Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Då har vi ett datum! Lördagen 27 december! PEPP!

Och det är i dag det!

Permalänk
Medlem

Part 2 av thé perfect road trip är avsevärt bättre än del 1 vill jag lova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tyckte avsnitten var ok. Ganska roliga här och där

Spoiler, om ni inte sett så titta inte nedan.

Men slutet, att dom blev stenade och äggade av dem. Jag tror ju definitivt att clarckson leta reda på den nummerskylten och använde den just för att jävlas

Dold text
Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Är i vanliga fall inte speciellt, överdrivet intresserad av motorprogram i stort. Men det är något speciellt med just Top Gear som jag gillar. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag gillar programmet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag är jätteintresserad av motorer och bilar i allmänhet, men topgears tester av bilarna är väll inte det roligaste. Det som gör topgear för mig är de 3 presentatörerna och deras små skämt, och pikar mot varandra och hur dom leker sig fram.
Är ju sjukt kul när dom tex testar 1500 punds Porsches

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Vad är det för efterblivna personer som bor i argentina?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Vad är det för efterblivna personer som bor i argentina?

Exakt vad syftar du på ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Jag är jätteintresserad av motorer och bilar i allmänhet, men topgears tester av bilarna är väll inte det roligaste. Det som gör topgear för mig är de 3 presentatörerna och deras små skämt, och pikar mot varandra och hur dom leker sig fram.
Är ju sjukt kul när dom tex testar 1500 punds Porsches

Det är ju verkligen bilporr på hög nivå, inte konsumentupplysning eller så. Snygga bilder på snygga bilar i vackra miljöer liksom. Sen en del roligt tjafs fram och tillbaka och så. Ganska enkelt koncept men samtidigt har ju försök att återskapa det fallit ganska platt, Top Gear USA är ju patetiskt och Australien bonnigt värre. Då var ju motorjournalen på femman bättre på sin tid.

Skrivet av Batman:

Exakt vad syftar du på ?

Det var ju argentinska nationalister som blev väldigt upprörda för att Clarkson kanske hade valt en bil med en nummerplåt som kunde anses referera till falklnadsö-kriget. Uppenbarligen skapar det starka känslor i Argentina fortfarande. Därav blev de bortjagade osv. Mobb-mentaliteten tog över ungefär som den gjorde när de var i Alabama för några år sedan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Liv&helvete:

Är i vanliga fall inte speciellt, överdrivet intresserad av motorprogram i stort. Men det är något speciellt med just Top Gear som jag gillar. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag gillar programmet.

Samma här och det beror nog på att programmet har haft väldigt lite med bilar att göra de senaste 10 åren. Från början var det ju ett vanligt bilprogram typ trafikmagasinet men efter ett par säsonger efter nylanseringen så insåg de att deras dumheter gav bättre tittarsiffror än att bara provköra och betygsätta årets uppsättning av medelstora kombibilar. Så de la mer och mer tid på att bara leka och hitta på hyss vilket gav massa tittare så de lyckades tigga till sig en större budget så de kunde leka ännu mer. Så nu är det ju bara en lekstuga där de gör vad de vill. Det är en komediserie med bilar som tema. Typ Scrubs fast med bilar istället för sjukhus. Valet av Scrubs som exempel är för övrigt medvetet eftersom det utsätts till den mest korrekta sjukhusserien som gjorts.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mellan 1977 och 2001 sände BBC ett seriöst bilprogram som hette Top Gear. Det programmet kallas nu för tiden även för Old Top Gear.

2002 startade gjorde man om programidén och den seriösa inriktningen fortsatte under namnet 5th Gear som senare bytte namn till Fifth Gear vilket ibland sänds på Discovery Channel i Sverige som Femmans Växel.

Samtidigt så startade man ett nytt underhållningsprogram som bara indirekt handlar om bilar. Det är detta program som nu för tiden sänds som Top Gear.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kalle-anka:

Mellan 1977 och 2001 sände BBC ett seriöst bilprogram som hette Top Gear. Det programmet kallas nu för tiden även för Old Top Gear.

