Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Fick ett sådant där kraftigt batteridränage i kväll igen, trodde jag skulle slippa det med 8.1, från 70% till 21% på ett par timmar, inga appar igång, endast IE men den har jag ställt in så den inte kan köras i bakgrunden, telefonen har legat oanvänd. Någon annan som upplevt detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Windows Phone synk-appen slutat fungera på Mac OS X

Hej.

Helt plötsligt har Windows Phone programmet slutat fungera. Kör det på Mac OS X 10.9.2 Mavericks.

Det som numer händer är att jag kan starta programmet, det verkar "vara igång" men det finns inget fönster längre som kommer upp. Så programmets menylista högst upp i skärmen kan jag se när jag cmd-tabbar till programmet, samt att det ligger som ett startat program i dockan.

Jag vet inte alls varför. Det enda jag kan tänka som eventuellt har med detta att göra, utifrån när detta problem först började, är att jag uppdaterade Microsoft Word samt att jag skulle uppdatera några program i Adobe Creative Cloud där en av installationerna låste sig så jag fick starta om det.

Jag har letat på nätet efter andra med samma problem med jag hittar inget...

STOP PRESS STOP PRESS!!

Innan jag postar detta tänkte jag att jag skulle kolla App Store en sista gång. Det hade tydligen kommit en update till Windows Phone app:en så jag uppdaterade och nu verkar det fungera som det ska. Jag postar nu detta ändå utifall någon annan har samma problem och letar efter svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Fick ett sådant där kraftigt batteridränage i kväll igen, trodde jag skulle slippa det med 8.1, från 70% till 21% på ett par timmar, inga appar igång, endast IE men den har jag ställt in så den inte kan köras i bakgrunden, telefonen har legat oanvänd. Någon annan som upplevt detta?

Har även jag sjuk urladdning. Typ hela batteriet på 2 timmar utan att jag använde luren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag upplever att IE tar sjukt mycket kräm ur min 920. Det jag gjorde var att stänga ner alla flikar!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Jag upplever att IE tar sjukt mycket kräm ur min 920. Det jag gjorde var att stänga ner alla flikar!

Jo IE tycks vara en energibov just nu men jävlar vad mkt bättre det är nu.

När man ville in på sweclockers.com tidigare så var man tvungen att skriva hela adressen (om man inte hade det bland favoriter) för att sökresultaten var fulla med länkar till olika trådar på sweclockers.

Nu behöver jag bara skriva S och den fyller i resterade i adressfältet.
Sen slöar den inte ner nu som den gjorde för med mycket i historiken.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Köpte du halebop rubbet när det var 4GB?

Dubbelkolla med halebop så det är aktiverat!
Jag pratade med dom idag ang varför jag får ett sms vid 3gb som säger att jag användt all min surf vilket är fel då dom drar ner hastigheten.

Don sa att jag alltid haft 3GB, jag svarade med att det stämmer inte då jag lyckades ta 4gb erbjudandet innan dom drog av en GB. Efter lite ord mot ord så visade det sig att dom hade gjort fel i deras register och jag har nu mina 4GB som jag betalar för.

Du kan testa och se om det är korrekt för dig om du använder mer än 3gb surf.
Får du sms vid 3gb så kontakta dom. Kan också tipsa med att använda data sense som är spot on i hur mycket du användt på halebops nät.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Visa signatur

#Stinkeye

AKA Richardreferenskylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Jag har inte hittat några buggar än i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Jag har inte de där buggarna i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Jag har inte sett röken av några sådana buggar.
Har du provat att göra några "soft resets" efter det att du laddat ned programvaran?
Tre stycken efter varandra brukar rekommenderas om man inte vill göra en "hard reset".

Permalänk
Medlem

Jag har en konstigt "bugg" högra hörlur bara lägger av att fungera titt som tätt, gör jag en omstart av telefonen så verkar det funka normalt igen..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag har en konstigt "bugg" högra hörlur bara lägger av att fungera titt som tätt, gör jag en omstart av telefonen så verkar det funka normalt igen..

Ruskigt irriterande. Man får helt enkelt köra vänster och snacka som vanligt, det känns konstigt men det låter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Jag har en konstigt "bugg" högra hörlur bara lägger av att fungera titt som tätt, gör jag en omstart av telefonen så verkar det funka normalt igen..

Intressant. Sambon har samma problem på sin 720. Så antingen har de någon gemensam hårdvara som strular eller så är det en ren mjukvarugrej.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillkill:

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Finns ju en funktion som gör att telefonen går på mute om baksidan är vänd uppåt, vet inte om det påverkar larm men tänkte det kunde vara värt att nämna för o vara på den säkra sidan.

Edit: denna funktionen finns under inställningar / ljud / förbättringar delen. Ska enligt texten bara påverka ringsignalen, men man vet ju aldrig om det är någon miss då 8.1 är en developer version o inte det slutgiltiliga 8.1

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Min Lumia 920 har varit på verkstad nu en vecka och nu är den skickad till mej och jag ser dom har skrivit detta: Verkstadens arbetsbeskrivning: Reparation utfärdad på Nokias verkstad: Mainboard utbytt, notera nytt IMEI, sen står det : Ladda telefonen i en halvtimme innan ni brukar den, har dom bytt allting i den då!? utan skärmen då! varför ska jag ladda den i en halvtimme? är väl samma batteri eller!? nån som varit med om detta!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Intressant. Sambon har samma problem på sin 720. Så antingen har de någon gemensam hårdvara som strular eller så är det en ren mjukvarugrej.

Säkerligen en mjukvarubugg då detta har skett på min Lumia 920 och 925.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Säkerligen en mjukvarubugg då detta har skett på min Lumia 920 och 925.

Den är ruskigt irriterande men den uppkom färre gånger när jag började med Jays för WP, Jays5, och i 1020 existerar den inte. Men den är fasiken kvar, även med 8.1 i 920:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Den är ruskigt irriterande men den uppkom färre gånger när jag började med Jays för WP, Jays5, och i 1020 existerar den inte. Men den är fasiken kvar, även med 8.1 i 920:an.

Precis, riktigt irriterande o jobbigt, borde inte dessa "buggar" vara fixade?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Gjorde nu uppdateringen till 8.1.
Herregud vilken skillnad!

Bara grejen att ha fler appar och tiles på sin startskärm.
Använda genomskinliga tiles.
Det känns som en ny telefon nästan, först nu känner jag att "glance overview" verkligen är ett uttryck för min Nokia!
Aktivitetsgrejen när man swipar uppifrån - äntligen!

Blir nog en WP nästa gång också. Kanske ska man kolla på en större megafon!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av Rillkill:

Är det bara jag som har dem här 2 buggarna efter uppdatering till 8.1
1. Larmen funkar inte.
2. När man ska ladda så fryser telefonen och man kan inte göra något
måste gå in i kameran sen gå tillbaka för att det ska funka.

Har en lumia 920

Ta bort larmen och lägg till dem igen så kommer de att fungera

Permalänk
Inaktiv

När man uppdaterar till Windows 8.1 Developer Preview, försvinner och återställs allt man har på telefonen i nuläget?

Tänkte på appar, foton m.m

Permalänk
Skrivet av anon170340:

När man uppdaterar till Windows 8.1 Developer Preview, försvinner och återställs allt man har på telefonen i nuläget?

Tänkte på appar, foton m.m

Ja det återställs, men du har väl ändå allt på ditt Microsoft konto ifall det skulle bli något fel?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja det återställs, men du har väl ändå allt på ditt Microsoft konto ifall det skulle bli något fel?

Okej, tack för svar!

Jo men har redan ominstallerat allt en gång idag (efter att mobilen vart på service och blivit återställd) så är inte så jättesugen på att göra om det!

Permalänk
Medlem

Jag blev inte av med något över huvud taget.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

När man uppdaterar till Windows 8.1 Developer Preview, försvinner och återställs allt man har på telefonen i nuläget?

Tänkte på appar, foton m.m

Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja det återställs, men du har väl ändå allt på ditt Microsoft konto ifall det skulle bli något fel?

Fel. Ingenting återställs, allt du har på telefon kommer att finnas kvar.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Fel. Ingenting återställs, allt du har på telefon kommer att finnas kvar.

