Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har alltid misstänkt att keysellers är gråzonshandlare som inte har några skrupler. Fast2play blev nyss avslöjad att inte ha det heller.
http://www.joystiq.com/2014/03/29/fast2play-reselling-steam-k...

Så man har köpt nycklar där pengarna går till välgörenhet och sedan säljer vidare? Åh nej...

Permalänk
Inaktiv

Har en fråga. I empire total war kan man inprincip hur många armer som helst. Kan man ha det i Rome 2? Kan just nu bara ha 4 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Har en fråga. I empire total war kan man inprincip hur många armer som helst. Kan man ha det i Rome 2? Kan just nu bara ha 4 ?

Det finns en begränsning hur många armeér du kan ha, beroende på storleken på ditt rike. Desto större ditt rike blir, desto fler armeér kommer du kunna ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Så man har köpt nycklar där pengarna går till välgörenhet och sedan säljer vidare? Åh nej...

Ja, de har ingen moral. Köper in massor av nycklar för lägsta pris på Humble Bundle och säljer sen vidare utan tillstånd med ett eget påslag på flera hundra procent som går rakt ner i deras giriga fickor.

Skulle aldrig handla på ett sånt skitställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja, de har ingen moral. Köper in massor av nycklar för lägsta pris på Humble Bundle och säljer sen vidare utan tillstånd med ett eget påslag på flera hundra procent som går rakt ner i deras giriga fickor.

Skulle aldrig handla på ett sånt skitställe.

Ett vinstdrivande företag som gör allt för att tjäna pengar även via kryphål, det här måste vara något alldeles unikt...

Gillar du inte G2Play så handlar du inte där, enkelt. Så lämnar vi diskussionen där.

Permalänk
Skrivet av mangemani:

expansionen kanske inte heter så, men hordes from the east, 3 till factioner att spela som:)

Nomadic tribes heter DLCn.
Provade lite grann men ska jag vara ärlig så var det så pissesvårt att jag gav upp rätt snabbt. Jag startade med en by och 1 pytteliten armé och alla runtomkring mig hade minst 2 byar och typ 10ggr mer trupper än mig..
Skall prova igen efter jag är klar med min nuvarande kampanj och efter att jag kört som Sparta en gång. Så om 150 timmar speltid kanske..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stn1337:

Det finns en begränsning hur många armeér du kan ha, beroende på storleken på ditt rike. Desto större ditt rike blir, desto fler armeér kommer du kunna ha.

Okej! Såg att jag kunda ha 6 sty nu. Vet du varför de har gjort så? Första gången jag kör rome serien så...

*Edit kan det vara för att optimera spelupplevelsen?

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Okej! Såg att jag kunda ha 6 sty nu. Vet du varför de har gjort så? Första gången jag kör rome serien så...

*Edit kan det vara för att optimera spelupplevelsen?

När man kommer lite längre in i kampanjen så är det inte alls ovanligt att ha max antal arméer med riktigt bra enheter som kostar mycket i upkeep o ändå ligga o casha in 7-10k per turn. Hade varit lite obalanserat om man hade kunnat ha 20 arméer som far omkring o skövlar allt i sin väg

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Okej! Såg att jag kunda ha 6 sty nu. Vet du varför de har gjort så? Första gången jag kör rome serien så...

*Edit kan det vara för att optimera spelupplevelsen?

Som tidigare nämnts så vill man balansera spelet, istället för att man kan mata ut arméer efter arméer så får man nu en mer realistisk balansering. Dessutom skulle detta leda till mindre "små-strider" och fler stora slag, avgörande slag. Något man lyckats lite halvt med senast jag spelade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

När man kommer lite längre in i kampanjen så är det inte alls ovanligt att ha max antal arméer med riktigt bra enheter som kostar mycket i upkeep o ändå ligga o casha in 7-10k per turn. Hade varit lite obalanserat om man hade kunnat ha 20 arméer som far omkring o skövlar allt i sin väg

Det har du rätt i!

Skrivet av stn1337:

Som tidigare nämnts så vill man balansera spelet, istället för att man kan mata ut arméer efter arméer så får man nu en mer realistisk balansering. Dessutom skulle detta leda till mindre "små-strider" och fler stora slag, avgörande slag. Något man lyckats lite halvt med senast jag spelade.

Okej tack för bra och snabbt svar!

Permalänk
Entusiast

När tror ni nästa stora patch kan tänkas komma? Skulle vilja ha en Politics & UI update nu efter Seasons & Wonders

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

När tror ni nästa stora patch kan tänkas komma? Skulle vilja ha en Politics & UI update nu efter Seasons & Wonders

Det är inte så säkert att de gör en patch för Politics innan expansionen. Vi får väl se. Jag har inte sett att de lovat något sånt i alla fall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Det är inte så säkert att de gör en patch för Politics innan expansionen. Vi får väl se. Jag har inte sett att de lovat något sånt i alla fall.

Menade att jag skulle vilja ha en sådan patch 😊
Vilken expansion snackar du om nu förresten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Menade att jag skulle vilja ha en sådan patch 😊
Vilken expansion snackar du om nu förresten?

