Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Bam! Kunde inte motstå Elgigantens erbjudande på 930. #spontanköp

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Videosamtal

Någon som vet varför det inte finns videosamtal med tex Line och WhatsApp i WP8.1?

Permalänk
Skrivet av stelex:

Någon som vet varför det inte finns videosamtal med tex Line och WhatsApp i WP8.1?

Det har dom väl inte i Android och Ios versionen heller? Men röstsamtal ska ju komma enligt Whatsapp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Det har dom väl inte i Android och Ios versionen heller? Men röstsamtal ska ju komma enligt Whatsapp.

Röstsamtal finns med Line i WP. Android har både röst och videosamtal i Line ivarjefall.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Röstsamtal finns med Line i WP. Android har både röst och videosamtal i Line ivarjefall.

Okej använder inte Line men Whatsapp kommer att få röstsamtal. Det var ju tänkt att släppas under sommaren men sen har man inte hört något mer om det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Tror jag ska vänta med att köpa en ny Lumia tills Microsoft kommer ut med den nya linjen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Windows Phone någonsin kommer få stöd för Bluetooth HID? Dvs möjlighet att kunna ansluta trådlösa tangentbord, kontroller, möss etc? Så länge det inte finns kommer WP tyvärr för mig aldrig kunna bli en ersättare för Android.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på ifall det finns någon bra musikspelare till win phone? Gärna nåt liknande poweramp till android fast till win phone då

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Nån som har koll på ifall det finns någon bra musikspelare till win phone? Gärna nåt liknande poweramp till android fast till win phone då

Kan inte annat än att varmt rekommendera ModernMusic: http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/2dwpd7/modernmusic_a_fast_and_fully_featured_music/

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Ska prova den tack för tipset

EDIT: Är det bara jag eller drar win 8.1 batteri som jag vet inte vad? Jag har en Nokia 1520 och det drar massor bara på 1 dag utan att göra alltför mycket. Antar att det har pga bakgrundsaktiviteter att göra. Fast jag har det mesta avslaget.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd

Pillar man hela dagen drar alla telefoner batteri i en rasande fart. Jag laddar 3 ggr i veckan men pillar inte längre mycket. Vissa saker drar mer på Android och andra saker mer på Windows Phone. Köra Datascense med alla spärrar påslaget förlänger batteritiden mycket mer än att ha funktioner avstängda är min erfarenhet. Stänger aldrig av varken WiFi eller Bluetooth och har 2 minuter time out på skärmen och stänger av den manuellt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Förslags algoritmen i Store verkar inte vara helt spot on alltid. En av dessa är inte som de andra...

http://i.imgur.com/wEQibGM.png

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir. Haxalot:

Förslags algoritmen i Store verkar inte vara helt spot on alltid. En av dessa är inte som de andra...

http://i.imgur.com/wEQibGM.png

Hemskaste spel jag sett. Skulle tex aldrig våga spela Monster Stack 3 en sen kväll.
HD

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Haft stora problem med webläsaren som ligger i bakgrunden och suger batteriet torrt på min 920. Kan gå från 90% till 10% på ingen tid alls (några enstaka timmar), så fort battery saver kickar in så klarar den sig dagen ut. Vet inte om det är DP som är problemet eller inte, men det har gjort den oanvändbar om man inte sitter barnvakt och stänger av IE hela tiden.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Haft stora problem med webläsaren som ligger i bakgrunden och suger batteriet torrt på min 920. Kan gå från 90% till 10% på ingen tid alls (några enstaka timmar), så fort battery saver kickar in så klarar den sig dagen ut. Vet inte om det är DP som är problemet eller inte, men det har gjort den oanvändbar om man inte sitter barnvakt och stänger av IE hela tiden.

Samma för mig blir nog inte win phone nästa gång !

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Haft stora problem med webläsaren som ligger i bakgrunden och suger batteriet torrt på min 920. Kan gå från 90% till 10% på ingen tid alls (några enstaka timmar), så fort battery saver kickar in så klarar den sig dagen ut. Vet inte om det är DP som är problemet eller inte, men det har gjort den oanvändbar om man inte sitter barnvakt och stänger av IE hela tiden.

Skrivet av linde:

Samma för mig blir nog inte win phone nästa gång !

Varför tillåter ni IE att köra i bakgrunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Varför tillåter ni IE att köra i bakgrunden?

Det gör jag inte!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Varför tillåter ni IE att köra i bakgrunden?

