Permalänk
Medlem

Har varit i Japan ett halvår och haft nada koll på vilka spel som kommit men upptäckte att detta släpptes nyss. Verkar ju rent spontant tokigt roligt, men vilken nivå måste man spela på? Är det att förvänta sig att man ska lira det som ett MMO för att komma någon vart eller kan man småspela lite då och då? Är det kul att spela utan joystick eller är det som bilspel utan ratt, d.v.s. urtråkigt?

Hur jämför detta sig i teorin mot kommande Star Citizen? Har ingen historia med Elite-spelen men de verkar ju hyllade för vad de var. Haft många fina minnen med gamla rymdspel som X-wing Vs. Tie-fighter och dylikt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Har varit i Japan ett halvår och haft nada koll på vilka spel som kommit men upptäckte att detta släpptes nyss. Verkar ju rent spontant tokigt roligt, men vilken nivå måste man spela på? Är det att förvänta sig att man ska lira det som ett MMO för att komma någon vart eller kan man småspela lite då och då? Är det kul att spela utan joystick eller är det som bilspel utan ratt, d.v.s. urtråkigt?

Hur jämför detta sig i teorin mot kommande Star Citizen? Har ingen historia med Elite-spelen men de verkar ju hyllade för vad de var. Haft många fina minnen med gamla rymdspel som X-wing Vs. Tie-fighter och dylikt dock.

Tycker inte riktigt det uppfyller alla kriterier för att vara ett MMO... Man stöter sällan på andra personer när man är ute och åker, och om man gör det så finns det inte så mycket man kan göra med dem om de inte är efterlysta.

Man kan inte skicka pengar eller trada med andra spelare heller.

Tycker också det är svårt att skapa party med kompisar och det är ganska ofta man råkar ut för instansproblem och man inte kan se varandra.

Elite är fortfarande ett skitkul spel och det finns ganska mycket att göra redan nu. Det jag ser fram emot mest är de framtida uppdateringarna då de kommer lägga till avatarer och möjligheten att gå runt på rymdstationerna etc. Förhoppningsvis kommer de också lägga till player-trading och annat kul.

EDIT: Ja, Elite går jättebra att spela med mus + tangentbord

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Har varit i Japan ett halvår och haft nada koll på vilka spel som kommit men upptäckte att detta släpptes nyss. Verkar ju rent spontant tokigt roligt, men vilken nivå måste man spela på? Är det att förvänta sig att man ska lira det som ett MMO för att komma någon vart eller kan man småspela lite då och då? Är det kul att spela utan joystick eller är det som bilspel utan ratt, d.v.s. urtråkigt?

Hur jämför detta sig i teorin mot kommande Star Citizen? Har ingen historia med Elite-spelen men de verkar ju hyllade för vad de var. Haft många fina minnen med gamla rymdspel som X-wing Vs. Tie-fighter och dylikt dock.

Star Citizen och Elite har ju ganska lika mål i slutändan. Star citizen är dock mer inriktat mot det visuella och tekniska hållet, medan det känns som att Elite ska vara hyffsat lätt att plocka upp och köra, med både fördelar och nackdelar. Elite Världen är ju bra mycket större än vad starcitizen kommer vara.

Med det är vad Elite och Star Citizen "vill" bli.
Som det är nu är Elite hyffsat okomplett, det finns inte så mycket att göra annat än att grinda cash och göra quests. Man kan ju också ut och Explora, men världen blir ganska tråkig efter att man sett "de coola" stjärnorna. Det lär bli ändring när vi får in lite mer content, så som Aliens och mer Planetary interaction.

Det är svårt att jämföra Elite ocxh Star Citizen, för båda är på såpass orfärdiga stadier, Själv tycker jag Star Citizen kan bli mycket häftigare och roligare, men det är ju väldigt mycket i teorin just nu.