2002 startade gjorde man om programidén och den seriösa inriktningen fortsatte under namnet 5th Gear som senare bytte namn till Fifth Gear vilket ibland sänds på Discovery Channel i Sverige som Femmans Växel.

Samtidigt så startade man ett nytt underhållningsprogram som bara indirekt handlar om bilar. Det är detta program som nu för tiden sänds som Top Gear.

Fast de första säsongerna av nya top gear var fortfarande mycket konsumentrådgivning. Det var först när de plockade in James May som det började spåra ur ordentligt. Innan dess hade de Jason Dawe som gav tips på billiga och prisvärda bilar man kunde köpa begagnat och vad man skulle tänka på när man köpte nytt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det var ju argentinska nationalister som blev väldigt upprörda för att Clarkson kanske hade valt en bil med en nummerplåt som kunde anses referera till falklnadsö-kriget. Uppenbarligen skapar det starka känslor i Argentina fortfarande. Därav blev de bortjagade osv. Mobb-mentaliteten tog över ungefär som den gjorde när de var i Alabama för några år sedan.

Bonnrövarna från Alabama var mer likt en dagisklass jämnfört med argentinarna.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Mellan 1977 och 2001 sände BBC ett seriöst bilprogram som hette Top Gear. Det programmet kallas nu för tiden även för Old Top Gear.

2002 startade gjorde man om programidén och den seriösa inriktningen fortsatte under namnet 5th Gear som senare bytte namn till Fifth Gear vilket ibland sänds på Discovery Channel i Sverige som Femmans Växel.

Samtidigt så startade man ett nytt underhållningsprogram som bara indirekt handlar om bilar. Det är detta program som nu för tiden sänds som Top Gear.

Intresseklubben antecknar.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Today it begins! S22 startar ikväll!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite smårolig serie på tiden jag faktiskt tittade på TV. Men efter fiaskot med iscensättningen mot Tesla så har jag svårt att ta dom på allvar ens på ett oallvarligt vis. Om man kan säga så.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Själv så har jag stort sett noll intresse av bilar men jag ser programmet ändå. Har varken körkort eller bil och anser att den bästa bilen är taxin. Top Gear är bra underhållning helt enkelt. Därför jag tittar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Tyckte det var lite smårolig serie på tiden jag faktiskt tittade på TV. Men efter fiaskot med iscensättningen mot Tesla så har jag svårt att ta dom på allvar ens på ett oallvarligt vis. Om man kan säga så.

Vad är det för fiasko du pratar om? Vilket avsnitt? Sen skulle jag aldrig basera ett bilköp på något av vad dom säger.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för fiasko du pratar om? Vilket avsnitt? Sen skulle jag aldrig basera ett bilköp på något av vad dom säger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_controversies#Tesla_Roa...

Man vet att det är ett bra program när kontroverserna har en egen artikel på Wikipedia...

Kortfattat så överdrev de problemen med batteritiden på Tesla väldigt mycket och Tesla blev sura. Förstår iof inte riktigt varför någon skulle ta det på så stort allvar med tanke på hur mycket tid de lagt på att säga att elbilar är skit och senare hur mycket hybrider är skit. I alla fall fram tills Porse, Ferrari och McLaren började med hybrider. Då blev det helt plötsligt bra. Det är bara att acceptera att inget de säger är vettigt. Allt är uppgjort och fejk. Det är ett rent underhållningsprogram med bilar som tema.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_controversies#Tesla_Roa...

Man vet att det är ett bra program när kontroverserna har en egen artikel på Wikipedia...

Kortfattat så överdrev de problemen med batteritiden på Tesla väldigt mycket och Tesla blev sura. Förstår iof inte riktigt varför någon skulle ta det på så stort allvar med tanke på hur mycket tid de lagt på att säga att elbilar är skit och senare hur mycket hybrider är skit. I alla fall fram tills Porse, Ferrari och McLaren började med hybrider. Då blev det helt plötsligt bra. Det är bara att acceptera att inget de säger är vettigt. Allt är uppgjort och fejk. Det är ett rent underhållningsprogram med bilar som tema.