Enligt deras mönster med DLC och fristående expansion, så lär det med all sannolikhet dyka upp en expansion till Rome 2 också.

Min gissning är något i still med Barbarian Invasions som utspelar sig i västra romarrikets söndring flera hundra år senare i tiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome:_Total_War:_Barbarian_Invas...

Vi får väl se angånde det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Enligt deras mönster med DLC och fristående expansion, så lär det med all sannolikhet dyka upp en expansion till Rome 2 också.

Min gissning är något i still med Barbarian Invasions som utspelar sig i västra romarrikets söndring flera hundra år senare i tiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome:_Total_War:_Barbarian_Invas...

Vi får väl se angånde det.

Kom en ny patch igår, dock rätt liten. Förhoppningvis får vi en content update i slutet av månaden plus en fetare patch snart Var även ett tag sedan vi fick någon större förbättring av prestandan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kommer dem fixa det här spelet, eller kommer dem övergiva det med dålig optimering och en låda buggar som alla andra Total War-spel?

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wuzu:

Kommer dem fixa det här spelet, eller kommer dem övergiva det med dålig optimering och en låda buggar som alla andra Total War-spel?

De verkar rätt bestämda med att de ska fixa det, men det är långt kvar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Krigar man bara i rome 2? Eller är det annat också?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Krigar man bara i rome 2? Eller är det annat också?

Mest krig, lite annat som forskning, stadsplanering och "politik".

I övrigt så släppte de igår en ny fraktion som gratis DLC - Getae med lite nya enheter m.m. De inkluderade även ett nytt historiskt slag - Striden vid Pydna
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Getae_and_Pydna...

De släppte också en ny betal-DLC - Pirates & Raiders med tre nya fraktioner och nya enheter m.m. De tre fraktionerna är Tylis, Ardiaei och Odrysian Kingdom (runt balkanområdet).
http://store.steampowered.com/app/273381/

De nya fraktionerna finns beskriva längst ner på sidan här:
http://wiki.totalwar.com/w/Factions

Permalänk

Hur går det med patchandet? Jag har låtit bli att köpa spelet för att det verkade så buggigt & ha så trasig AI, är det fixat?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Hur går det med patchandet? Jag har låtit bli att köpa spelet för att det verkade så buggigt & ha så trasig AI, är det fixat?

Mycket bättre nu och absolut spelbart, men det finns fortfarande problem med battle-AI:n. Är du sugen men tveksam, vänta tills grundspelet finns på rea (typ Steam sommarrea, fast den dröjer väl till juli).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Mest krig, lite annat som forskning, stadsplanering och "politik".

I övrigt så släppte de igår en ny fraktion som gratis DLC - Getae med lite nya enheter m.m. De inkluderade även ett nytt historiskt slag - Striden vid Pydna
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Getae_and_Pydna...

De släppte också en ny betal-DLC - Pirates & Raiders med tre nya fraktioner och nya enheter m.m. De tre fraktionerna är Tylis, Ardiaei och Odrysian Kingdom (runt balkanområdet).
http://store.steampowered.com/app/273381/

De nya fraktionerna finns beskriva längst ner på sidan här:
http://wiki.totalwar.com/w/Factions

Tack för svar... Finns det multiplayer också?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Tack för svar... Finns det multiplayer också?

Ja, både slag och kampanj multiplayer

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windisch:

Ja, både slag och kampanj multiplayer

Tackar för svar, tycker ni att det är värt att köpa eller inte funderar mest då på buggarna eller andra problem som näms längre bak i tråden?

Jacob

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Patch 14 finns som beta-patch nu. Släpps väl live om ett par veckor. Folk som spelat ett tag verkar väldigt nöjda med förbättringarna av Battle AI. Jag har inte testat själv än.

Patch notes:
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_14

Permalänk
Medlem

Jag körde Rome 2 vid dess release och var inte allt för nöjd med spelet. Men jag körde en omgång som Sparta i våras och tyckte att det var rejält förbättrat sen release. Jag hade riktigt kul i det faktiskt. Jag tycker det är dåligt av dem att släppa ett så ofärdigt spel. Men bra att de faktiskt tar sig tid att fixa det och inte bara låter det vara.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk

Campaign går riktigt kasst för mig. Kör på hard som Macedon. Jag är hela tiden pank och har aldrig råd med några större arméer. Alla faktioner vänder sig emot mig och jag blir attackerad från alla håll Kan knappt ens gå utanför mitt område för att försöka ta över lite ny mark för då blir jag bara attackerad från ett annat håll och jag har inte tillräckligt med arméer för att försvara alla sidor. Ingen vill ha peace treaty med mig. Strider som är jämna vinner jag nästan jämt dock.

Permalänk
Medlem

Märke en skum grej. Verkar som agenters actions är förbestämda? Jag hade en egent som gjorde en misslyckad action. Strax efter råkade jag missklicka förflyttningen för en arme, så jag laddade om senaste save och agenten misslyckades då också. Eftersom det var rätt hög chans, började jag prova ladda om filen för att se om jag kunde få agenten att lyckats. Har provat ett antal gånger nu men resultatet är alltid misslyckat. Kan förstås vara slump, men efter ett tag blir det statistiskt skumt.