Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av XPerion:

Är intresserad av THOR Oden och undrar vad är det man får med där egentligen? När man läser så verkar som ni ändrar på specifiaktionen hela tiden och folk får inte med det som det står eran sida?

Sen hur ligger det till med garanti ärenden?

- Får man öppna burken, felsöka och endast skicka in den defekta delen vid problem.
- Eller måste man skicka in hela datorn?
- Får man byta ut delar i datorn? ex lägga till 4GB minne?
- Kommer datorn förinstallerad med Win 7 eller får man installera det själv?
- Medföljer mus/tangentbord?

Hej,

Det som står under resp. modell/dator ska stämma.
Burken kan öppnas efter konsultation med THOR Support.
Ja, det är inga problem att tex lägga till minne.
Datorn kommer förinstallerad med OS.
Mus & Tangentbord medföljer.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av BennyZ:

Fick ni inte in några Galaxy S4 eller fick ni en liten mängd? Det står fortfarande att man bara kan förhandsboka mobilen men den lanserades ju i lördags.

Hej,
Vi har för tillfället endast Galaxy S4 till de som har bokat, jag hoppas att detta ska ändras inom kort men volymerna som kommer till Sverige är fortfarande små.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

[QUOTE="CDON.COM;13475314"]Hej,
Vi har fått en ny leverans idag.
Mvh
Andreas

Hejsan!
Tack för snabbt svar men nu fungerar inte koden xY9Dha25 .
Edit: Fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har för tillfället endast Galaxy S4 till de som har bokat, jag hoppas att detta ska ändras inom kort men volymerna som kommer till Sverige är fortfarande små.
Mvh//Andreas

Det är bra För att jag har bokat Trodde ni skulle ändra Boka-knappen till en Köp-knapp

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

[QUOTE="sodnik;13475338"]

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har fått en ny leverans idag.
Mvh
Andreas

Hejsan!
Tack för snabbt svar men nu fungerar inte koden xY9Dha25 .
Edit: Fixat

Hej,
Jag har varit i kontakt med ansvarig avdelning och de har nu testkört, och de säger att koden fungerar.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som ni kanske har märkt så har jag med flera på facebook undrat hur det gick med Dead Island Riptide och dess prisfel. Hur hanterar ni detta? Tydligen har vissa fått spelet och andra, inkl. mig, inte. Ni har ju heller inte sagt något om vad som händer hädanefter?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Marelix:

Som ni kanske har märkt så har jag med flera på facebook undrat hur det gick med Dead Island Riptide och dess prisfel. Hur hanterar ni detta? Tydligen har vissa fått spelet och andra, inkl. mig, inte. Ni har ju heller inte sagt något om vad som händer hädanefter?

Hejsan,
Jag fick tag på ansvarig och de lovade att publicera ny info på Facebook inom en timme.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan.
Jag har en fråga om rabattkoder som jag inte hittat något svar på. Tänkte använda en kod på Leviathan: Warships men det fungerar inte, är det pga. att det är en download eller fungerar det inte på förhandsbokningar?

Permalänk
Medlem

hejsan cdon, vet att vi inte fick våra koder för dead island, men vart är nycklarna för andra spel man köpt tidigare?

läste att en har blivit av med alla nycklar till sina download spel, jag saknar till settlers 7 t.ex som fanns tidigare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

hejsan cdon, vet att vi inte fick våra koder för dead island, men vart är nycklarna för andra spel man köpt tidigare?

läste att en har blivit av med alla nycklar till sina download spel, jag saknar till settlers 7 t.ex som fanns tidigare.

Även jag har blivit av med alla mina nycklar, finns inga kvar på min "redownload-sida".

Så även jag undrar samma sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ConTigent:

Även jag har blivit av med alla mina nycklar, finns inga kvar på min "redownload-sida".

Så även jag undrar samma sak.

De passade väl på att gömma undan dom så vi blir tvungna att köpa nya spel

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av TGO:

Hejsan.
Jag har en fråga om rabattkoder som jag inte hittat något svar på. Tänkte använda en kod på Leviathan: Warships men det fungerar inte, är det pga. att det är en download eller fungerar det inte på förhandsbokningar?

Hejsan,
Vilken rabattkod är det du tänkt att använda? Skicka ett pm till mig så kollar jag.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Har ni slutat att sälja datorn THOR Oden? När skulle kolla det på morronen så kunde man göra det och när skulle lägga in en beställning nu, så kunde jag inte klicka vidare? Är det strul eller är det slut? Ifall slut, kommer ni erbjuda denna dator igen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av XPerion:

Hej!
Har ni slutat att sälja datorn THOR Oden? När skulle kolla det på morronen så kunde man göra det och när skulle lägga in en beställning nu, så kunde jag inte klicka vidare? Är det strul eller är det slut? Ifall slut, kommer ni erbjuda denna dator igen?

Hejsan,
Den är slut, ny version kommer inom en vecka.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Den är slut, ny version kommer inom en vecka.
Mvh//Andreas

..och våra nycklar av spel vi köpt tidigare?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpte inte dead Island men ser inga keys till spel jag köpt tidigare under mina downloads heller.
Nu vet jag inte om man ska kunna se keys efter man aktiverat dom i steam iofs, eller om dom "försvinner" efter man aktiverat i steam på något sätt.

Men ska man kunna se dom där alltid så är mina borta, ser bara manual download. Inget under produkt nyckel.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Toivo83:

hejsan cdon, vet att vi inte fick våra koder för dead island, men vart är nycklarna för andra spel man köpt tidigare?

läste att en har blivit av med alla nycklar till sina download spel, jag saknar till settlers 7 t.ex som fanns tidigare.

Skrivet av Dwightschrute:

De passade väl på att gömma undan dom så vi blir tvungna att köpa nya spel

Skrivet av Toivo83:

..och våra nycklar av spel vi köpt tidigare?

Skrivet av Nivity:

Köpte inte dead Island men ser inga keys till spel jag köpt tidigare under mina downloads heller.
Nu vet jag inte om man ska kunna se keys efter man aktiverat dom i steam iofs, eller om dom "försvinner" efter man aktiverat i steam på något sätt.

Men ska man kunna se dom där alltid så är mina borta, ser bara manual download. Inget under produkt nyckel.

Hejsan,
Jag har pratat med kundtjänst och vi har mycket riktigt tekniska problem för tillfället, de lovar dock att problemen är lösta innan dagens slut och då ska re-download fungera igen.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sodnik:

Hejsan!
Tack för snabbt svar men nu fungerar inte koden xY9Dha25 .
Edit: Fixat

Tackar så mycket för den, letade efter en pulsklocka och hade missat rabattkoden så nu sparade jag en femhundring på saker som jag ändå hade tänkt köpa!

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Förstärkaren på bilden kan inte vara den som beskrivs i texten:
http://cdon.se/hemelektronik/yamaha_yht398bl_5.1_-_black-2294...

Den på bilden har nätverksanslutning och för många anslutningar som förstärkaren i paketet, HTR-3065 saknar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av airhead:

Hej CDON

Förstärkaren på bilden kan inte vara den som beskrivs i texten:
http://cdon.se/hemelektronik/yamaha_yht398bl_5.1_-_black-2294...

Den på bilden har nätverksanslutning och för många anslutningar som förstärkaren i paketet, HTR-3065 saknar.

Hejsan,
Tack, jag har meddelat ansvarig och bilden ska nu vara ändrad.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sodnik:

Hej på dig Cdon!
Jag är i färd med att köpa en löparklocka av denna modell
http://cdon.se/sport-och-fritid/garmin/garmin-forerunner-210-...
Men tyvärr är den slut, så jag undrar när ni väntas få den i lager?
Jag är såklart sugen att köpa den med rabatten från eran kampanj på sporttillbehör som slutar 30/4. Har ni den servicen att man kan boka den och få ta del av rabatten?

Nu är inte frågan riktad enbart till dig men du kanske vet?

Köpte själv den pulsklockan och undrar om man får med något pulsband? det står inget om det på produktsidan, såg att vikten på paketet hamnade på 0.7kg och klocka + t-shirten jag köpte hamnar på knappa 200g + vikten för förpackning osv.. så visst borde det komma med ett pulsband?

Står även "• Pulsträning: registrerar hjärtslag per minut med anpassningsbara pulszoner med larm" på produktsidan så avsaknaden av information att en extra vara eventuellt behöver köpas till gör ju den informationen felaktig, om nu inget pulsband medföljer.

Smått paranoid med för mycket koffein i systemet just nu så ta mig inte för allvarligt..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Nu är inte frågan riktad enbart till dig men du kanske vet?

Köpte själv den pulsklockan och undrar om man får med något pulsband? det står inget om det på produktsidan, såg att vikten på paketet hamnade på 0.7kg och klocka + t-shirten jag köpte hamnar på knappa 200g + vikten för förpackning osv.. så visst borde det komma med ett pulsband?

Står även "• Pulsträning: registrerar hjärtslag per minut med anpassningsbara pulszoner med larm" på produktsidan så avsaknaden av information att en extra vara eventuellt behöver köpas till gör ju den informationen felaktig, om nu inget pulsband medföljer.

Smått paranoid med för mycket koffein i systemet just nu så ta mig inte för allvarligt..

Jag har inte fått klockan ännu men jag tar för givet att ett pulsband ingår.....övriga butiker har då det.

Permalänk
Skrivet av sodnik:

Jag har inte fått klockan ännu men jag tar för givet att ett pulsband ingår.....övriga butiker har då det.

Jo det kanske är så, jag blev bara lite orolig när jag läste en recension om just den klockan och han nämnde något om att det inte alltid följer med ett pulsband beroende på vart man beställer, ser nu att alla andra butiker nämner ett "premium" pulsband för samma prislapp så det stämmer nog att det följer med..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Tar det i PM.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk

15% rabatten för april

Hej CDON Andreas!

Jag tänkte precis gå in o beställa ett par varor som ni har på Sweclockers 15% rabatt för April och ser att koden inte är giltlig, då den endast gällde fram till 30 april.
Jag vill minnas att ni brukar ha rean ett par dagar in i månaden efter, ex för mars har jag för mig rean sträckte sig till 2 april osv. Har ni möjlighet att förlänga April rean till 2 maj vore jag tacksam ?

Permalänk
Medlem

Hade stora problem med att få svar på mina frågor, tog över 5 dagar att få ett svar.
Värt att tänka på om ni vill ha med dom att göra, själv kommer jag undvika CDON.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Ett inlägg som inte tillförde diskussionen något vettigt har raderats.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tar det i PM. Tack för "hjälpen".

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från OT*

Tog bort ett sidospår eftersom originalposten istället skickades i pm.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Några nya rabattkoder för Maj via Sweclockers någon ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.