Elite är underhållande, krävs lite mer för att det ska fungera långvarigt dock!.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Jag var ute och jagade lite wanted NPC. Helt plötsligt kommer en annan spelare framför mig och jag råkar dra iväg en salva som träffar hen. Jag blir wanted av Federation, men tänker att jag kan fixa det sen för jag läste nånstans att man kan åka till en rymdstation och betala av det. Jag fortsätter jaga NPC, men efter ett tag råkar jag träffa en ny spelare. 200cr bounty på mig. Åker till en Federation rymdstation, får permission att docka, flyger in, men precis när jag ska landa så skjuter stationen sönder mig.
Går det inte att betala av sin wanted i den superpower som man är wanted av?

Permalänk
Medlem

Inga problem alls att betala sina böter,antagligen så gjorde du nått annat fel när du skulle landa
Vådaskjuta npc securityships händer ju titt som tätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Någon som sitter inne på en schysst traderoute med vanligt goods så man kan börja bulk tradea när man fått Type 6'an? Vill gärna ha 1k plus / T åt båda hållen, finns det inte så naturligtvis så mycket som möjligt.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Någon som sitter inne på en schysst traderoute med vanligt goods så man kan börja bulk tradea när man fått Type 6'an? Vill gärna ha 1k plus / T åt båda hållen, finns det inte så naturligtvis så mycket som möjligt.

Kolla igenom Aymifa, brukar finnas lite roliga trades mellan aymifa och nära station (under 15ly). Titta igenom på elitetrader

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för vapenconfigs på era "Bountyhunter" skepp , jag kör nu med min Viper med 2 gimballed Burstlasers och 2 gimballed multicannons för att rippa hål i skeppet när sköldarna är nere
Enda jag inte riktigt gillar är att man måste in och reloada i tid och otid och funderar på lasers all the way

Kan 4 gimballed Beamlasers göra susen ?
Har provat å köra Cannons .... coolt men väldigt för lite ammo till dom
Nån som kört/testat missiler ?

//Edit .... tog mig råd att införskaffa 4 gimballed Beamlasers .... säger bara ... jisses ... smälter skepp på löpande band , har även uppgraderat Powerplant och Distrubuatorn , plockar en shielded Eagle på nolltid , största problemet är väll att massa security/clean ships korsar strålen och gör mig wanted titt som tätt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Vad kör ni med för vapenconfigs på era "Bountyhunter" skepp , jag kör nu med min Viper med 2 gimballed Burstlasers och 2 gimballed multicannons för att rippa hål i skeppet när sköldarna är nere
Enda jag inte riktigt gillar är att man måste in och reloada i tid och otid och funderar på lasers all the way

Kan 4 gimballed Beamlasers göra susen ?
Har provat å köra Cannons .... coolt men väldigt för lite ammo till dom
Nån som kört/testat missiler ?

//Edit .... tog mig råd att införskaffa 4 gimballed Beamlasers .... säger bara ... jisses ... smälter skepp på löpande band , har även uppgraderat Powerplant och Distrubuatorn , plockar en shielded Eagle på nolltid , största problemet är väll att massa security/clean ships korsar strålen och gör mig wanted titt som tätt

Viper med 2st beamlasers + 2st cannons. Ej gimballed.
Tar ner mindre skepp med laservapen. Sparar ammo för kanoner till Anacondas. Oftast iaf :). Räcker gott och väl. Kanoner är bra på medel/kort avstånd mot skepp utan sköld.

Har testat med missiler samt fragment kanoner men missiler är dyra och kanonerna är värdelösa på allt annat än point blank range.

Suger inte 4 beam lasers massa energi?

Permalänk
Medlem

joupp , går massa kräm , så uppgradering av powerplant e nästan ett måste
fördelen med gimballed beams är att man beamar nästan kontirnuerligt bara man har fienden någelunda framför sig , förlusten i dmg e försumbar .... å beams som ligger på å fräser plockar shieldsen huuuuur snabbt som helst
trodde jag skulle overheata på nolltid , men dom är svalare än jag trodde

nu kraschade jag igår å torskade massa intjänad bounty å har lite skral kassa (igen) ... men ska pröva med 2 gimball beam (för shields) å 2 gimballed railguns för att mosa på ... men railsguns har såååå klent med ammo

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

1.04 släppt
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=94724

Citat:

- If a station somehow loses it's parent then move it to another body so players at that station can load
- Prevent inconsistencies between client and server in which parts of a sector are and are not occupied
- Some fixes to meta-data that were being disguised by an issue with inconsistent generation
- When deciding if we should go hostile to a faction we just shot, consider whether the target has a local bounty rather than a bounty with their own faction. Prevent people being attacked by the police after attack nearby wanted targets
- Fix only the first consequence being applied to the universe state when completing a mission
- Set killer before we do ship death - fixes problem with players not getting bounties or reputation when they kill other players by breaking critical modules
- Reduce likelihood of server disconnects from stellar forge server queries
- Fix mouse control if galaxy map opened with key binding when in outfitting
- Updated exoplanets Kepler 438 b and 442 b
- Add produced by and consumbed by information to all trade goods (except rares)
- Telemetry added to try and figure out why some machines are failing to load resource files
- Remove the terraforming data for Pareco system causing an assert
- Fix packet loss statistics
- Use the correct absolute magnitude in bolometric luminosity calculations
- Various text fixes

There are some online changes as well which Andy will post in his update, but one change is worth mentioning here - there should be an improvement in matchmaking that should mean you are more likely to see other players if they are in the same region as you.

De har uppdaterat Kepler 438b och 442b enligt vad NASA upptäckte för ett par dagar sen med Kepler.
http://www.bbc.com/news/science-environment-30705517

Permalänk
Medlem

Min kritik just nu

Har samlat min kritik mot Elite: Dangerous i det inbäddade Youtube-klippet. Är överlag helt såld på spelet men hoppas på en del fixar och tillägg snart. Håller ni med eller har jag fel? Vad skulle ni tillägga? Klantar mig förvisso en del i klippet men hoppas poängerna går fram ändå. Finns det någon Swec-grupp i ED förresten?

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

I senaste newsletter #57 skriver de att de är tillbaka efter jullovet och skriver bl.a. att de tänker utöka utvecklingsteamet nu efter release för att kunna båda släppa reguljära uppdateringar på nuvarande spel samt jobba på kommande expansioner. Det är ju positivt då det oftast brukar vara tvärt om för MMOs att de sparkar folk efter att ett spel har släppts.

Skrivet av Mugen08:

Har samlat min kritik mot Elite: Dangerous i det inbäddade Youtube-klippet. Är överlag helt såld på spelet men hoppas på en del fixar och tillägg snart. Håller ni med eller har jag fel? Vad skulle ni tillägga?

Jag har nu sett videon och jag håller väl med om mycket. När det gäller orbit lines så brukar jag använda mig av ett litet trick för att ta reda på om en station är bakom eller framför en planet. När man kommer så nära så man kan se en orbit line så brukar jag sikta och åka lite ovanför eller nedanför planetet som stationen har omlopp runt. Detta skapar en liten parallax-effekt som gör att jag kan se om stationen är framför eller bakom. Om jag siktar lite under planeten och jag ser att stationen rör sig uppåt så är stationen framför planeten. Om den rör sig nedåt så är den bakom planeten. Det blir såklart tvärtom om jag siktar ovanför planeten.

Det behövs bara liten förflyttning i höjdled för att man ska kunna se detta så det blir ingen jättestor omväg man måste ta.

Håller med om att det vore smidigt om nav beacons kan broadcasta data så som priser, lager etc på varor, skepp och moduler. Jag skulle inte ha något emot om de t.ex. vill ta en liten symbolisk summa för att accessa datat. Vill du leta efter moduler till skepp så brukar industrial stationer ha bättre utbud än t.ex. agricultural.
Däremot tycker jag att rymdstationerna i huvudsystemet för Federation (Sol) borde ha alla skepp och alla uppgraderingar. Jag vet inte hur det är i Achenar (Empires huvudsystem) men jag antar att det är samma sak där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

I senaste newsletter #57 skriver de att de är tillbaka efter jullovet och skriver bl.a. att de tänker utöka utvecklingsteamet nu efter release för att kunna båda släppa reguljära uppdateringar på nuvarande spel samt jobba på kommande expansioner. Det är ju positivt då det oftast brukar vara tvärt om för MMOs att de sparkar folk efter att ett spel har släppts.

Elite har hela tiden haft ett litet tajt team. Eftersom de utökar får man anta att spelet sålt över förväntning. Men jag tror inte det är någon storsäljare. Det är ett lite smalare spel och hypen runt det är inte speciellt stor.

Gillar Fer-de-lance designen.
http://hosting.zaonce.net/elite/newsletters/newsletter_201501...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag har nu sett videon och jag håller väl med om mycket. När det gäller orbit lines så brukar jag använda mig av ett litet trick för att ta reda på om en station är bakom eller framför en planet. När man kommer så nära så man kan se en orbit line så brukar jag sikta och åka lite ovanför eller nedanför planetet som stationen har omlopp runt. Detta skapar en liten parallax-effekt som gör att jag kan se om stationen är framför eller bakom. Om jag siktar lite under planeten och jag ser att stationen rör sig uppåt så är stationen framför planeten. Om den rör sig nedåt så är den bakom planeten. Det blir såklart tvärtom om jag siktar ovanför planeten.

Det behövs bara liten förflyttning i höjdled för att man ska kunna se detta så det blir ingen jättestor omväg man måste ta.

Håller med om att det vore smidigt om nav beacons kan broadcasta data så som priser, lager etc på varor, skepp och moduler. Jag skulle inte ha något emot om de t.ex. vill ta en liten symbolisk summa för att accessa datat. Vill du leta efter moduler till skepp så brukar industrial stationer ha bättre utbud än t.ex. agricultural.
Däremot tycker jag att rymdstationerna i huvudsystemet för Federation (Sol) borde ha alla skepp och alla uppgraderingar. Jag vet inte hur det är i Achenar (Empires huvudsystem) men jag antar att det är samma sak där.

Ok, ja med din metod så kunde man förstås kanske utnyttja orbit lines bättre, ska testa lite mer. Tack!
Jag skulle också gärna betala lite för data för att slippa Alt-Tabba mellan spelet och "Cmdr's Log" hela tiden. Apropå skeppen, man borde ju åtminstone kunna hitta alla "federal ships" i Sol och samma med imperial ships hos Empire? Har ännu inte besökt något av de systemen så jag har ingen aning. Vet man något om nya skepp som kommer bli spelbara inom kort?

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

gimballed

At tänka på vid användande av gimballed weapons är att man förmodligen kommer att åka på pisk PvP då spelare ofta har vett nog att använda chaff. Jag tycker man endast ska använda gimballed/turrets på större skepp eller när vapenfästena sitter brett isär, exempelvis min Cobra där jag har fixed beams på övre fästena (som sitter hyfsat tätt) och gimballed multicannons på nedre fästena (som sitter väldigt brett).
Vipern har bättre vapenfästen så där tycker jag man kan köra t.ex. två fixed beams som huvudvapen och två fixed railguns som backup vid PvP/svårare NPC.

Permalänk
Medlem

köpte spelet från store[dot]elitedangerous[dot]com via paypal. På mitt konto finns spelet på "MY DOWNLOADABLE PRODUCTS" men även på "MY ORDERS", betyder inte order beställning? Vill bara ha den digitala versionen av spelet, inte hemskickat. Står inget under "ship to" och order status är complete så antar att jag bara har den digitala versionen...

Permalänk
Medlem

Köpte E:D, gillade de inte i början *spela utan joystick* så la de på hyllan ett par dar, nu när jag ställt in joysticken så är de ett helt annat spel, kan bara rekommendera er andra att köpa, de är fantastiskt vackert, väldigt bra byggt och roligt dock lite dåliga tutorials för nya men man lär sig endå.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för styrdon?
Jag funderade på Thrustmaster T-Flight HOTAS om jag ska börja spela.

Har ni en Thrustmaster T-Flight HOTAS så läs här.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Vad kör ni med för styrdon?
Jag funderade på Thrustmaster T-Flight HOTAS om jag ska börja spela.

Har ni en Thrustmaster T-Flight HOTAS så läs här.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

Två joysticks + pedaler + trackir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad kör ni med för styrdon?
Jag funderade på Thrustmaster T-Flight HOTAS om jag ska börja spela.

Har ni en Thrustmaster T-Flight HOTAS så läs här.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

Själv använder jag en Saitek X55 Rhino och en ED Tracker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Två joysticks + pedaler + trackir.

vad har du två joysticks till? du menar ett löst gasreglage och en joystick?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

vad har du två joysticks till? du menar ett löst gasreglage och en joystick?

Nej, två joysticks.

Vänstra spaken = thrusters upp/ner, höger/vänster. plus saker bindade till knappar och hat, navigeringsdatorn och sånt.
Högra spaken = pitch/roll/yaw och saker bindade så klart...vapensystem, fsd, osv.
pedaler = throttle

Det är vansinnigt intuitivt att flyga med dubbla joysticks på det här viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad kör ni med för styrdon?
Jag funderade på Thrustmaster T-Flight HOTAS om jag ska börja spela.

Har ni en Thrustmaster T-Flight HOTAS så läs här.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

Har du möjlighet så försök känna på den innan köp!

Det stod främst främst mellan samma två när jag ville ha en joystick för E:D och SC. T-flighten som en kompis har känns riktigt plastig och inexakt så det fick bli en T-16000M http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487750
(den fanns i lager i lite fler ställen då den inhandlades innan E:D hade släppts).

Är mycket nöjd med stickan och det minimala gasreglaget duger för allt jag behöver göra i E:D.

Tycker den här recensionen överensstämmer med mina intryck:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=42369
Dom har sen recensionen skrevs förenklat siktandet lite i E:D, men generellt gäller det nog fortfarande att fast monterade vapen bör undvikas med T-Flighten. Är du stor fan av gimballs kan den duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Själv använder jag en Saitek X55 Rhino och en ED Tracker.

X55 Rhino här också. Fungerar utmärkt och det blir till och med ett gäng knappar över när man har ställt in funktionerna i ED(!). Länkar en bild på min layout när jag kommer hem från jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Så här ser mina bindings ut för tillfället. Alla knappar är lättåtkomliga och layouten passar perfekt för bl.a. Bounty Hunter PvP/PvE.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Själv använder jag en Saitek X55 Rhino och en ED Tracker.

Vad kostade ED Trackern att bygga? PÅ ett ungefär.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Körde på en Saitek X55 till igår, nu vill jag bara byta ut skiten mot något som håller.

Min X55:a har "fastnat" i en konstant yaw åt höger vilket gör det närmast omöjligt att kunna göra något mer produktivt än titta på medan skeppet drar åt höger hela tiden. Jag har fortfarande pitch upp och ner men jag får ingen respons om jag drar den åt vänster eller vrider (twist) den åt vänster.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Körde på en Saitek X55 till igår, nu vill jag bara byta ut skiten mot något som håller.

Min X55:a har "fastnat" i en konstant yaw åt höger vilket gör det närmast omöjligt att kunna göra något mer produktivt än titta på medan skeppet drar åt höger hela tiden. Jag har fortfarande pitch upp och ner men jag får ingen respons om jag drar den åt vänster eller vrider (twist) den åt vänster.

Drar den snabbt eller bara lite? Du kan prova sätta en dead zone i Elite Dangerous på den axeln. Om det inte hjälper så skulle jag titta på responskurvan i Saiteks program. Där kan man se vad joysticken ger för utslag på de olika axlarna samt ställa in hur man vill ha kurvan. Jag har t.ex. ändrat min till en S-kurva snarare än vara helt linjär.