Radiotjänst betalar tillbaka tv-avgift till datorägare

Permalänk
Medlem

Nu blir det översvämning i Kiruna när alla anställda på radiotjänst börjar lipa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vem var det nu som fick en snigel i ögat!

Permalänk
Medlem

Deras logik är, ni kollar på våra kanaler därför ska vi ha pengar för det. Varför kör de inte med samma princip som alla andra, betala först få produkt/tjänst senare... Jag vet att den nuvarande metoden ger dem mer pengar men den metoden borde vara olaglig. Jag kan inte måla någons hus medan de sover och sedan ringa på dörren på morgonen och be om pengar för mitt arbete...
Don't get me wrong, jag har betalat för min radiotjänst i flera år sedan jag flytta ut, jag lyssnar på P3 på väg till jobbet i bilen och kollar på SVT då och då på TV:n så jag betalar gärna för deras tjänster men deras Monsanto-metoder borde vara olagliga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta lär svida för radiotjänst som enligt dem kom som en chock men det är inte mer än rätt då de rofsat åt sig pengar de inte har rätt till.

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Finns det någon undersökning på hur många svenskar som är för tv o radioavgift?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt min beräkning fick jag fram det till ungefär 3.4 miljoner hushåll.

Permalänk
Medlem

Undrar just hur många som skulle betala 2000 om året för att få se på deras kanaler om de hade ett val.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skäggig legend

GÖTT, då kan mitt pucko till sambo få tillbaka lite pengar… hon sa gladeligen att vi hade både surfplatta och datorn när det kom in en knackerlibangare på dörren…

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Däremot är det väldigt mycket för radiotjänst om alla skulle ha ränta på pengarna de tillskansat sig...

Tyvärr får du aldrig ränta på pengar som staten eller dy., i felaktiga former har tillskansat sig. Du vet återbäring på skatten? Pengar som staten felaktigt tillskansat sig och hela tiden varit dina... Som du sedan så nådigt får tillbaka...

Det stämmer inte.

Du får ränta på ditt skattekonto. Hade ju varit riktigt dåligt om man inte hade någon ränta alls så det inte ens följer inflationen.

Aktuella räntor hittar du här:
http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligaf...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Alla som har bil måste alltså betala tv-licens då det sitter en radio i varje bil?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Måste man säga till om man ska få pengarna tillbaka eller får alla det obligatoriskt? Har sagt upp men inget ljud om återbetalning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Alla som har bil måste alltså betala tv-licens då det sitter en radio i varje bil?

Nej. Det sitter inte en TVmottagare i varje bil. Endast TVmottagare är licenspliktiga. Radiomottagare är inte avgiftsbelagda.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nej. Det sitter inte en TVmottagare i varje bil. Endast TVmottagare är licenspliktiga. Radiomottagare är inte avgiftsbelagda.

Ok, jag trodde man betalade för radion också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, jag trodde man betalade för radion också

Radio subventioneras av TV-avgiften så man skulle kunna säga att du även betalar för radio om du betalar tv-avgift. Jag har dock för mig att man betalar en separat radioavgift i Tyskland och möjligtvis även i andra europeiska länder.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robin2:

Det är nästan svårt att förstå hur det i dagens Sverige finns ett bolag som utför en självutnämnt viktig samhällstjänst som så få Svenskar faktiskt tycker är viktig. Jag ser ärligt talat hellre att SVT finansieras med reklam än att alla ska betala för något som många inte använder. Internet i allmänhet erbjuder bättre public service än vad SVT någonsin kommer kunna erbjuda. Det är knappast så befolkningen skulle bli dummare av att SVT stängdes ner. Det behövs helt enkelt inte längre. De som är ute efter kunskap sätter sig inte framför TV:n utan letar upp detta på egen hand.

Där håller jag inte med alls.
Oberoendet skulle gå förlorat om finansieringen kommer från annonser. Exempelvis hade vi inte sett någon granskning av Telias affärer förra året om Telia under denna tid hade en finansieringskampanj samtidigt som denna granskning gjordes. Granskad part får aldrig vara finansierade part i en oberoende granskning givetvis.
Det finns mycket nyheter på nätet men ganska begränsat med granskande journalistik. Det mesta är händelsenotiser som TT står för(eller andra) men det är inte på långa vägar samma sak som granskande journalistik.
Sedan är det nära nog omöjligt att sända exempelvis riksdagsdebatter i reklamTV för det ger dåliga tittarsiffror men det är ändå väldigt nyttigt i en demokrati att någon gör just detta. Eller debatten inför valet av Europas premiärminister. Sistnämnda är å andra sidan en direkt glirning åt SVT som tydligen hellre sände nå jädra datingprogram när den debatten sändes i övriga Europas statliga TVkanaler(fy SVT!).
Jag kan iaf se en stor samhällsnytta när det kommer till public service! Detta även om man själv inte tar del av alla de halvtorra sändningarna.
Men det tål ju att nämnas att nöjesdelen inte ska få vara påtvingad! Sport/nöjesevenemang ska givetvis inte vara något man måste betala för. Så de där 2000:- om året kan jag inte motivera fullt ut.

Edit: Det är kanske möjligt att utföra granskningar trots att msn är reklamfinansierad. Ska väl inte sticka under stol med att Aftonbladet har en del ordentliga avslöjanden på sin meritlista men jag litar generellt inte på deras journalistik. Där står våra public servicebolag högre på min förtroendelista iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makanmakan:

Suck... Nej, man har inte begått ett brott från Radiotjänsts sida. Man har agerat utifrån de gamla lagar och domar som funnits och det har man all rätt till att göra. Däremot om man fortsätter ta in tv-licens för just det som blivit behandlat nu, nu när en dom finns, så är det olagligt.

Förbud mot retroaktiv strafftillämpning.

https://lagen.nu/begrepp/Legalitetsprincipen - <-- Här kan du hitta det.

Det där låter helknas. Bara för att det inte finns en prejudicerande dom än (t ex om en ny lag har stiftats) betyder ju inte det att det är fritt fram att bryta mot lagen.

Förbudet mot retroaktiv strafftillämpning innebär att nya lagar inte kan tillämpas retroaktivt, vilket är irrelevant här eftersom inga nya lagar har stiftats relevanta för ämnet. Dessutom har, så vitt jag vet, inga relevanta domar på området funnits förrän nu (annars skulle nog inte HFD tagit upp målet).

Hursomhelst lär det säkert finnas någon lag som skyddar RIKAB från ansvar med tanke på hur det här landet styrs.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Inaktiv

Rätt ska vara rätt!

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Där håller jag inte med alls.
Oberoendet skulle gå förlort om finansieringen kommer från annonser. Exempelvis hade vi inte sett någon granskning av Telias affärer förra året om Telia under denna tid hade en finansieringskampanj samtidigt som denna granskning gjordes. Granskad part får aldrig vara finansierade part i en oberoende granskning givetvis.
Det finns mycket nyheter på nätet men ganska begränsat med granskande journalistik. Det mesta är händelsenotiser som TT står för(eller andra) men det är inte på långa vägar samma sak som granskande journalistik.
Sedan är det nära nog omöjligt att sända exempelvis riksdagsdebatter i reklamTV för det ger dåliga tittarsiffror men det är änså väldigt nyttigt i en demokrati att någon gör just detta. Eller debatten inför valet av eurpoas premiärminister. Sistnämna är å andra sidan en direkt glirning åt SVT som tydligen hellre sände nå jädra datingprogram när den debatten sändes i övriga europas statliga TVkanaler(fy SVT!).
Jag kan iaf se en stor samhällsnytta när det kommer till public service! Detta även om msn själv inte tar del av alla de halvtorra sändningarna.
Men det tål ju att nämnas att nöjesdelen inte ska få vara påtvingad! Sport/nöjesevenemang ska givetvis inte vara något man måste betala för. Så dedär 2000:- om året kan jag inte motivera fullt ut.

Edit: Det är kanske möjligt att utföra granskningar trots att msn är reklamfinansierad. Ska väl inte sticka under stol med att Aftonbladet har en del ordentliga avslöjanden på sin metitlista men jag litar generellt inte på deras journalistik. Där står våra public servicebolag högre på min förtroendelists iaf.

Håller med om att vi ska ha en oberoende TV- och Radiotjänst, och att detta är viktigt i ett demokratiskt samhälle. Men om det nu ska anses som en "samhällstjänst" så lägg det på skatten. Då kommer varenda arbetande kotte i Sverige att betala, avgiften kan sänkas och Radiotjänst kommer spara en massa tid och pengar. Att jaga folk för att se om det har en TV eller inte känns som något från televisionens barndom då det inte var självklart med en TV i varje hem.

Det var mina 5 cent

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nooo! Nu kommer public service bli ännu snålare >,<
Vill ha kvalitet och finkultur :/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hur blir det med utebliven ränta?

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Skrivet av Robin2:

Det är nästan svårt att förstå hur det i dagens Sverige finns ett bolag som utför en självutnämnt viktig samhällstjänst som så få Svenskar faktiskt tycker är viktig. Jag ser ärligt talat hellre att SVT finansieras med reklam än att alla ska betala för något som många inte använder. Internet i allmänhet erbjuder bättre public service än vad SVT någonsin kommer kunna erbjuda. Det är knappast så befolkningen skulle bli dummare av att SVT stängdes ner. Det behövs helt enkelt inte längre. De som är ute efter kunskap sätter sig inte framför TV:n utan letar upp detta på egen hand.

Först och främst bör väl påpekas att vid jämförelse av tittarsiffror hamnar SVTs program mycket ofta högt på listan. Att få skulle titta på SVT är därför inte sant.

När du säger att "Internet i allmänhet erbjuder bättre public service..." kanske du har missförstått betydelsen i public service. Public service-kanaler, såsom SVT, drivs i allmänhetens tjänst. Dvs. till skillnad för kommersiella kanaler, som finns till för att generera vinst till ägarna, finns public service-kanaler till för oss. För att ge oss information, underhållning osv. utan att ha passerat genom någon vinsthungrig ägares filter. Det finns få sidor på internet som skulle kunna kallas "public service", då ett vinstdrivande intresse ligger bakom de allra flesta större sidor (finns dock fåtal undantag, wikipedia t.ex.). Så att "internet" i stort erbjuder public service kan jag inte hålla med om.

Det är synd att du inte ser nyttan i public service, men som tur är finns det många i vårt land som gör det, även om de inte är så framträdande på detta forum. Man kan naturligtvis diskutera hur det ska finansieras, och dagens platta avgift är kanske inte den mest rättvisa. Att avskaffa public service, för att några är för snåla för att bidra till en så viktig samhällsfunktion som det faktiskt är, är dock verkligen ingen lösning.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Kul för de som blivit blåsta på pengarna, men fruktansvärt slöseri med skattepengar. Nu i valtider borde något parti kunna driva frågan om en public service-skatt istället. Våga vägra Radiotjänst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DukeOfUddebo:

Först och främst bör väl påpekas att vid jämförelse av tittarsiffror hamnar SVTs program mycket ofta högt på listan. Att få skulle titta på SVT är därför inte sant.

När du säger att "Internet i allmänhet erbjuder bättre public service..." kanske du har missförstått betydelsen i public service. Public service-kanaler, såsom SVT, drivs i allmänhetens tjänst. Dvs. till skillnad för kommersiella kanaler, som finns till för att generera vinst till ägarna, finns public service-kanaler till för oss. För att ge oss information, underhållning osv. utan att ha passerat genom någon vinsthungrig ägares filter. Det finns få sidor på internet som skulle kunna kallas "public service", då ett vinstdrivande intresse ligger bakom de allra flesta större sidor (finns dock fåtal undantag, wikipedia t.ex.). Så att "internet" i stort erbjuder public service kan jag inte hålla med om.

Det är synd att du inte ser nyttan i public service, men som tur är finns det många i vårt land som gör det, även om de inte är så framträdande på detta forum. Man kan naturligtvis diskutera hur det ska finansieras, och dagens platta avgift är kanske inte den mest rättvisa. Att avskaffa public service, för att några är för snåla för att bidra till en så viktig samhällsfunktion som det faktiskt är, är dock verkligen ingen lösning.

Finns väll inget som hindrar dem att drivas under en ideell organisation med icke-kommersiella mål så som många andra organisationer? Varför packa på "public service avgift" på de som redan betalar för deras kommersiella alternativ som viasat/cmore/etc.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Det är nästan svårt att förstå hur det i dagens Sverige finns ett bolag som utför en självutnämnt viktig samhällstjänst som så få Svenskar faktiskt tycker är viktig. Jag ser ärligt talat hellre att SVT finansieras med reklam än att alla ska betala för något som många inte använder. Internet i allmänhet erbjuder bättre public service än vad SVT någonsin kommer kunna erbjuda. Det är knappast så befolkningen skulle bli dummare av att SVT stängdes ner. Det behövs helt enkelt inte längre. De som är ute efter kunskap sätter sig inte framför TV:n utan letar upp detta på egen hand.

Jag håller inte med. Jag väljer svt, både webb och TV, framför alla andra nyhetsmedier då man slipper reklamen och det känns som mer professionella artiklar än, t.ex Aftonbladet och TV4.

SVT/Radiotjänst behövs fortfarande och jag betalar gärna TV-avgiften och hade utan tvekan betalat dubbla summan för att slippa att TV4 sänder halva fotbollsvm.

Dock tycker jag att det bästa hade nog varit om tv-avgiften inte var en separat avgift som man tvingades att betala utan att det dras direkt från inkomstskatten eller som en skatt på varor som används för att utnyttja tjänsterna.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Skrivet av ElonB:

Finns väll inget som hindrar dem att drivas under en ideell organisation med icke-kommersiella mål så som många andra organisationer? Varför packa på "public service avgift" på de som redan betalar för deras kommersiella alternativ som viasat/cmore/etc.

Visst är det så, frågan är dock fortfarande hur det ska finansieras. Att behöva luta sig tillbaka på bidrag från generösa människor ger ingen stabil grund att stå på. Frågan är väl egentligen av ideologisk art. Antingen vill man ha ett samhälle där viktiga samhällsfunktioner finansieras gemensamt, eller ett där var och en betalar endast vad som utnyttjas (höga skolavgifter, kostnader för sjukhusbesök osv). Jag röstar på det förstnämnda. Problemet med dagens avgift är väl att den är samma för alla, och därmed saknar den utjämnande effekten som t.ex. skatten har. Jag menar därför att en differentierad avgift är att föredra.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

justice has been served.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Anledningen till att det är en avgift och inte en skatt har också att göra med politiskt oberoende, alltså att regeringen inte ska kunna direkt styra över SVTs budget för då innebär det en möjlighet att även styra innehållet.

Kan dock tycka att en lite mer inkomstrelaterad avgift vore bättre, t.ex. för studenter, halvtidsarbetande och pensionärer. Just nu tas den dessutom per bostad och inte per person, så ensamboende personer betalar dubbel avgift jämfört med samboende par med två inkomster.

Permalänk
Medlem

Inget ont som inte för något gott med sig. Även om det såg mörkt ut en tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makanmakan:

Nu är det ju förvisso så att det finns tolkningsutrymme i alla lagar. Det är ju lite så hela systemet fungerar.. Du har en lag och sen tolkar du utifrån de grundprinciperna.

Sen är det ju faktiskt så att det här med återbetalning är lite av en gråzon. Även om domen hävdar att de är återbetalningsskyldiga så kan de som man valde att göra hävda att det fanns en annan praxis då. Vi har något som heter "förbud mot reteroaktiv strafftillämpning".

Sant men om domen nu slår fast att det från 1 början varit olaglig (blir ju det ) han överklaga ju med så undrar om dom domar innan hunnit laga kraft faktiskt

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Det är nästan svårt att förstå hur det i dagens Sverige finns ett bolag som utför en självutnämnt viktig samhällstjänst som så få Svenskar faktiskt tycker är viktig. Jag ser ärligt talat hellre att SVT finansieras med reklam än att alla ska betala för något som många inte använder. Internet i allmänhet erbjuder bättre public service än vad SVT någonsin kommer kunna erbjuda. Det är knappast så befolkningen skulle bli dummare av att SVT stängdes ner. Det behövs helt enkelt inte längre. De som är ute efter kunskap sätter sig inte framför TV:n utan letar upp detta på egen hand.

Fast även om du inte kollar på SVT idag så kommer/borde du att göra det när det handlar om saker som är viktiga för det svenska samhället. Problemet med internet är ju att alla nyhetssidor är vinklade. DN är ju extremt borgerligt och tar gärna upp saker som kommer att påverka den rikare delen av befolkningen medan istället Aftonbladet står väldigt långt till vänster och älskar att hacka på exempelvis Sverigedemokraterna.
Det finns få forum/sidor på internet som inte är vinklade.
Om man då kollar på Sveriges radio och SVT så får vi en bredare bild av samhället där alla partier kan sitta med och debattera om allt som är viktigt på lika grunder (det gäller även sverigedemokraterna vad folk än säger). Dessutom så kan inte ett regeringsskifte påverka vilken bild av Sverige som framförs.
Det finns givetvis fler saker som SVT tar upp, exempelvis program som skildrar den svenska kulturen (men även andra kulturer), något som inte många andra kanaler skulle vilja lägga pengar på (se bara på tv4 exempelvis, farmen skildrar inte den svenska landsbygden). Så om man kollar på SVT så lär man känna landet bättre men breddar också förståelsen för annat som händer runt om i världen, allt ur en relativt neutral synvinkel.
JAG upplever att många av dem som inte vill betala tv-licensen inte bryr sig så mycket om det neutrala eftersom att de redan har bildat sig en uppfattning om hur saker och ting går till och är i världen. Men om fler skulle följa med i rapport och aktuellt så kanske fler ungdomar/yngre skulle börja plugga/jobba istället för att sitta hemma och klaga, detta genom att få en bättre förståelse för vad exempelvis EU/regeringen gör. Dessutom är 2000 kr inte så mycket att betala per år om man redan har en stabil inkomst, de flesta har säkert inga problem med att bränna samma summa på godis/chips/(datordelar) osv.
Möjligen skulle jag kunna tycka att studenter och arbetslösa kunde få licensen subventionerad så att de iallafall har tillgång till det utan att känna att för mycket pengar försvinner varje månad.
Sedan kanske man (som många här) inte kollar på SVT eller lyssnar på P1, P2, P3 men då kanske man borde börja göra det ibland, allt är inte skit.

Apropå söka information på internet, informationen du får fram påverkas väldigt mycket av hur du som person formulerar din sökning. Du kan få fram information om att Hitler var en hyvens grabb eller att USA aldrig åkte in i Irak för att komma över oljetillgångar, sökningarna är helt enkelt inte bättre än personen som sitter framför tangentbordet.
DET är väl något som alla här borde förstå i och med att det är så många som sitter på det här forumet och frågar om saker som kommer upp på första googlingen.

Jag är förövrigt en 24-årig ingenjörs-student.
Haters gonna hate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:
Skrivet av DukeOfUddebo:
Skrivet av Biermann:

Men SVTs utbud hur ju endast betydelse för de som faktiskt glor på TV för public service ändamål dagarna i ända. Känner ni någon förutom era far- och mor-föräldrar som gör detta nu för tiden? Läs nyheter på telefonen istället så sparar ni båda tid och pengar. Jag har inte sett på TV hemma på tio år och har både vänner och familj som endast använder sina TV-apparater för att se på film eller spela. De som jag vet ser på TV mycket gör det endast för hjärndött "nöje", varav SVT knappast kommer på fråga.

Jag har ingenting direkt emot det SVT sänder, men även public service är ju en stor blandning av många program varav ni knappast är intresserade utav allt de sänder. Bara för att det är public service betyder det inte att allt de sänder är viktigt eller intressant. Faktum är att detta är en av anledningarna till varför jag slutade se på SVT; det är överskattat. Det finns väl knappast tillräckligt många program som sänds på SVT som intresserar er till ett värde av 2000 spänn om året? Man behöver inte vara klistrad framför TV:n i veckor för att t.ex. följa OS. Man kan faktiskt se och/eller läsa om allt om SVT sänder i efterhand utan att behöva känna sig pressad av giriga intressens "hot" mot demokratin. Dessa fanatiker behöver i allmänhet hitta något mer meningsfullt än att se på TV, oavsett vad som sänds.

Det skulle vara intressant att spendera en dag med de som faktiskt brinner för public service och som försvarar SVT så gott det kan. Vem behöver sci-fi när man kan träffa utomjordingar här i hemlandet?