Vad tycker ni om The new iPad?

Permalänk
Medlem

Jag är inne på att köpa en iPad Air.
"When to buy a mac" säger dock att man ska vara försiktig då en ny modell kan släppas relativt snart.
http://buyersguide.macrumors.com/#iPad

Är det värt att vänta eller är det lika bra att slå till nu? Tänkte ta den billigaste 16GB som nu finns för 3500:-
Inte så värst noga att ha det senaste, bara jag får något "tillräckligt bra".

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jag är inne på att köpa en iPad Air.
"When to buy a mac" säger dock att man ska vara försiktig då en ny modell kan släppas relativt snart.
http://buyersguide.macrumors.com/#iPad

Är det värt att vänta eller är det lika bra att slå till nu? Tänkte ta den billigaste 16GB som nu finns för 3500:-
Inte så värst noga att ha det senaste, bara jag får något "tillräckligt bra".

Jag använder iPad Air. Sjukt nöjd med den. Batteriet håller väldigt länge också. Jag skulle slå till nu eftersom jag tror inte nya kommande iPaden kommer bli mycket bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Jag är inne på att köpa en iPad Air.
"When to buy a mac" säger dock att man ska vara försiktig då en ny modell kan släppas relativt snart.
http://buyersguide.macrumors.com/#iPad

Är det värt att vänta eller är det lika bra att slå till nu? Tänkte ta den billigaste 16GB som nu finns för 3500:-
Inte så värst noga att ha det senaste, bara jag får något "tillräckligt bra".

Du svarade i princip på din egen fråga. Vill du vänta 2-3 månader så gör det. iPad Air är dock sjukt trevlig och 3500kr är enligt mig prisvärt. Sedan brukar ÅF sällan prisdumpa gamla generationer utan det blir oftast ganska blygsamma prisändringar.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag använder iPad Air. Sjukt nöjd med den. Batteriet håller väldigt länge också. Jag skulle slå till nu eftersom jag tror inte nya kommande iPaden kommer bli mycket bättre.

Tack!

Skrivet av hazed:

Du svarade i princip på din egen fråga. Vill du vänta 2-3 månader så gör det. iPad Air är dock sjukt trevlig och 3500kr är enligt mig prisvärt. Sedan brukar ÅF sällan prisdumpa gamla generationer utan det blir oftast ganska blygsamma prisändringar.

Tack! Det är nog så... Jag har också fått uppfattningen att en ny modell inte innebär så mycket bättre pris på den föregående.
Den nya brukar väl hamna en tusenlapp över i pris och sedan försvinner de äldre successivt.
Var mest det jag oroade mig över kanske.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på att uppdatera från 4e gen. till Air, MEN, jag störe mig något fruktansvärt på att displayen på Air känns mycket... svampigare? Den är liksom inte lika hård att trycka på som tidigare generationers. Kan inte bara vara jag som märkt detta? Vet inte vad fenomenet beror på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Är själv sugen på att uppdatera från 4e gen. till Air, MEN, jag störe mig något fruktansvärt på att displayen på Air känns mycket... svampigare? Den är liksom inte lika hård att trycka på som tidigare generationers. Kan inte bara vara jag som märkt detta? Vet inte vad fenomenet beror på.

Displayen är mjukare på Air ja. Men det är inte så mjukt att det kan gå sönder. Man vänjer sig som jag gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nej nej, men kvalitetskänslan är ju stor skillnad på pga mjukheten imho

Permalänk
Inaktiv

Tjo,

Kör idag på en iPad 4 som används (för) många timmar per dag.

Sedan övergången till iOS 8.xx men även innan dess så har den verkat slö.

Den har även börjat få problem med att den inte visar en del sidor trots att den laddat klart dem, redigera text är numera ett äventyr då menyn för kopiera etc försvinner inom en sekund och efter en tids surfande så börjar webbsidor att helt enkelt blinka(rutor som blinkar, tror det är reklambanners som fått spel).

Ni med iPad Air 2, har ni några problem med era plattor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tjo,

Kör idag på en iPad 4 som används (för) många timmar per dag.

Sedan övergången till iOS 8.xx men även innan dess så har den verkat slö.

Den har även börjat få problem med att den inte visar en del sidor trots att den laddat klart dem, redigera text är numera ett äventyr då menyn för kopiera etc försvinner inom en sekund och efter en tids surfande så börjar webbsidor att helt enkelt blinka(rutor som blinkar, tror det är reklambanners som fått spel).

Ni med iPad Air 2, har ni några problem med era plattor?

Nu har jag inte en Air 2 utan en Air, men den känns inte det minsta slö med 8.xx.
Fast jag tycker inte 3'an är farligt slö med det heller, även om det märks lite skillnad på den.

Testat återställning?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nu har jag inte en Air 2 utan en Air, men den känns inte det minsta slö med 8.xx.
Fast jag tycker inte 3'an är farligt slö med det heller, även om det märks lite skillnad på den.

Testat återställning?

Tänkte säga samma sak, en 4a ska hantera 8.x galant. Många gör dock felet att bara "uppgradera" vid nya iOS-släpp utan att någonsin totalåterställa, detta skapar gärna problem för såväl iPhones som iPads, så det är värt att testa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Nu har jag inte en Air 2 utan en Air, men den känns inte det minsta slö med 8.xx.
Fast jag tycker inte 3'an är farligt slö med det heller, även om det märks lite skillnad på den.

Testat återställning?

Skrivet av Kimball:

Tänkte säga samma sak, en 4a ska hantera 8.x galant. Många gör dock felet att bara "uppgradera" vid nya iOS-släpp utan att någonsin totalåterställa, detta skapar gärna problem för såväl iPhones som iPads, så det är värt att testa!

Tack för era svar! Det var ett tag sedan jag gjorde en återställning, får testa det igen då det kanske hjälper denna gång. Kanske har jag något gammalt bös som spökar. Om en iPad 3 funkar bra så borde min också göra det.

Edit, det hjälpte med en återställning. Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Kraschar, laddar om flikar och hänger sig Ipad Air med 1GB minne om man har mer än flik uppe när man surfar som alla gamla modeller?
Så extremt missnöjd med min gamla ipad som blev totalt obrukbar efter uppgraderingen till ios7/8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Kraschar, laddar om flikar och hänger sig Ipad Air med 1GB minne om man har mer än flik uppe när man surfar som alla gamla modeller?
Så extremt missnöjd med min gamla ipad som blev totalt obrukbar efter uppgraderingen till ios7/8.

Kraschar gör inte min iPad Air iallafall. Laddar om flikar gör iOS lite sporadiskt tycker jag, svårt att sätta fingret på när och inte.

Permalänk
Medlem

Hos mig är det så fort det är något minnesintensivt som händer. Ladda DN.se och byta flik är bara att glömma.
Byta mellan Acrobat och Safri, allt laddar om. Kan inte vara inloggad på en sida och byta flik utan att jag loggas ut. Helt hopplöst.
Ipad Air har ju visserligen 1GB, men det känns inte ens värt att betala 2500kr med andra ord om Apple inte klarar att fixa det.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Hos mig är det så fort det är något minnesintensivt som händer. Ladda DN.se och byta flik är bara att glömma.
Byta mellan Acrobat och Safri, allt laddar om. Kan inte vara inloggad på en sida och byta flik utan att jag loggas ut. Helt hopplöst.
Ipad Air har ju visserligen 1GB, men det känns inte ens värt att betala 2500kr med andra ord om Apple inte klarar att fixa det.

Vatusan Min snikiga Motorola Moto E med 1 GB ram klarar av att hålla flera flikar samtidigt. Testade DN.se och jag hade kvar de andra flikarna.. :s
Tycker det låter konstigt då iOS ska vara så mycket mer resurssnålt mot t.ex Android?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hos mig är det så fort det är något minnesintensivt som händer. Ladda DN.se och byta flik är bara att glömma.
Byta mellan Acrobat och Safri, allt laddar om. Kan inte vara inloggad på en sida och byta flik utan att jag loggas ut. Helt hopplöst.
Ipad Air har ju visserligen 1GB, men det känns inte ens värt att betala 2500kr med andra ord om Apple inte klarar att fixa det.

Upplever inte dina problem alls, att bli utloggad på en site pga att man byter flik har aldrig hänt under samma surfsession. Men du kanske ska titta på något annat helt enkelt eller vänta på nya generationen, allt kan inte passa alla.