an är långt snabbare, så varför skulle man inte kunna köpa en sån?

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914p6.php

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.