Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google visar nya Android L med designkonceptet Material

Permalänk
Medlem

Hipster-animationen über alles! Jawohl!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Liknar Windows lite. men samtidigt inte...

Enkelheten från Windows, men samtidigt något eget.
Gillar utvecklingen av Android, åter igen!

Den får Utmärkt av mig!

Permalänk
Medlem

Synd att dessa tråkiga enfärgade rutor i grids har blivit på modet, tycker det är riktigt trist rent grafiskt faktiskt. Känns som en modegrej som kommer bli ute relativt snabbt.

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt, gillar det starkt! Känns ljusare och mer tilltalande än Windows är i dagsläget.

BTW... träffade snubben innan eventet någon stylist, och borde denne i så fall ha kvar jobbet? Tycker inte skägget riktigt stämmer

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Är ju inte svårare än att flasha in nån annan rom, så spela roll liksom.

Spelar väl en väldig roll iom att garantin ryker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Kul att fler företag följer Microsofts "tema"

Nej, de gör de inte. Microsofts designteam avskaffade just ordnade objekt i djupled med en lättöverskådlig representation med realtidsskuggor och animationer, till förmån för en platt yta utan kännetecken och utan stil.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

HTC har precis gått ut och lovat Android L till M7 och M8. Får se hur de utvecklar Sense för att passa ihop med den nya grafiska stilen.

Källa: https://twitter.com/htc/status/481879370135371776
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår nyttan med UI som kan skalas bättre mellan olika storlekar på Android-enheter, men jag skulle mycket hellre ha nått designat specifikt för den exakta devicen jag använder.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Är ju inte svårare än att flasha in nån annan rom, så spela roll liksom.

Spelar massa roll... Om man tex har en jobblur man inte vill roota.

Permalänk
Medlem

Märkligt att ju vassare hårdvaror vi har i datorer och telefoner desto mer utslätade och trista blir mjukvarugrafiken som vi ska hantera med dem.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Tycker att Google går i helt fel riktning med designen, om inte HTC Sense fixar detta så det ser bra ut (som det gör nu) så blir Android 4.4.2 den version jag kommer att stanna på.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barilla08:

Spelar massa roll... Om man tex har en jobblur man inte vill roota.

Spelar ju inte stor roll just därför att det är jobbluren.
Min jobbtelefon kör touchwiz, nåt jag aldrig skulle stå ut med imin privata, men who cares liksom. Har jobbmailen i den, ringer och kör jobbets egna appar. Så länge batteritiden är bra så är jag nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laban80:

Spelar väl en väldig roll iom att garantin ryker.

Jag har lämnat in flera rootade och flashade telefoner på garantiärenden...aldrig varit några problem...inte ens med Knox-flaggan triggad i en rootad och flashad galaxy s5.

En android-enhet är obrukbar utan root.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Jag har lämnat in flera rootade och flashade telefoner på garantiärenden...aldrig varit några problem...inte ens med Knox-flaggan triggad i en rootad och flashad galaxy s5.

En android-enhet är obrukbar utan root.
Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, men faktum kvarstår att garantin ryker

HTC var väldigt tydliga mot mig gällande detta trots att jag lämnade in den för ett hårdvarurelaterat fel, skickade den dock direkt till verkstaden och hade inga problem. Tycker dock det är viktigt att man är tydlig med detta, om folk inte har koll kan det bli väldigt bittert när den nya telefonen för 6000 kr slutar fungera och inte lagas då användaren rootat.

Permalänk
Medlem

Haha, var jag ensam med att dra åt mig öronen vid "alltifrån smarta klockor till fullstora skärmar"?

Ser ju tokbra ut, men kompromissröran i Windows 8 har ju verkligen gjort en misstänksam mot användargränssnitt som ska fungera på på olika sorters enheter. Man får hoppas Google lyckas leverera något användbart.

Skrivet av Laban80:

Samma här, men faktum kvarstår att garantin ryker

HTC var väldigt tydliga mot mig gällande detta trots att jag lämnade in den för ett hårdvarurelaterat fel, skickade den dock direkt till verkstaden och hade inga problem. Tycker dock det är viktigt att man är tydlig med detta, om folk inte har koll kan det bli väldigt bittert när den nya telefonen för 6000 kr slutar fungera och inte lagas då användaren rootat.

De kan skriva vad de vill i sina användaravtal, men i slutändan kan de inte helt lättvindigt neka reparation av hårdvarufel för att slutkunden modifierat telefonens mjukvara. Länk om du mot all tänkbar förmodan är intresserad av att läsa EU-direktivet som styr den saken.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

I all synnerhet om man väger in Microsofts försök till nytt gränssnitt; å andra sidan, så långt de visar sin idé påminner det en del om Microsofts senaste Windowsversion.

Skillnaden är att det förhoppningsvis fungerar. Problemet är ju att Windows miljön har man försökt anpassa i flera år nu, utan att faktiskt ta hänsyn till vad det är man anpassar. M$ la ett skal ovanpå det "riktiga" och allt var bara halvklart. I Andoid så har du denna bas redan, så det är enklare för dem att anpassa.
I Android så är apparna redan där, och det man kör, så det är en naturlig väg att gå från liten skala och upp. Men M$ behövde ju till 8.1 innan man ens kunde köra 2 appar samtidigt.

Sen kan mycket väl en Win8.1 miljö fungera, men den är oavsett två miljöer i ett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laban80:

Samma här, men faktum kvarstår att garantin ryker

HTC var väldigt tydliga mot mig gällande detta trots att jag lämnade in den för ett hårdvarurelaterat fel, skickade den dock direkt till verkstaden och hade inga problem. Tycker dock det är viktigt att man är tydlig med detta, om folk inte har koll kan det bli väldigt bittert när den nya telefonen för 6000 kr slutar fungera och inte lagas då användaren rootat.

Samsung är mer positivt inställda, de har ju inte ens låst bootloader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dom kör fortfarande med lågkontrast-design och mytery-meat.
Så... nej.

Fortfarande tror dom att man kan anställa "artister" för att fixa deras användargränssnitt, snarare än folk som faktiskt kan HCU och usability.

Nu har dom två kategorier av anställda som bygger deras saker:

* Programmerare, som kan bygga saker som funkar men som har fula eller icke existerande användarinterface.

* Artister, som ritar krumelurer i fingerfärg, som sedan tråcklas ihop hjälpligt med det programmerarna har byggt och kallas GUIs

Permalänk
Medlem

Nu var det ju bara en kort film, men usch vad tråkigt och kantigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Så när Microsoft gjorde sitt system då var/är det skit/för jävligt, men när google gör i princip samma sak, ohh vad läckert.
Är ju bara så sanslöst. Varför inte bara säga att vad och hur än Microsoft gör så kommer det alltid att vara skit.

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarglowOne:

Så när Microsoft gjorde sitt system då var/är det skit/för jävligt, men när google gör i princip samma sak, ohh vad läckert.
Är ju bara så sanslöst. Varför inte bara säga att vad och hur än Microsoft gör så kommer det alltid att vara skit.

Nejdå. Material stinker precis lika mycket. Underkänt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

För alla som gör sig en otjänst och tror att Microsoft uppfann platt design... de kopierade av ett formspråk som funnits i ett halvt sekel kallat "Swiss design".

Börja bläddra, ni hittar precis alla element Microsoft använt sig av i Modern UI bland detta med några lätta tweaks. De skapa inget, de planka det. Så först? Skitsnack. I fallet platt design är ingen av IT-bolagen först med det, återkomsten av den här trenden dök upp än tidigare i tryckt media. Sen spelar de ingen roll vad Microsoft gjorde, deras tolkning av den här designen är inte lyckad.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

De som tycker det här är en kopia av Microsoft bör skaffa glasögon eller åtminstone ett öga som snappar upp detaljer större än att det finns vissa likheter.

Ärligt talat så är det inte likt alls. Det är ett färggladare Jelly Bean med uppdaterade animationer, färger och en 3D känsla.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några inlägg som skulle kunna få tråden att spåra ur. Det är OK att komma med kritik, men undvik att krydda det med s k flamebait (se forumregel § 1.5).

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Blir svårt att sätta ett betyg efter en liten video. Hade varit kalas om de hade lagt upp ett demo där man kunde klicka sig runt. Men som första intryck tycker jag nog det liknar Windows-lurarnas design lite väl mycket. Men som med allt nytt lär man sig uppskatta ny design när man fått pilla lite med det

Får hoppas det släpper en grym telefon i samband med detta. 5:an känns lite gammal nu även om det fortfarande fungerar bra. Men inget att uppgradera sig till.

Edit.

Hittade denna video och den gav mersmak. Blir nog kalas. Inte så farligt likt windows iaf
https://www.youtube.com/watch?v=2eiCJ68GlH0

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Tycker att Google går i helt fel riktning med designen, om inte HTC Sense fixar detta så det ser bra ut (som det gör nu) så blir Android 4.4.2 den version jag kommer att stanna på.

Vad har du emot Android 4.4.4?

Permalänk
Medlem

Även Google ser vinsten i att hålla ihop ui-designen över flera olika typer av enheter. Vettigt.

Men förvånansvärt få arga kommentarer över avsaknaden av transparenta fönsterkanter och runda hörn

Permalänk
Medlem

Jag som inte har kört Android på ett par år tycker det här ser väldigt bra ut. Hoppas att det får spridning och att appar verkligen blir mer likriktade så man känner igen sig bättre.

Kanske kan bli Android igen, men man måste väl vänta tills Android L släppts och någon telefon har de för att vara safe att de verkligen kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

En android-enhet är obrukbar utan root.
Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl ändå att överdriva en smula? Rootade min gamla Android men har inte rootat min nya Nexus 5 och känner helt ärligt att det enda jag saknar från root är ad removal men reklam i gratis appar är verkligen inget som gör att jag anser telefonen som obrukbar.
Möjligt att jag hade saknat root mer på en bloatware telefon från något av de andra mobilföretagen som slänger in egna versioner av Android.

Skrivet av ubbe1:

Vad har du emot Android 4.4.4?

Tänkte precis fråga samma sak när jag såg detta

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.