Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Min Samsung S5 lagt av! Överhettad.

Permalänk

Min Samsung S5 lagt av! Överhettad.

Telefonen har betett sig konstigt dom senaste dagarna. Den låser sig ibland, går inte att svepa eller trycka. Så man får låsa o låsa upp igen. Men igår var den riktigt bra, tills kvällen. Vi hade varit i Danmark hela dagen, då funkade den fint. På vägen hem hade jag på Google Maps för att beräkna rutten. När jag kom hem var den urladdad, så jag satte i laddaren och laddade den. När jag skulle gå och lägga mig drog jag ur den, den var då kokhet och avstängd, det riktigt brände i händerna. Provade att dra ur batteriet och i igen, men inget hände. Varit så sen dess. Hur är det möjligt egentligen? Jag har väl inte gjort något fel med den? Ska lämna in den på måndag, men ville ha lite råd från er först. Tack!!

Permalänk
Skrivet av Hollywood93:

Telefonen har betett sig konstigt dom senaste dagarna. Den låser sig ibland, går inte att svepa eller trycka. Så man får låsa o låsa upp igen. Men igår var den riktigt bra, tills kvällen. Vi hade varit i Danmark hela dagen, då funkade den fint. På vägen hem hade jag på Google Maps för att beräkna rutten. När jag kom hem var den urladdad, så jag satte i laddaren och laddade den. När jag skulle gå och lägga mig drog jag ur den, den var då kokhet och avstängd, det riktigt brände i händerna. Provade att dra ur batteriet och i igen, men inget hände. Varit så sen dess. Hur är det möjligt egentligen? Jag har väl inte gjort något fel med den? Ska lämna in den på måndag, men ville ha lite råd från er först. Tack!!

Lätt förklarat ät att samsung batterier är skit, har samma problem med med min S4:a

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Skrivet av TimHeterJag:

Lätt förklarat ät att samsung batterier är skit, har samma problem med med min S4:a

Okej inte bra! Varför gör dom så för? Gillar min S5, vill inte byta till en annan, t.ex iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Lätt förklarat ät att samsung batterier är skit, har samma problem med med min S4:a

Jasså du! Själv har vi 5 st samsung inom familjen. 2 s4:or en 3 s5:or och ingen av dom är det några som helst problem med. Varken vad gäller att dom skulle vara onormalt varma eller något annat fel. Men tja! måndags ex finns ju inom alla fabrikat, Men för det så ska man ju inte dra inte alla över en och samma kam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hollywood93:

Okej inte bra! Varför gör dom så för? Gillar min S5, vill inte byta till en annan, t.ex iPhone 5S

Varför måste man ge ett exempel på vad man INTE vill byta till?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Låter ju otroligt konstigt, har fått in S3 och S4or på jobbet med liknande problem utan att faktiskt komma fram till vad som är problemet, så min semi-professionella slutsats är att du har fått ett måndags-ex.
Lämna in skiten och va lite arg samtidigt!

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hollywood93:

Okej inte bra! Varför gör dom så för? Gillar min S5, vill inte byta till en annan, t.ex iPhone 5S

Varför måste det alltid vara Samsung eller iPhone hela tiden fattar jag inte. Finns andra märken som är lika bra. En bra telefon är t.ex. Nexus 5 eller HTC One M8.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hollywood93:

Telefonen har betett sig konstigt dom senaste dagarna. Den låser sig ibland, går inte att svepa eller trycka. Så man får låsa o låsa upp igen. Men igår var den riktigt bra, tills kvällen. Vi hade varit i Danmark hela dagen, då funkade den fint. På vägen hem hade jag på Google Maps för att beräkna rutten. När jag kom hem var den urladdad, så jag satte i laddaren och laddade den. När jag skulle gå och lägga mig drog jag ur den, den var då kokhet och avstängd, det riktigt brände i händerna. Provade att dra ur batteriet och i igen, men inget hände. Varit så sen dess. Hur är det möjligt egentligen? Jag har väl inte gjort något fel med den? Ska lämna in den på måndag, men ville ha lite råd från er först. Tack!!

Min Note 3 hade också börjat bugga lite då det hände mig, jag hade somnat med mobilen mellan kudden och sängen, hela lakanet hade märken efter det. kolla om det inte finns något program/process som gör att din CPU aldrig är i viloläge, på min var det bland annat en process vid namn Gsiff_daemon. är mobilen ny så kanske en återställning inte är så jobbig.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Skrivet av TimHeterJag:

Lätt förklarat ät att samsung batterier är skit, har samma problem med med min S4:a

Haft min S3:a i två år nu utan några problem?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hollywood93:

Telefonen har betett sig konstigt dom senaste dagarna. Den låser sig ibland, går inte att svepa eller trycka. Så man får låsa o låsa upp igen. Men igår var den riktigt bra, tills kvällen. Vi hade varit i Danmark hela dagen, då funkade den fint. På vägen hem hade jag på Google Maps för att beräkna rutten. När jag kom hem var den urladdad, så jag satte i laddaren och laddade den. När jag skulle gå och lägga mig drog jag ur den, den var då kokhet och avstängd, det riktigt brände i händerna. Provade att dra ur batteriet och i igen, men inget hände. Varit så sen dess. Hur är det möjligt egentligen? Jag har väl inte gjort något fel med den? Ska lämna in den på måndag, men ville ha lite råd från er först. Tack!!

Du kan testa låta batteriet ligga av i c:a 15-30 minuter och se om det gör skillnad. Kolla även om batteriet är svullet. Lägg det på en plan yta och se om det wobblar.

Annars är det nog en bra idé att lämna in den då den inte ska bli såpass varm.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

...och du använder usb-laddaren som medföljer hoppas jag? Finns mycket crap där ute...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERDTUBED:

Låter ju otroligt konstigt, har fått in S3 och S4or på jobbet med liknande problem utan att faktiskt komma fram till vad som är problemet, så min semi-professionella slutsats är att du har fått ett måndags-ex.
Lämna in skiten och va lite arg samtidigt!

Hur skulle det hjälpa trådskaparen att vara arg?

Permalänk
Skrivet av MrOrsh:

Hur skulle det hjälpa trådskaparen att vara arg?

Lättare att få hjälp så

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Lättare att få hjälp så

Nej. Är man 16 år så kanske man tror det.

Permalänk
Medlem

Klart de fixar detta på garantin, inget du behöver vara orolig för.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Agile:

Nej. Är man 16 år så kanske man tror det.

Jorå. Vara lite arg och bestämd hjälper mycket. Höja rösten funkar också, på rätt sätt.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf insett att beter man sig trevligt och artigt när det är befogat så är företagen mer service vänliga

Men din S5a beter sig konstigt lämna in den...

Har både en s3a och en s4a och ingen av dem strular.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jorå. Vara lite arg och bestämd hjälper mycket. Höja rösten funkar också, på rätt sätt.

Vad då hjälpa att bli arg? Klart affären kommer skicka den för reparation och skriva att kunden hävdar garanti. Sen kommer det nästan säkert bli godkänt och gå på garantin, men det avgör inte affären.

Permalänk
Avstängd

Har haft 2 stycken Samsung Galaxy telfoner. S3 blev min sista. Alla har haft små fabrikationsfel. Av en tillfällighet köpte jag en Lumia 1520 och fasiken, den tuffar på som tåget. Inga problem med GPS, plötsliga omstarter, batterier som blir varma, nödvändiga omstarter för att telefonen tappat nätet helt mm.

Lumia är en tråkig telefon men den fungerar. I alla fall den jag köpte. Och så funkar den att läsa på i full solsken.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej. Är man 16 år så kanske man tror det.

Nej du, jag har jobbat på flera olika företag och jag VET att den kund som gnäller mest också får bäst och snabbast hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nej du, jag har jobbat på flera olika företag och jag VET att den kund som gnäller mest också får bäst och snabbast hjälp.

Fast att gå in i värsta raget och slå nävarna i borden, stirra argt på den som försöker hjälpa en, skrika... Inte det du menar med arg då?
Jag tror snarare att en bättre term vore "en smula uppretad" och då kanske vi sparar några bord och vettskrämda butiksföreträden!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nej du, jag har jobbat på flera olika företag och jag VET att den kund som gnäller mest också får bäst och snabbast hjälp.

Så man ska bete sig som ett arsle så att de vill snabbt bli av med dig? Skulle du bli glad om någon kom och svor åt dig på ditt jobb så du skulle arbeta snabbare?

Permalänk
Medlem

Hade liknande trubbel med min S4 - Kokhet när man laddar den. Random omstarter som leder till att den hänger sig vid PIN-skärmen. random låsningar och man var tvungen att dra ur batteriet. Random lagg och liknande trubbel.

En dag kom jag från en tenta och hade haft den på laddning medan jag skrev - Den hade stängt av sig och vägrade starta. lämnade in på garanti och de bytte MOBO (vad jag fattade) och nu fungerar som den ska!

Så jag hoppas den pajjar på riktigt (dvs typ går inte att starta eller dyl. så nämnvärd felsökning inte krävs) så du kan lämna in den på garanti

Permalänk
Hedersmedlem

Detta låter som ett måndagsexemplar så lämna in den för felsökning. Sedan var det faktiskt så att Samsung hade batteriproblem ett tag när S4:an var ny men det kunde man oftast får utbytt gratis.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av elklazor:

Fast att gå in i värsta raget och slå nävarna i borden, stirra argt på den som försöker hjälpa en, skrika... Inte det du menar med arg då?
Jag tror snarare att en bättre term vore "en smula uppretad" och då kanske vi sparar några bord och vettskrämda butiksföreträden!

Ingen har skrivit att man ska rage'a ellerhur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har haft 2 stycken Samsung Galaxy telfoner. S3 blev min sista. Alla har haft små fabrikationsfel. Av en tillfällighet köpte jag en Lumia 1520 och fasiken, den tuffar på som tåget. Inga problem med GPS, plötsliga omstarter, batterier som blir varma, nödvändiga omstarter för att telefonen tappat nätet helt mm.

Lumia är en tråkig telefon men den fungerar. I alla fall den jag köpte. Och så funkar den att läsa på i full solsken.

Tror de problemen du listat är medvetna från Samsungs sida för jag har exakt de problemen med min S2a Ligger i hårdvaran dessutom då jag kör CyanogenMod numera och problemen består men sker inte lika ofta.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Nej du, jag har jobbat på flera olika företag och jag VET att den kund som gnäller mest också får bäst och snabbast hjälp.

Jag jobbar i butik och det är knappast den som gnäller mest som får den bästa servicen, knappt snabbast heller - om man inte verkligen vill bli av med den kunden. Jag gör betydligt mer och sträcker på goodwillen för de kunder som är sakliga och hjälpsamma.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se