Ja tar man deras "test" på allvar tittar man på helt fel program. Och det brukar vara uppenbart när de skojar eller om det faktiskt är någon riktig åsikt.
Roligt brukar det bli i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja tar man deras "test" på allvar tittar man på helt fel program. Och det brukar vara uppenbart när de skojar eller om det faktiskt är någon riktig åsikt.
Roligt brukar det bli i alla fall.

Bara för att man är skämtsam och oseriös behöver man inte blåljuga. De har gjort bra avsnitt i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Bara för att man är skämtsam och oseriös behöver man inte blåljuga. De har gjort bra avsnitt i alla fall.

Jag ska ta och kika på avsnittet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Det är ett rent underhållningsprogram med bilar som tema.

Precis... det är den inställningen man måste ha ifall man ska se på Top Gear. Det är inget program som sysslar med konsumentvägledning/rådgivning.

Vissa saker är dock deras egna genuina åsikter och tankar.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den nya säsongen?

Verkar väldigt lovande tycker jag, rent innehålls- och nöjesmässigt. Men jag kan inte komma ifrån tanken att de börjar bli lite till åren, speciellt Clarkson.

Kan varmt rekommendera att titta på den här live-streamen där de går igenom den kommande säsongen och lite annat.

Permalänk
Avstängd

Såg första av s22, fasen va gamla dom har blivit, hammond måste ju färga håret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Såg första av s22, fasen va gamla dom har blivit, hammond måste ju färga håret.

Glöm inte bleka tänderna också:D
Tyckte första avsnittet var riktigt roligt, svävaren såg ju helt omöjlig ut att kontrollera till och från.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

nog börjar de bli lite gammla nu, men fortfarande rolgit att kolla på när de gör bort sig / skojjar runt.

gillar också att det skulle bli 10 avsnitt (11 med special avsnittet?), så man får lite att se ifram mot.

Permalänk
Medlem

Skönt att dom skrivit på för 3 år till
http://www.theladbible.com/articles/top-gear-is-set-for-a-new...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Clarkson avstängd och resten av säsongen är inställd efter han hamnat i bråk med en producent

http://www.telegraph.co.uk/news/celebritynews/11463383/Jeremy...

Dessutom kan Top Gear vara i fara. Eller det beror på hur mycket sanning det ligger i ryktet.

Citat:

It has also emerged that the three presenters could walk away from Top Gear before the BBC's investigation into Clarkson's behaviour is concluded, as their contracts expire at the the end of this month and they have not yet signed new three-year deals that were expected to be completed within days.

Although the BBC owns the rights to Top Gear, Sky has made repeated attempts to lure Clarkson and his co-presenters James May and Richard Hammond to the channel to make a new motoring show, and there is speculation Clarkson may now decide the time is right to move on.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Clarkson avstängd och resten av säsongen är inställd efter han hamnat i bråk med en producent

http://www.telegraph.co.uk/news/celebritynews/11463383/Jeremy...

Dessutom kan Top Gear vara i fara. Eller det beror på hur mycket sanning det ligger i ryktet.

. Han talar ju illa om argentinare pga att de bråkade lite nu anfaller han själv folk. Men Vi får de om det är sant eller inte. Hoppas på att de fortfortsätter. Annars kommer de ta in 3 nya och då blir det som top gear us eller Australien.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

. Han talar ju illa om argentinare pga att de bråkade lite nu anfaller han själv folk. Men Vi får de om det är sant eller inte. Hoppas på att de fortfortsätter. Annars kommer de ta in 3 nya och då blir det som top gear us eller Australien.

Skulle det ske kan dom lika gärna lägga ner programmet. Top Gear är inget utan trion Jeremy, James och Richard.

https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson
Snart redan uppe i 500k underskrifter.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |