Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Menar du den tile:n som går direkt till meddelanden men som egentligen är samma app som vanliga facebook, eller finns det en särskilt för chat?

Finns en särskild app för endast chatten. Kallas för Facebook Messenger, kom ut någon dag sedan. Så säg till att stänga av notifikationer/aviseringar i vanliga Facebook-appen.

Nedladdningslänken finns här:

Skrivet av Cable:
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrackFox:

Sen har ni någon bra tip på en vettig musikspelare samt en bra spelare för ljudböcker?

För ljudböcker kör jag Bard, tycker den är grym.

Permalänk
Avstängd

Köpte en Samsung skrivare idag med WiFi. Snålt av Samsung att inte ha en app till Windows Phone så man kan dutta och skriva ut eller dåligt av Microsoft att inte kunna göra det genom WiFi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Köpte en Samsung skrivare idag med WiFi. Snålt av Samsung att inte ha en app till Windows Phone så man kan dutta och skriva ut eller dåligt av Microsoft att inte kunna göra det genom WiFi.

Prova följande:
1) Koppla skrivaren till molntjänsten GoggleDrive. OneDrive och Dropbox verkar också kunna användas på något sätt.
2) Installera den här appen:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/print-now/43770b7...

De som skriver lågt betyg åt appen verkar vara folk som inte kan klura ut hur man kopplar skrivaren till molntjänsten.

EDIT: Hittade ett annat sätt också. Om din printer har möjlighet att ansluta till ett e-mailkonto kan du maila dina dokument till kontot som bifogad fil varefter printern kan skriva ut.

Permalänk
Avstängd

Klart värt 10 kr om det fungerar men eftersom vi har fler telefoner med fler MS konton så ska jag testa om det fungerar med din version 2.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ändrar i Twitter (har en 1020) så att man inte får notiser till mailen (för då signalen är densamma som mail) utan att det antingen bara poppar upp, eller någon annan variant, som gör att man antingen genom signalen eller annat hör/inser att det är en notis från just twitter som inkommit?

Edit: Jag kom tillrätta med det.

Permalänk
Medlem

Nedräkningen har börjat.
14 dagar kvar nu till Julafton.

Fasen va' nervöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nedräkningen har börjat.
14 dagar kvar nu till Julafton.

Fasen va' nervöst...

Nokia uppdaterade idag sin snabbkollsskärm för stöd till 8.1, så det är uppenbarligen något trevligt på ingång. Om flera saker som man läst ska komma, också kommer med i den updaten, så får ju luren och WP ett otroligt uppsving.

Permalänk
Avstängd

Någon som har en hint om det gäller Lumia 800 och 920 också?
8.1 till Lumia 800 hade varit smart av MS om det gick.
Då hade de lagt sig på samma nivå som Apple med att uppdatera +2 års gamla gamla lurar (med både dess nackdelar och fördelar det innebart för iPhone användarna genom åren).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Någon som har en hint om det gäller Lumia 800 och 920 också?
8.1 till Lumia 800 hade varit smart av MS om det gick.
Då hade de lagt sig på samma nivå som Apple med att uppdatera +2 års gamla gamla lurar (med både dess nackdelar och fördelar det innebart för iPhone användarna genom åren).

800 är en WP7, dom uppdateras inte längre. Så nej.

920 är en WP8, så ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här en länk till den mest kompletta changeloggen för WP8.1 hittills.
OBS, bläddra ned till inlägg nr3

Ganska mycket måste man säga.
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-1/264060-wpcentra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Här en länk till den mest kompletta changeloggen för WP8.1 hittills.
OBS, bläddra ned till inlägg nr3

Ganska mycket måste man säga.
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-1/264060-wpcentra...

Ser verkligen fram mot 8.1, hoppas på en developer preview även denna gång.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14485422']Ser verkligen fram mot 8.1, hoppas på en developer preview även denna gång.

Om du är med i dp-programmet kommer du att kunna ladda ned strax efter lanseringen som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Om du är med i dp-programmet kommer du att kunna ladda ned strax efter lanseringen som vanligt.

spännande skönt med actioncenter!Vilket datum skall det släppas?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Så om 13 dagar kan jag prata med Cortana? My life is now complete.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Så om 13 dagar kan jag prata med Cortana? My life is now complete.

Skrivet av linde:

spännande skönt med actioncenter!Vilket datum skall det släppas?

Microsoft har inte gått ut och sagt ett datum för när developer preview ska släppas. Mycket möjligt att det släpps under Build men kan lika gärna släppas några veckor efter.

Permalänk
Medlem

Nånting som MS måste fixa är IE:s stöd för responsiv webbdesign. Det börjar bli många sidor som är helt oanvändbara, därför att IE helt enkelt kapar bort högerdelen av sidan. Facebook är ett exempel (när man visar en bild), ett annat är Upworthy.

Som nummer två på IE-listan kommer att få fram en fix för mouseover-menyer. Även om det är dålig webbdesign att köra mouseover för navigering, eftersom touch-enheter egentligen inte klarar det, så är ju verkligheten som den är.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara officiellt. WP8.1 blev färdigt idag och kommer annonseras och presenteras under Build den 2 april.
Nu återstår det lite buggfixade varpå preview kommer att tryckas ut ca en vecka senare.
Daniel Rubino har kollen.
http://www.wpcentral.com/windows-phone-81-core-finished-today

Permalänk
Medlem

Försökt o söka lite, men vet inte hur man ska formulera sökningen, så jag hoppas på lite hjälp från er här inne,. Precis gått från 920 till 1020 och fått ordning på allt som jag vill ha det,. förutom en sak, på min 920 så när man swipar till apparna så är dom grupperade med första bokstaven i app namnet i toppen så man enkelt kan trycka på tex A får upp hela alfabetet o hoppa till valfri bokstav. Mitt problem är att jag inte kommer på hur man aktiverar denna funktionen och hoppades att någon här kunde hjälpa mig hitta den inställningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Försökt o söka lite, men vet inte hur man ska formulera sökningen, så jag hoppas på lite hjälp från er här inne,. Precis gått från 920 till 1020 och fått ordning på allt som jag vill ha det,. förutom en sak, på min 920 så när man swipar till apparna så är dom grupperade med första bokstaven i app namnet i toppen så man enkelt kan trycka på tex A får upp hela alfabetet o hoppa till valfri bokstav. Mitt problem är att jag inte kommer på hur man aktiverar denna funktionen och hoppades att någon här kunde hjälpa mig hitta den inställningen.

Det går inte att aktivera, det blir så automatiskt när man kommer upp i 30 appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Det går inte att aktivera, det blir så automatiskt när man kommer upp i 30 appar.

Ahh, okej det kan ju fröklara varför jag inte hittar det,. har ju haft det så i ca 1 år och bara antog att det var något jag ställt in Mycket tacksam för det snabba svaret.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Tjena på er, jag har eftersökt en lösning där man i någon form kan skydda/kryptera/låsa sin moln-lagring, OneDrive då, i mitt fall.

Vad jag läst så kommer man i kommande WP 8.1 att lösenordsskydda sina Office-dokument, vilket är ett steg på vägen.

Men så såg jag detta http://wmpoweruser.com/boxcryptor-gives-your-skydrive-some-pr...

Och jag tankade ner programmet till datorn, reggade mig, och fick ett mail med något i en zip-fil som jag inte vet vad det är.

Så som jag tolkar det så får man deltaga om man reggar sig, som betatestare, men var är app-jäkeln då? Är det den man får i mailen? Hur sjutton petar man in den i luren?

Sedan så fattar jag att ni inte kanske orkar sätta er in i hela denna processen själva, men på en höft, verkar detta vara ett bra val om man vill styra upp och linda in sin OneDrive?

Hoppas någon rackare orkar/vill sätta sig in i detta för jag är ute efter ett smidigt moln-lås.

Edit: Nu såg jag att själva reggningen gav att man blir prioriterad när själva beta-versionen släpps. Så nu fattar jag lite mer. Men man borde ju ändå kunna se i Utforskaren, i Onedrive, att datorversionen placerat sig där, kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Nånting som MS måste fixa är IE:s stöd för responsiv webbdesign. Det börjar bli många sidor som är helt oanvändbara, därför att IE helt enkelt kapar bort högerdelen av sidan. Facebook är ett exempel (när man visar en bild), ett annat är Upworthy.

Som nummer två på IE-listan kommer att få fram en fix för mouseover-menyer. Även om det är dålig webbdesign att köra mouseover för navigering, eftersom touch-enheter egentligen inte klarar det, så är ju verkligheten som den är.

För mouseover brukar det kunna fungera att hålla in tills menyn för ny flik kommer upp och sedan trycka på rätt länk i mouseovermenyn som då kommer fram, ibland..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara min mobil som tyckte det skulle bli sommartid inatt? Jag trodde jag hade försovit mig en timme, tills jag såg att alla andra klockor visade en annan tid än mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

För ljudböcker kör jag Bard, tycker den är grym.

Jag kör Digital Audio Book för ljudböcker i t.ex. mp3 utöver Audible http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/digital-audio-boo... Väldigt enkelt att synka in nya böcker via wifi och det fungerar riktigt bra. Kostar väl en tjuga eller så men är helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

Tappade min 920 i golvet igår och glasfronten sprack i "tusen bitar". Så surt också eftersom den bara var fyra månader och jag gillade den skarpt. Vill inte gärna gå tillbaka till 16 gb minne som jag hade (har) i min iPhone 4S så 925 är inget attraktivt alternativ.

Har kanske haft tur med min 4S men den har överlevt värre vurpor.

Får se vad som presenteras nästa vecka (och hur nära release de är). Känns som att ta ett väldigt steg tillbaka att köra på 4S igen.

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad Microsoft gör med sitt Windows Phone och Modern UI men nu har även Viasat tröttnat. Ingen app för något av systemen. Jag tror att utvecklarna tänker att ska vi ändå vara begränsade räcker det att trilskas på IOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Vet inte vad Microsoft gör med sitt Windows Phone och Modern UI men nu har även Viasat tröttnat. Ingen app för något av systemen. Jag tror att utvecklarna tänker att ska vi ändå vara begränsade räcker det att trilskas på IOS.

Netflix, Plex med flera lyckas ju med att strömma video så är nog inte enbart Microsofts fel utan även Viasat som inte kan få det att fungera, eller kanske bara inte vill för att de inte tycker att det är lönt. Men är väl bara att byta tjänst eller telefon då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Vet inte vad Microsoft gör med sitt Windows Phone och Modern UI men nu har även Viasat tröttnat. Ingen app för något av systemen. Jag tror att utvecklarna tänker att ska vi ändå vara begränsade räcker det att trilskas på IOS.

Tror du att det är det grafiska gränssnittet som är felet?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Nej, enligt Viasat är det den vanliga visan när företag inte vill göra appar till WP/W8 MUI, begränsningar. Vet inte vad det är för begränsningar men det har väll IOS också? Men Apple har förstås en större användarbas. Själv fattar jag inte att det är så då Apples grejer ger väldigt lite för dyr peng.