Ja men det var ju det jag menade, den återställs tills som den var innan installationen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja men det var ju det jag menade, den återställs tills som den var innan installationen

Det finns en sak som inte återställs.
Om man har blockat en massa appar från bakgrundskörning i WP8, så kommer alla dessa appar att vara oblockade igen i DP8.1.
Det i sin tur innebär att alla appar man har installerade kommer att köra i bakgrunden samtidigt, vilket i sin tur innebär att alla människor som inte är medvetna om detta kommer att klaga på en mycket sämre batteritid sedan de laddade med DP8.1.

Hur löser man detta? Jo man går in i batterisparfunktionen och blockar alla apparna igen en efter en. En sak till man skall göra är att avinstallera alla tredjeparts batteribevakare man har installerade. Ex. Battery, Battery sense, osv, dessa blir i DP8.1 märkliga batteritjuvar med plötsliga batteridräneringar som följd.

Permalänk
Medlem

Jag behövde göra om min startskärm igen, vilket man, vad jag kan minnas, alltid fått göra. Men det kan hända att till 8.1 så kunde man slippa detta genom en enkel inställning?

Eller vänta nu, 8.1 gav ju möjligheten att ha en radda tiles till, men era skärmar var intakta efter updaten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

En sak till man skall göra är att avinstallera alla tredjeparts batteribevakare man har installerade. Ex. Battery, Battery sense, osv, dessa blir i DP8.1 märkliga batteritjuvar med plötsliga batteridräneringar som följd.

Jag lydde din uppmaning och avinstallerade den enligt mig utmärkta appen Battery, för jag tror du har koll på det du säger. Men då dyker en frågar osökt upp; vilken tycker du är den bästa vägen till att snabbt kunna ha koll på batteriets %? Pilla på AC, visst, det funkar väl, om man vinner på det, men just det att kunna få så man ser i Glance, och sedan på startskärmen, hur mycket batteri som återstår, är det bara att säga hejdå till det då, eller välja, antingen det, eller bättre batteri?

Frågan är ju hur mycket bättre blir det av ex ta bort Battery? Är det marginellt så kan det nog kvitta, eller hur ser du på det?

Sedan tror jag det är på gång, att man kommer kunna se %:en bredvid batteriikonen uppe i hörnet. Antingen kommer det med Cyan, eller i 8.1.1 eller vad den kommer heta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag lydde din uppmaning och avinstallerade den enligt mig utmärkta appen Battery, för jag tror du har koll på det du säger.

Fråga 1) Men då dyker en frågar osökt upp; vilken tycker du är den bästa vägen till att snabbt kunna ha koll på batteriets %? Pilla på AC, visst, det funkar väl, om man vinner på det, men just det att kunna få så man ser i Glance, och sedan på startskärmen, hur mycket batteri som återstår, är det bara att säga hejdå till det då, eller välja, antingen det, eller bättre batteri?

Fråga 2) Frågan är ju hur mycket bättre blir det av ex ta bort Battery? Är det marginellt så kan det nog kvitta, eller hur ser du på det?

Fråga 3) Sedan tror jag det är på gång, att man kommer kunna se %:en bredvid batteriikonen uppe i hörnet. Antingen kommer det med Cyan, eller i 8.1.1 eller vad den kommer heta.

Fråga 1) Jag brukar swajpa ned från starskärmen (eller bara dra ned lite grann (en cm) beroende på vilket man föredrar) så ser man procenten. Jag har vant mig vi detta nu. Klart att det är bättre att kunna se procenten i glance, men jag har för mig att Nokia sagt att det ska komma i Cyan, vi får se.

Fråga 2) Jag hade Battery sense installerad ( har provat olika ) och tittade man i batteribevakaren så var det inte mycket den appen drog, men det hände hela tiden oförklarliga saker med dräneringen och dessa upphörde när jag avinstallerade appen. När jag installerade den igen återkom problemen ( likadant med de övriga). Så numera har jag inga batteriappar installerade och inga problem med oförklarliga dräneringar. Vet inte vad det kan bero på men misstänker reklamen, som jag tidigare tagit upp i en annan post

Fråga 3) Du har rätt där. Man skall kunna se procenten på samma rad som själva ikonen (och inte under som nu), vilket också innebär att man ska kunna se procenten i glance.