Skrivet av linde:

Det gör jag inte!

Nähä, "samma för mig" skrev du ju, när Valium skrev att han hade problem när han kör sin IE i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Efter som ni pratar runt problemet mer än något så är det väl kanske bra & säga att man kan hindra IE att gå i bakgrunden i Batterysaving/batterisparfunktions "appen", där kan man hindra de flesta appar som kan köras i bakgrunden, hela tiden eller under batterispar, sen ställa när batterispar ska va aktivt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tellus82:

Efter som ni pratar runt problemet mer än något så är det väl kanske bra & säga att man kan hindra IE att gå i bakgrunden i Batterysaving/batterisparfunktions "appen", där kan man hindra de flesta appar som kan köras i bakgrunden, hela tiden eller under batterispar, sen ställa när batterispar ska va aktivt.

Blir att tipsa om det till min sambo som gnäller över att hon bara har 2 dagars batteritid på sin 920.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Efter som ni pratar runt problemet mer än något så är det väl kanske bra & säga att man kan hindra IE att gå i bakgrunden i Batterysaving/batterisparfunktions "appen", där kan man hindra de flesta appar som kan köras i bakgrunden, hela tiden eller under batterispar, sen ställa när batterispar ska va aktivt.

Tack för tipset. Visste inte om att man kunde ställa in enskilda appar

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har en liten fråga.
På Outlook.com har jag gjort så att jag har två olika kalendrar, En som jag döpt till Privat, och en som jag döpt till Jobb.
Så länge jag är inne på Outlook.com så är allt frid och fröjd, det går fint att lägga till olika evenemang i båda kategorier.
Men så fort jag använder kalender-appen i Windows Phone går det bara att se och skapa evenemang i den Privata kalendern.

Va gör jag fel? Vet inte vad mer jag kan skriva, Tacksam för svar!

// Pölze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Hej. Jag har en liten fråga.
På Outlook.com har jag gjort så att jag har två olika kalendrar, En som jag döpt till Privat, och en som jag döpt till Jobb.
Så länge jag är inne på Outlook.com så är allt frid och fröjd, det går fint att lägga till olika evenemang i båda kategorier.
Men så fort jag använder kalender-appen i Windows Phone går det bara att se och skapa evenemang i den Privata kalendern.

Va gör jag fel? Vet inte vad mer jag kan skriva, Tacksam för svar!

// Pölze

Ser du båda kalendrarna när du går in i Kalender-inställningarna? Är båda valda att visas?

Permalänk

Jag har ett problem när jag laddar mobilen i bilen. Det har börjat på senaste tiden att den låser sig fullständigt och man måste göra softreset för att få igång den igen. Om den låser sig igen så går den inte i gång förrän man kopplar den till datorn. Är det någon med liknande problem?
Telefonen är kopplad med BT med bilen.

(Lumia 1020 DP, blåtand och wifi i gång)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Jag har ett problem när jag laddar mobilen i bilen. Det har börjat på senaste tiden att den låser sig fullständigt och man måste göra softreset för att få igång den igen. Om den låser sig igen så går den inte i gång förrän man kopplar den till datorn. Är det någon med liknande problem?
Telefonen är kopplad med BT med bilen.

(Lumia 1020 DP, blåtand och wifi i gång)

Om möjligt prova och kör utan wifi igång, finns fler som har lite trubbel med just kombon wifi & BT.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att filma i slowmotion med lumia?Jag själv har en 920!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Beror nog en del på Iphone 6 släppet. Nästa månad kommer 830 och 730 vara med då lär dom nog återgå till att öka sina marknadsandelar igen som dom gjorde innan.
Det går långsamt framåt tyvärr vilket det nog lär göra ända fram tills som börjar marknadsföra Windows 10, då borde det öka lite mer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av linde:

Vet någon om det går att filma i slowmotion med lumia?Jag själv har en 920!

Nej inte vad jag vet, men nästa uppdatering demin kommer att erbjuda detta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Nej inte vad jag vet, men nästa uppdatering demin kommer att erbjuda detta.

Och tackar;) märkte en till sak att nu när Swedbanks app läggs ner vart det i alla fall omständigt att logga in med mobilt bankid då bankid inte startar upp själv;( suck gillar ju whindows phone men kommer upp mer o mer man stör sig på frugan och grabben tog iphone denna gång ska man behöva överge detta hur skall jag svälja min stolthet nu då när jag skrytigt så mycke om wp?;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile