Vad tycker ni om The new iPad?

Permalänk

personligen är jag nöjd med min. jag har dock inte haft någon av de tidigare versionerna eller någon annan platta heller för den delen så jag har inget att jämföra med.
Mycket smidig till nästan allt utom eventuellt spelande som jag överlämnar till xbox och pc.
Finns massa sköna ritpogram, musikprogram etc för den som känner sig kreativ på hobbynivå, så om du har dessa intressen.. go for it.

är precis i köptagen på en kaoss pad 3 för detta ändamål då jag tror att ipaden kommer leka bra ihop med den.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Jag köper den i nästa vecka, jäääääs!!!

Permalänk

just.. kan ju nämna att xbmc finns för ipad oxo (så länge den är jailbreakad).

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Jo självklart finns det fördelar och nackdelar med båda, är väl en smaksak. Men lagget som fanns på tegra 2 plattorna är helt borta på dom nya.

"Dom nya"? Är väl bara Transformer Prime som är ute än så länge? Jag var riktigt intresserad av Prime men valde att låta bli efter alla rapporter om strul och problem. Att ASUS kort efter valde att annonsera en ny Prime med högre upplösning gjorde ju inte saken bättre.

Det ska bli grymt spännande i slutet av året när Windows 8 kommer ut och det finns fler alternativa Android tablets. I dagsläget ser jag inte någon riktig motståndare till iPad (3). Bara att skärmen har en så grymt mycket högre upplösning än de Android surfplattor som finns är nog.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Är själv sugen på nå nytt att ha i soffan och när man reser en bit.
Har nu en Zepto lappe som är dryga 5år börjar bli less på de värma schabraket. Vart o klämt o känt på den ny paddan på elgiganten.
Skärmen är ju riktigt krispig o rapp.

Dok en sak jag stör mig på som fan är att den blir så jäkla varm o hålla i. Alltså på snett ner till vänster. Tycker det är obehagligt... Känns som att vilken minut som helst skall man få handsvett. Måst man verkligen skaffa sig ett skydd baki för att kring gå de obehagliga värmen?
Känner mig lite väl grinig över värmen.. Är det ingen annan som känner att det känns lite obehagligt varm bara genom att sitta o surfa i 3-5 min?

Permalänk
Skrivet av Wollepwn:

Är själv sugen på nå nytt att ha i soffan och när man reser en bit.
Har nu en Zepto lappe som är dryga 5år börjar bli less på de värma schabraket. Vart o klämt o känt på den ny paddan på elgiganten.
Skärmen är ju riktigt krispig o rapp.

Dok en sak jag stör mig på som fan är att den blir så jäkla varm o hålla i. Alltså på snett ner till vänster. Tycker det är obehagligt... Känns som att vilken minut som helst skall man få handsvett. Måst man verkligen skaffa sig ett skydd baki för att kring gå de obehagliga värmen?
Känner mig lite väl grinig över värmen.. Är det ingen annan som känner att det känns lite obehagligt varm bara genom att sitta o surfa i 3-5 min?

jag har min i ett case (targus vuscape tror jag det heter), så jag känner ingen värme alls.
tyckte ipaden kändes alldeles för glatt utan skal så det var det första jag åkte tillbaka till affären och köpte. man vill ju inte direkt ha den i backen första veckan.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artso:

"Dom nya"? Är väl bara Transformer Prime som är ute än så länge? Jag var riktigt intresserad av Prime men valde att låta bli efter alla rapporter om strul och problem. Att ASUS kort efter valde att annonsera en ny Prime med högre upplösning gjorde ju inte saken bättre.

Det ska bli grymt spännande i slutet av året när Windows 8 kommer ut och det finns fler alternativa Android tablets. I dagsläget ser jag inte någon riktig motståndare till iPad (3). Bara att skärmen har en så grymt mycket högre upplösning än de Android surfplattor som finns är nog.

Ja, med de nya android plattorna menade jag ju Prime och även de andra plattor som kommer med tegra 3.
Ser ingen anledning alls att behöva högre upplösning, andra kriterier ligger bra mycket högre upp på listan.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Äpple gillar det dära med flyga iväg av sig sj glatta underlaget på sina saker...
Hehe Är det värt dem extra tusenlappen för att få 3G och Agps? Iphonen kan ju funka som 3G men undrar hur länge en snart 2 år gammal ip4 håller i batteritid för det..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wollepwn:

Äpple gillar det dära med flyga iväg av sig sj glatta underlaget på sina saker...
Hehe Är det värt dem extra tusenlappen för att få 3G och Agps? Iphonen kan ju funka som 3G men undrar hur länge en snart 2 år gammal ip4 håller i batteritid för det..

Om det är "värt" det vet bara du, tjejen har inte använt 3G än förutom att testa det. Helt upp till dig.
För mig skulle det vara värt det, speciellt som jag har tråkigt som fan hem från jobbet eller om jag åkert bort där WLAN kanske inte finns.
Notera att 3an har GPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Det visste jag faktiskt inte - att doubletwist klarade video också! Trevligt!

Dock ligger Android fortfarande i lä på den fronten då t.ex. spegling, spel, youtube o.s.v. inte går att köra upp på tvn vad jag förstår. Men kanske främst då man får använda sig av iOS för att lösa detta på android!?

Skrivet av EnJoker:

Hur speglar jag plattan samt spelar upp filmer trådlöst mot tvn?
Är faktiskt genuint intresserad.

Finns redan, om du har en Asus platta kan du använda deras medskickade program, heter något i stil med myNet.
Annars finns det appar på market som funkar precis lika bra, http://www.mirrorop.com/product_Android_Sender.html.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Om det är "värt" det vet bara du, tjejen har inte använt 3G än förutom att testa det. Helt upp till dig.
För mig skulle det vara värt det, speciellt som jag har tråkigt som fan hem från jobbet eller om jag åkert bort där WLAN kanske inte finns.
Notera att 3an har GPS.

3G hade vart grymt skönt ibland. Men men man får forska vidare o vela lite.

Enligt Äpple sidan så är det "Assisted GPS".
http://www.apple.com/se/ipad/specs/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Finns redan, om du har en Asus platta kan du använda deras medskickade program, heter något i stil med myNet.
Annars finns det appar på market som funkar precis lika bra, http://www.mirrorop.com/product_Android_Sender.html.

Har en Xoom så myNet fungerar ej för mig, dessutom verkade funktionerna ej vara de jag söker efter utan snarare en fjärrkontroll för lagrad media. MirrorOp verkade se okej ut men de har ju bara stöd för ett fåtal androidmodeller och däribland ej min. Finns det något annat alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Har en Xoom så myNet fungerar ej för mig, dessutom verkade funktionerna ej vara de jag söker efter utan snarare en fjärrkontroll för lagrad media. MirrorOp verkade se okej ut men de har ju bara stöd för ett fåtal androidmodeller och däribland ej min. Finns det något annat alternativ?

Konstigt, men det ska finnas en app till från Asus som jag har på min Prime. Jag blandar ofta ihop dom med varandra, det kan vara den jag söker hehe. Har inte min prime hemma så kan inte kolla. Men MirrorOp fann jag efter en snabb googling så skulle tro att det finns mycket att finna den vägen.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Går det att ansluta genom wifi, om jag delar med mig min 3g ansluting från min Nexus S som wifihotspot??

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Går det att ansluta genom wifi, om jag delar med mig min 3g ansluting från min Nexus S som wifihotspot??

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Går det att ansluta genom wifi, om jag delar med mig min 3g ansluting från min Nexus S som wifihotspot??

I mitt tycke fungerar det ännu bättre att dela via bluetooth. Man kan ha igång det hela tiden på sin telefon, utan att det drar några stora mängder extra ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Skärmen är verkligen overkligt bra! Men vad varm den blir! Oväntat varm, nästan så man inte vill använda den på grund av hur varm den är. Särskilt i det nedre vänstra hörnet där man oftast håller handen. Hur tänkte de där... Om de ska ha varma komponenter någonstans borde de ha dem där man sällan håller handen.

Alltså, jag sitter med min nya padda flera timmar om dagen. Har absolut inte märkt av att den skulle bli varm på det vis du beskriver. Sval å fin.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den blir lite varm ja men man bränner sig inte där, dock blir laddaren rätt varm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Har en Xoom så myNet fungerar ej för mig, dessutom verkade funktionerna ej vara de jag söker efter utan snarare en fjärrkontroll för lagrad media. MirrorOp verkade se okej ut men de har ju bara stöd för ett fåtal androidmodeller och däribland ej min. Finns det något annat alternativ?

Om du lägger in xbmc remote på plattan kan du starta youtube från plattan i xbmc om du vill

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

besviken på att man inte kan använda iPaden som hotspot i Sverige

känner mig lite lurad av apple för att de fokuserat på denna funktionen så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

besviken på att man inte kan använda iPaden som hotspot i Sverige

känner mig lite lurad av apple för att de fokuserat på denna funktionen så mycket

Det är ju din teleoperatör som har spärrat det?
Klaga hos dom....

Permalänk
Medlem

Jahopp, det blev att jag sålde min Asus transformer idag till en vän som behövde en smidig dator till skolan och tänkte då att varför inte vara shysst att sälja den till henne som behöver den mer än mig:)
Får se om det blir en Ipad eller om jag tar det lite lugnt:)

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wollepwn:

Enligt Äpple sidan så är det "Assisted GPS".
http://www.apple.com/se/ipad/specs/

Ja, och Assisted GPS är ett begrepp för när en mobil pryl använder en liten snutt mobildata för snabbare få en exakt position från GPS-satelliterna. Alla GPS-försedda mobiltelefoner i hela världen har denna funktion och det är därför dom får position på nån sekund medan navigatorn du har i bilen i värsta fall kan ta nån minut på sig att kallstarta.

iPad utan 3G har (som sagt) inte heller GPS, det sitter i samma chip.

Permalänk
Medlem

Tjoo igen.
Hade tänkt jag skulle ner till våran Apple återförsäljare i stan imorgon och prata lite, men är riktigt frustrerad om hur jag ska göra.. Är inte så inne på att köpa Ipad 2 för den är billigare, utan vill man ha något så skall det ju vara den nya självklart..
Men storleken är jag tveksam över, ingen 3g modell för min del då det är absolut onödigt för mig, kär hellre wifi hotspot.

Så den stora frågan är om jag ska köpa 32gb eller 16gb..
Ex om jag har inte så värst mycket musik, brukar ha runt 500mb, max 1gb,fasst har sällan det..

Film någongång, men hade tänkt skulle streama annars:) Och hur mycket kommer apparna ta iochmed att upplösningen är så massiv?? Läst att apparna till retina har ökat med 25-30% eller liknande, men som jag förstod så var det bara dem inbyggda som man får med den, ex iMovie, tidningskiosk och liknande...
Lite hjälp tack vore riktigt tacksamt:D

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

16GB räcker långt, beror som sagt på hur många appar du installerar såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

16GB räcker långt, beror som sagt på hur många appar du installerar såklart.

Okej, jao för jag tror sällan att 3dje parts appar från appstore kommer att ligga på 200mb per stycket..
Och känns som att köper jag 32gb så kommer jag aldrig att använda så mycket ändå, hellre använda det man fått betala för än att betala massa extra som man kanske aldrig kommer att använda det utrymmet..
Men för min del är nog det mest viktigast att ha ett rejält utbud med appar, lite spel,än massor av serieavsnitt och filmer..:)

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av wangox:

Okej, jao för jag tror sällan att 3dje parts appar från appstore kommer att ligga på 200mb per stycket..
Och känns som att köper jag 32gb så kommer jag aldrig att använda så mycket ändå, hellre använda det man fått betala för än att betala massa extra som man kanske aldrig kommer att använda det utrymmet..
Men för min del är nog det mest viktigast att ha ett rejält utbud med appar, lite spel,än massor av serieavsnitt och filmer..:)

Jo precis, Jag föredrar dock att ha med mig många filmer/serier och musik när man reser bort, apparna behöver jag inte många av^^

Facebook t.ex ligger runt 23MB, VLC Streamer runt 5.5 MB, Skype 31 MB, sen har hon 5 appar över 200 MB var (Spotify på 224 MB, antagligen räcknas cache in där)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo precis, Jag föredrar dock att ha med mig många filmer/serier och musik när man reser bort, apparna behöver jag inte många av^^

Facebook t.ex ligger runt 23MB, VLC Streamer runt 5.5 MB, Skype 31 MB, sen har hon 5 appar över 200 MB var (Spotify på 224 MB, antagligen räcknas cache in där)

Okeej:) Låter ju inte allt för allvarligt:) Men då får det bli en 16GB, annars känns det som man lagt iväg nästan 1000kr extra för lite utrymme som man inte använder..
Och som jag antar finns det en hel del riktigt bra videospelare samt program som man kan streama med:D

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Tjoo igen.
Hade tänkt jag skulle ner till våran Apple återförsäljare i stan imorgon och prata lite, men är riktigt frustrerad om hur jag ska göra.. Är inte så inne på att köpa Ipad 2 för den är billigare, utan vill man ha något så skall det ju vara den nya självklart..
Men storleken är jag tveksam över, ingen 3g modell för min del då det är absolut onödigt för mig, kär hellre wifi hotspot.

Så den stora frågan är om jag ska köpa 32gb eller 16gb..
Ex om jag har inte så värst mycket musik, brukar ha runt 500mb, max 1gb,fasst har sällan det..

Film någongång, men hade tänkt skulle streama annars:) Och hur mycket kommer apparna ta iochmed att upplösningen är så massiv?? Läst att apparna till retina har ökat med 25-30% eller liknande, men som jag förstod så var det bara dem inbyggda som man får med den, ex iMovie, tidningskiosk och liknande...
Lite hjälp tack vore riktigt tacksamt:D

Jag tycker det är dummsnålt att köra på 16gb. På min transformer tar de mera grafiska spelen upp över 400mb, ska du ha filmer ligger ju dom på 700mb till några gb och är du på ressande fot finns de väl inge sätt att läsa från hårddisk. Dessutom tyckte jag att dom sa på en recention av ipad "3" att hd spelen tog väldigt mycke plats.
Känns dumt att snåla när man inte kan uppgradera.

Permalänk
Medlem

16GB är alldeles för lite, skaffar du dig appar som Real Racing tar de 1.5GB

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE